• Jasperr29
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-03 20:50
Hey tweakers, ik heb nu een paar maanden een medion pc (Medion Akoya E4074 D http://www.bol.com/nl/p/m...e4074-d/9200000042804902/ ) en hij heeft al die tijd gewerkt todat ik laatst een nieuwe gpu heb aangeschaft.
Ik heb een nieuwe power supply en gpu gekocht en geprobeerd te instaleren, er ging alleen iets mis. In het begin werkte het ( dacht ik ) alleen met het connecten van pc naar monitor ging er iets mis. Maar nu is het probleem erger geworden. ik heb de oude power supply er weer terug in gezet en de gpu eruit gehaald en nu doet de pc helemaal niks meer, behalve dan vans, die runnen nogwel. maar als ik op de power button druk is er ook geen LED lampje meer aan, ook hoor ik helemaal geen piep of zoiets.
Ik heb geen idee wat ik moet doen.

gr, Jasper

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Nemesizz

Untouchable

Jasperr29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:10:
Hey tweakers, ik heb nu een paar maanden een medion pc (Medion Akoya E4074 D http://www.bol.com/nl/p/m...e4074-d/9200000042804902/ ) en hij heeft al die tijd gewerkt todat ik laatst een nieuwe gpu heb aangeschaft.
Ik heb een nieuwe power supply en gpu gekocht en geprobeerd te instaleren, er ging alleen iets mis. In het begin werkte het ( dacht ik ) alleen met het connecten van pc naar monitor ging er iets mis. Maar nu is het probleem erger geworden. ik heb de oude power supply er weer terug in gezet en de gpu eruit gehaald en nu doet de pc helemaal niks meer, behalve dan vans, die runnen nogwel. maar als ik op de power button druk is er ook geen LED lampje meer aan, ook hoor ik helemaal geen piep of zoiets.

gr, Jasper
Zou je op bepaalde punten iets specifieker kunnen zijn, want het is nu een klein beetje lastig om precies een beeld te vormen :P
Ik heb een nieuwe power supply en gpu gekocht
Ok, maar welke dan? Kan namelijk een prut voeding zijn met een high-end videokaart en dan kun je je hele systeem mee om zeep helpen. Standaard voeding in een Medion is niet geweldig, maar ook niet super slecht (veel beter dan de c-merken of 'plofvoedingen').
er ging alleen iets mis. In het begin werkte het ( dacht ik ) alleen met het connecten van pc naar monitor ging er iets mis
Wat ging mis? Hoezo leek het eerst te werken? Dit punt is namelijk een beetje (erg) onduidelijk ;)
ik heb de oude power supply er weer terug in gezet en de gpu eruit gehaald en nu doet de pc helemaal niks meer, behalve dan vans, die runnen nogwel
Wel alle stekkers weer goed aangesloten? Vaak word de power connector voor de CPU (4 of 8 pin) vaak vergeten.
Maak eventueel een foto van de binnenkant.

Ook al een CMOS reset geprobeerd?
Even stekker eruit, batterijtje eruit (even powerknop indrukken of paar minuten wachten zodat alle spanning er echt af is) en daarna batterijtje weer terug plaatsen.
Of beter gewoon via de CMOS reset jumper (zit meestal wel in de buurt van de batterij).

• Jasperr29
Net een reset gedaan, nogsteeds hetzelfde, vans runnen de rest niet. Ik had een LC500H12 powersupply erin zitten maar met de originele power supply werkt de computer nogsteeds niet. Ook zat er een MSI GTX 770 gpu in. Deze vans draaiden ook wel maar de computer bleef niks doen. Als ik de powerbutton inklik word deze meestal blauw maar blijft nu gewoon leeg. Geen enkel lampje brand.

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-05 12:11

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jasper. Heb je hier ervaring in? Ik heb namelijk het idee van niet.

Heb je alles goed verbonden? Is de PSU connector naar het moederbord verbonden? Heb je de connector naar de videokaart verbonden? Harde schijven? DVD?

We hebben heel weinig informatie om te oordelen. Mijn gok is dat je iets niet op de stroom hebt aangesloten. Als straks alles werkt. Weet je dan hoe je de grafische kaart van de CPU uitschakelt?

