[Adv] Bij samengestelde game laptop +- 1800 euro Xnotebooks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik probeer met een budget van +- 1800 euro een gamelaptop te kopen waarmee ik tevens goed gebruik kan maken van snelle rendertechnieken voor het ontwerpen van 3d omgevingen binnen daarvoor dienende software. De nadruk ligt echter op gamen gericht op de nieuwste offline games op hoge fps.

+ Ik wil voor een laptop gaan vanwege mobiliteit.
+ Ik wil voor de gtx 980m gaan vanwege de goede fps die ik daar denk uit te halen.
+ Ik wil bij voorkeur een 17" laptop omdat mij de grootte erg goed bevalt.
+ Ik denk dit te kunnen bij Xnotebooks door de voordelen die ik er uithaal prijstechnisch.

Ik heb geprobeerd me wat te verdiepen in de onderdelen die ik nodig heb om hier aan te kunnen voldoen.

De huidige configuratie die ik heb:

MEDIATOR SKY17

17.3" Full HD NVIDIA GTX980M / 8.0GB GDDR5­ combinatie met HD 530 *
Intel Core i7 - 6700HQ - QUAD CORE (2.6GHz -3.5GHz) 6MB cache­

Freeze koelpasta (voor gamegebruik)

17.3" FULL HD IPS (1920 x 1080) ANTIGLARE HIGH CONTRAST SCREEN

RAM: 8GB DDR4-2400 * KINGSTON HyperX Impact * ( 1 x 8GB ) EXTREME PERFORMANCE

HDD: 1000 GB 7200rpm HITACHI ­ S-ATA 32Mb cache

Externe USB 2.0 DL-DVD-Rewriter­ ( Leest CD / DVD en schrijft CD / DVD )

Intel WiFi 300Mbps M.2 (N 7265) + Bluetooth­ 2.1, 2,1+EDR, 3.0, 3.0+HS, 4.0 (BLE) (Single band)

... en nog wat andere dingen zoals toetsenbord etc. die niet van invloed zijn op de kracht en/of snelheid.

Het totaalplaatje komt uit op 1876,80

Zijn er dingen die ik over het hoofd zie of is deze configuratie voldoende voor wat ik er mee wil doen?

Bij voorbaat bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Yavga op 22-12-2015 13:23 . Reden: toevoeging spec. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-07 19:53
Het betreft hier de Clevo P670SG zijn mooie laptops.

Ga voor 2x4GB RAM dan werken ze in dual channel wat sneller is dan één enkele bank van 8GB.

Daarnaast heb je geen SSD in de configuratie zitten, ga je deze nog zelf bijplaatsen?

En ik zou voor de Wi-Fi AC gaan, alvast voor de toekomst(Voor die paar tientjes hoef je het niet te laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Azerion schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:27:

Daarnaast heb je geen SSD in de configuratie zitten, ga je deze nog zelf bijplaatsen?
Ik heb me nooit zo verdiept in harde schijven en keek enkel naar de hoeveelheid opslag bij het maken van mijn keuze. Zijn er voordelen te behalen op de snelheid van games wanneer ik zou kiezen voor SSD of heeft dit enkel betrekking op de lees en schrijf snelheid bij het overplaatsen van bestanden?

bedankt voor je advies!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Yavga schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:34:
[...]

Ik heb me nooit zo verdiept in harde schijven en keek enkel naar de hoeveelheid opslag bij het maken van mijn keuze. Zijn er voordelen te behalen op de snelheid van games wanneer ik zou kiezen voor SSD of heeft dit enkel betrekking op de lees en schrijf snelheid bij het overplaatsen van bestanden?

bedankt voor je advies!
Dit heeft een enorme invloed in de algemene reactie snelheid van de computer, denk hierbij vooral aan laadtijden in de volgende gevallen

*Opstarten Windows
*Opstarten ieder willekeurig programma dat je hebt geïnstalleerd
*Laadtijden bij spellen, is het spel eenmaal geladen dan heb je weinig/geen snelheids-winst meer.

Een SSD is min of meer een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Dankjewel, dan zal ik mijn keuze zeker aanpassen op basis van deze informatie.

Dan een ander vraagje: Is 8 Gb RAM genoeg of zou het verstandig zijn om over te gaan naar 16 (zou ik later nog kunnen bijplaatsen) Ik hou er nog al van om spellen te modden. En lees vaak dat er bij mods (in dit geval Skyrim) vaak een groot beroep wordt gedaan op het RAM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
Yavga schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 13:43:
Dankjewel, dan zal ik mijn keuze zeker aanpassen op basis van deze informatie.