Ik denk dat je even een paar duidelijke foto's van de kast en het moederbord moet maken. Hopelijk kunnen we dan zien wat er scheelt. Een filmpje maken van de binnenkant van de kast waar je alles goed laat zien is misschien nog makkelijker... (en dan op YouTube zetten en de link hier plaatsen)

Wat ging er mis met het connecten van de GPU naar de monitor? Daar kan je toch eigenlijk niets fout verbinden? Vertel eens wat er in jouw beleving mis is gegaan. Wat deed je en wat gebeurde er toen (of gebeurde er niet)

[Voor 16% gewijzigd door Point.Flare op 22-12-2015 14:00]

• Anoniem: 683497
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Grote kans dat die LC500H12 voeding je moederbord of geheugen gesloopt heeft. Die voeding is van LC-Power, dit zijn echte troep voedingen en zijn hier zeker tot in staat.

Deze voeding kan amper alleen een GTX 770 van stroom voorzien onder belasting, laat staan je hele pc.

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 22-12-2015 14:03]

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Ik zie het probleem al. De voeding mist de benodigde connectoren om je videokaart te voeden. De gtx770 heeft 2x8-pin nodig. Jouw gekochte voeding heeft dat niet..

[Voor 81% gewijzigd door Point.Flare op 22-12-2015 14:17]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-04 21:01
Point.Flare schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:15:
[...]

Het is een 500 watt voeding en onder extreme belasting trekt de 770 250W uit de voeding en dat is torture test peakverbruik. De processor in de kast trekt 110W onder load. Toegegeven dat het wat aan de krappe kant is, ondanks dat ik de certificering zo snel niet zie moet het wel te doen zijn...
Het gaat er niet om dat het een 500w is maar om het feit dat het een LC is.
Dit zijn echt waardeloze voedingen (ms tech kwaliteit) en als er 500w op staat mag je blij zijn als hij 200w aankan.
Dus inderdaad kans op, hoeft niet maar kans op dat er iets gesloopt is.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Elmo_b schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:17:
[...]

Het gaat er niet om dat het een 500w is maar om het feit dat het een LC is.
Dit zijn echt waardeloze voedingen (ms tech kwaliteit) en als er 500w op staat mag je blij zijn als hij 200w aankan.
Dus inderdaad kans op, hoeft niet maar kans op dat er iets gesloopt is.
Zie edit..

• Anoniem: 683497
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
http://www.lc-power.com/index.php?id=184

Hier kun je zien dat de voeding op 12v1 en 12v2 beide 15A heeft. Dit zorgt samen voor nog geen 250 watt op de 12V rail in totaal. De GTX 770 alleen verbruikt al 200 watt onder belasting.

Daar komt nog bij dat de kwaliteit van de stroom bagger is uit die voeding en waarschijnlijk geen goede beveiliging heeft tegen overbelasting.

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 683497 op 22-12-2015 14:20]

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-04 21:01
lol net toen ik aan het typen was :9 :9

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jasperr29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:10:

gr, Jasper
Jasper om je even het goede antwoord te geven. Breng die voeding als de donder terug naar de winkel en haal een behoorlijke voeding. Doe dit bij een PC winkel die je behoorlijk advies kan geven voor wat je nodig hebt. Zeker als je de ervaring met klussen mist. Je hebt een behoorlijke 550w voeding nodig, met 2x 8-pins connector voor je videokaart. pricewatch: Corsair VS550 80plus Misschien dat dit iets voor je is. Willen de anderen dit even bevestigen? :)

[Voor 10% gewijzigd door Point.Flare op 22-12-2015 14:26]

• Jasperr29
Ik heb hier inderdaad weinig ervaring mee, maar het probleem is dat ik ook met de originele voeding de pc niet meer aankrijg. Wat is het beste om nu te doen volgens jullie? (Hoe upload ik fotos naar tweakers?)

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jasperr29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:41:
Ik heb hier inderdaad weinig ervaring mee, maar het probleem is dat ik ook met de originele voeding de pc niet meer aankrijg. Wat is het beste om nu te doen volgens jullie? (Hoe upload ik fotos naar tweakers?)
Met de nieuwe voeding die je nu hebt gaat het ook niet lukken. Ik gok dat je alleen de videokaart in de daartoe behorende plek hebt gestoken, maar er verder geen kabels vanaf je voeding aan hebt verbonden. Of wel? Foto uploaden naar tweakers kan niet. Je moet hem even op een andere plek hosten en hier de link neerzetten.

• Jasperr29
https://twitter.com/jaspervisser29?s=09

Op dat twitteraccount heb ik fotos gepost.

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:57

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Dit is de situatie zonder de extra grafische kaart erin, neem ik aan? Ik zie zowieso al op de foto's dat een van de zwarte 4 pins power inputs niet aangesloten is. Je moet hiervoor nog een stekker hebben vanuit je voeding naar het moeder bord. Kun je daar eens naar kijken?
Op de eerste foto heb je twee van die inouts naast elkaar zitten. één is aangesloten, de tweede niet. Waarschijnlijk moeten ze beide aangesloten worden?