Dan een ander vraagje: Is 8 Gb RAM genoeg of zou het verstandig zijn om over te gaan naar 16 (zou ik later nog kunnen bijplaatsen) Ik hou er nog al van om spellen te modden. En lees vaak dat er bij mods (in dit geval Skyrim) vaak een groot beroep wordt gedaan op het RAM.
8GB is voor nu voldoende, mocht dit in de toekomst niet meer het geval zijn kan je de laptop altijd open schroeven en zelf nog 2x4GB toevoegen (Er zijn 4 RAM sloten beschikbaar) om er dan 16GB van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Dankjewel voor de snelle reacties!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 17:08
Wel vreemd dat je nog steeds bijna 25 euro moet betalen voor de zogenaamd beste koelpasta voor dit barebone notebook.
Heb er zelf jaren geleden een mediator 18" notebook gekocht, tot volle tevredenheid hoor want hij werkt nog steeds prima :D
Maar als je voor de goedkoopste versie van de koelpasta kiest zal krijg je al meteen te horen krijgen van de verkoper aldaar dat garantie vanwege eventuele warmlopers met die pasta niet meer van toepassing is.
houd hier dus rekening mee.
Niets verder over x-notebooks want het is een prima zaak met personeel dat weet waar ze over praten, maar ik vindt dit soort dingen een beetje overkill al is het natuurlijk maar een heel klein bedrag als je het gaat vergelijken met wat je uit wil geven natuurlijk. 8)
Heb zelf ook het oog laten vallen voor dit notebook maar dan met een 970gtx en een 1tb hybride hdd.
ssd kan altijd nog.
Weet iemand hoe het met het geluidsniveau zit van dit notebook op full load ?
De mediator die ik heb is namelijk langs razende trein als beide 5870 videokaarten hun werk moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Ik heb de "Freeze" koelpasta al meegenomen in mijn specs (?) met name omdat ik met mijn 2 jaar oude BTO laptop die ik nu nog gebruik een beetje gek wordt van alle geluiden die het apparaat produceert. Ik dacht misschien helpt het als ik de temperatuur wat omlaag krijg d.m.v. die pasta. Maar ik neem aan dat het in praktijk niet zo heel veel uitmaakt welke pasta ik gebruik :P Orinoko blijft ook tamelijk koel naar mijns inziens.

Bedankt voor je input, fijn om te horen dat er toch wel wat goede ervaringen zijn met xnotebooks!

[ Voor 0% gewijzigd door Yavga op 23-12-2015 13:26 . Reden: dingen ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
taz3d_nl schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 22:38:
Wel vreemd dat je nog steeds bijna 25 euro moet betalen voor de zogenaamd beste koelpasta voor dit barebone notebook.
Heb er zelf jaren geleden een mediator 18" notebook gekocht, tot volle tevredenheid hoor want hij werkt nog steeds prima :D
Maar als je voor de goedkoopste versie van de koelpasta kiest zal krijg je al meteen te horen krijgen van de verkoper aldaar dat garantie vanwege eventuele warmlopers met die pasta niet meer van toepassing is.
houd hier dus rekening mee.
Niets verder over x-notebooks want het is een prima zaak met personeel dat weet waar ze over praten, maar ik vindt dit soort dingen een beetje overkill al is het natuurlijk maar een heel klein bedrag als je het gaat vergelijken met wat je uit wil geven natuurlijk. 8)
Heb zelf ook het oog laten vallen voor dit notebook maar dan met een 970gtx en een 1tb hybride hdd.
ssd kan altijd nog.
Weet iemand hoe het met het geluidsniveau zit van dit notebook op full load ?
De mediator die ik heb is namelijk langs razende trein als beide 5870 videokaarten hun werk moeten doen.
Op full load zal iedere laptop herrie maken, nou vind ik het nog relatief meevallen bij de P650SG (Voorloper van de RG die nu uit is) maar dat is een persoonlijke mening.
Yavga schreef op woensdag 23 december 2015 @ 13:24:
Ik heb de "Freeze" koelpasta al meegenomen in mijn specs (?) met name omdat ik met mijn 2 jaar oude BTO laptop die ik nu nog gebruik een beetje gek wordt van alle geluiden die het apparaat produceert. Ik dacht misschien helpt het als ik de temperatuur wat omlaag krijg d.m.v. die pasta. Maar ik neem aan dat het in praktijk niet zo heel veel uitmaakt welke pasta ik gebruik :P Orinoko blijft ook tamelijk koel naar mijns inziens.

Bedankt voor je input, fijn om te horen dat er toch wel wat goede ervaringen zijn met xnotebooks!
Koelpasta moet je ook zeker laten vervangen, standaard levert Clevo ronduit troep en zit er veel te veel op.

Ik heb er zelf een beetje MX-4 op gedaan en dat hielp enorm veel, snap niet dat ze niet gewoon standaard die klei(pasta) vervangen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Met betrekking tot de volgende SSD:

250 GB SSD CRUCIAL MX200­ Sata-600 READ: 555Mb/s - WRITE: 500Mb/s ( met TRIM Functie )

Zou dit genoeg zijn als instapschijf? Ik zit er namelijk aan te denken om deze mee te nemen in mijn laptop i.p.v. een HDD van 1TB.

Ik ben zelf bang dat ik zeer snel aan de maximale opslag zit van mijn schijf, maar misschien is dit onterecht om te denken. ik zit te denken aan 1 gemodde game die waarschijnlijk zo'n 30GB(x2) in beslag neemt (download en install) Sketchup (2GB?), Photoshop(2GB?), Windows 10. dit op z'n minst.

Gezien dat de cache/tijdelijke meuk van de schijf natuurlijk oploopt e.d. is deze schijf toereikend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-07 07:39
Als dat het enige is moet dat natuurlijk makkelijk lukken. Ik heb zelf in m'n laptop een 512 waarvan iets meer dan de helft gereserveerd voor windows + games en dat past makkelijk. Het is maar net hoeveel je in de loop der tijd ernaast gaat installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azerion
250GB is voldoende voor Windows + programma's + 2 a 3 games.

Je zal zo rond de 60 a 70gb verbruiken voor windows/programm's/documenten en de rest heb je vrij voor spellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weszz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 18:07
Stel voor inderdaad gewoon 256ssd + eventueel een 1tb hdd te pakken. Games die niet zo zwaar zijn of amper speelt kunnen op de HDD en wat je vaker speelt druk je op de ssd.

I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavga
Beter advies kan ik niet vragen. Bedankt voor jullie tijd en advies! Op basis van dit topic heb ik mijn volledige configuratie rondgekregen :)
Pagina: 1