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• Jasperr29
Ja, geen gpu. Dit is precies zoals de binnenkant van de computer eruit zag als toen ik hem voor het eerst open maakte. Het open slot, waar een 4pin in zou gaan is altijd al leeg geweest.

[Voor 23% gewijzigd door Jasperr29 op 22-12-2015 15:26]

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Welk merk is de originele voeding? Even kijken of we daar iets mee aan kunnen vangen.De nieuwe gaat sowieso niet werken. Dus zorg er voor dat je die terug brengt.

• Jasperr29
Bekijk de Tweet van @jaspervisser29: https://twitter.com/jaspe...s/679300594683785216?s=09

Dit is de huidige power supply.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:52

Nemesizz

Untouchable

Jasperr29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:05:
Bekijk de Tweet van @jaspervisser29: https://twitter.com/jaspe...s/679300594683785216?s=09

Dat ziet er ook niet uit als een normale ATX stekker....ik tel zo maar 14 draadjes aan die plug, een 'oude' ATX heeft al 20, en moderne vaak 24 pins connectors.

Dat je oude voeding ook niet veel meer doet kan zijn dat je 'nieuwe' mogelijk iets heeft vernield.
Die goedkope voedingen (ookwel 'c-merk' of 'plofvoeding' ) leveren 1) niet eens het vermogen wat erop staat, 2) wat ze leveren is geen zuivere spanning en 3) hebben vaak amper of geen, of niet werkende beveiliging.

Dus met een beetje pech kun je met een goedkope voeding enorm veel schade aanrichten aan je PC.
Het hoeft niet altijd in de fik te vliegen of te gaan roken, maar intern kunnen componenten behoorlijk omzeep zijn geholpen.

• Point.Flare

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Jasperr29 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:05:

De oude voeding gaat het inderdaad niet redden. Dat had je goed ingeschat. Je hebt een andere voeding nodig. De nieuwe voeding heeft niet de juiste aansluitingen voor wat je er van vraagt. Breng die voeding terug naar de winkel en ga naar een goede computerwinkel voor advies. Ik denk dat de voeding die ik eerder linkte een goede oplossing zou zijn. Alleen zie ik dat graag nog bevestigt door een mede tweaker.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:41

nelizmastr

Goed wies kapot

De VS serie en de CX staan niet fantastisch bekend, maar beter dan alle plofvoedingen bij elkaar in ieder geval. Ik heb zelf een Cooler Master G650M. Een trapje lager is een goede optie. Heeft zat aansluitingen. 2x4p EPS, 2x PCI-E 6+2 en 6. Heeft een i7-4930K 4Ghz en GTX770 getrokken zonder moeite.

[Voor 10% gewijzigd door nelizmastr op 22-12-2015 16:35. Reden: Toevoeging]

I reject your reality and substitute my own

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-05 20:33

Jean Paul

Reservebelg

nelizmastr schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:34:
De VS serie en de CX staan niet fantastisch bekend, maar beter dan alle plofvoedingen bij elkaar in ieder geval. Ik heb zelf een Cooler Master G650M. Een trapje lager is een goede optie. Heeft zat aansluitingen. 2x4p EPS, 2x PCI-E 6+2 en 6.
De aansluiting die nodig is, mist vrijwel elke standaard ATX voeding lijkt mij. Het moederbord vergt een 14p-connector.

Jasper, hoe heb je dit überhaupt aangesloten gekregen met de nieuwe voeding?

Er bestaan wel 24p naar 14p verloopstekkers, welke je bij een nieuwe ATX voeding nodig gaat hebben. Ik zou eerst maar eens uitsluiten of de boel niet permanent beschadigd is voordat je een andere voeding en verloop aanschaft..

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:41

nelizmastr

Goed wies kapot

Jean Paul schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:38:
[...]

De aansluiting die nodig is, mist vrijwel elke standaard ATX voeding lijkt mij. Het moederbord vergt een 14p-connector.
Lang leve OEM's..... 8)7

Zou zomaar kunnen dat de ATX24-pin dankzij de fors andere pinout de boel heeft doen ploffen ja. Goed punt.

I reject your reality and substitute my own

• Jasperr29
ik had inderdaad en 14pin plug gekocht, die van 24naar 14pin ging.

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-05 20:02

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

oké, dat is dus goed gegaan, een hele geruststelling. blijft de vraag of je goedkope voeding schade heeft aangericht. Heb je toevallig een kennis of vriend waar je een voeding van kunt lenen? Dan kan je het een en ander testen.

[Voor 8% gewijzigd door Johan9711 op 22-12-2015 16:58]

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee