Aankoop advies voor nieuwe grafische kaart gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• taurus0205
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-01 09:41
Hallo,

Mijn grafische kaart is dood en daardoor is mijn pc nu niet bruikbaar. Ik hoop dat ook dat jullie mij kunnen helpen, bij voorbaat dank daarvoor! 😊

Mijn systeem van wat ik achterhalen kan aan de binnenkant aangezien ik.hem.niet meer starten kan:
Sweex voeding 650w
250gb harddisk model HDT722525DLA380
Samsung ssd 840 pro
Moederbord Asus A8N-E

Ik had: GeForce GTX 260 van nvidia. Games die ik speel zijn, hearthstone, star craft 2, diablo3 en heroes of the storm. Deze kon ik allen op high quality instellingen spelen.
Verder heb ik aap mn pc weer nodig om te solliciteren aangezien ik nu helaas werkeloos ben en dit niet handig is zo. Verder gebruik ik mn pc om series en films te kijken altijd op 1080i .

Enige opties die ik opgezocht heb:
Msi GeForce 750 tI
Asus GT 740 - 2gd3
Asus GeForce GT 730

Samengevat zoek ik een grafische kaart waarmee ik alles van boven kan uitvoeren en als het niet gek veel duurder is zou het fijn zijn als ik mijn games op een hoger grafisch niveau spelen kan.
Budget 50 euro tot Max 150 euro

Nogmaals dank

[ Voor 19% gewijzigd door taurus0205 op 22-12-2015 13:11 ]

Verwijderd

Hoe ziet de rest van het systeem eruit?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)... Start eens in Componenten Aankoopadvies met CAA beleid, om te zien wat we van je verwachten :).

• taurus0205
Is er zo voldoende info?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Tja zo te zien is de rest ook niet echt top.

-sweex voeding wordt je niet echt vrolijk van
- 939 platform is al op leeftijd.

Alles wat je er in stop zal je cpu een bottleneck worden.
Ik zou gewoon bij tweedehands kijken

http://tweakers.net/categ...pMTvVNrFCyMoXzMvOUrIxMawE

zoiets en kies dan wat uit.
of je moet van plan zijn binnenkort je hele pc te upgraden anders is alles wat je duurder neemt zonde van je geld.

• taurus0205
Elmo_b schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:11:
Tja zo te zien is de rest ook niet echt top.

-sweex voeding wordt je niet echt vrolijk van
- 939 platform is al op leeftijd.

Alles wat je er in stop zal je cpu een bottleneck worden.
Ik zou gewoon bij tweedehands kijken

http://tweakers.net/categ...pMTvVNrFCyMoXzMvOUrIxMawE

zoiets en kies dan wat uit.
of je moet van plan zijn binnenkort je hele pc te upgraden anders is alles wat je duurder neemt zonde van je geld.
Bedankt voor je reactie.
Wil nu gewoon weer kunnen solliciteren en beetje gamen. Wil er niet te veel aan spenderen omdat ik me besef dat alles verouderd is en ik in de nabije toekomst een nieuwe pc zal moeten aanschaffen. De pc is inmiddels al weer ruim 8 jaar oud.

Nog tips dan voor als ik bij de tweede handen kijk, ik weet niet goed waar ik op Letten moet

[ Voor 7% gewijzigd door taurus0205 op 22-12-2015 14:45 ]

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-12-2025

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Absoluut een tweedehands kaartje (max € 50,-) erin stoppen. De rest van het systeem is meer niet waard. De genoemde games draaien allemaal prima op de meest simpele hardware (alleen Diablo zal in zeer drukke momenten wat framedrops vertonen). Ik heb Starcraft 2 en Diablo tijden lang op een Core 2 Duo met een Radeon 7750 gespeeld en dat ging prima. Kost het je nu ook niet teveel geld (wat vast een pluspunt is, als je op dit moment werkloos bent). Normaliter zou ik ook zeggen "gooi die Sweex voeding direct bij het grofvuil", maar een beetje degelijke voeding kost je ook weer € 40-50,- en deze PC is dusdanig oud dat het de upgrade niet waard is.

Lekker gamen en solliciteren maar en wanneer je weer een baan hebt een mooie nieuwe PC bouwen!

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

• Elmo_b
Als het kan (aansluitingen voeding) zou ik kijken voor een 6850/6870, heb goede ervaringen met deze kaartjes, vind je wel tussen de 40-50 euro. maar check wel ff je voeding, of hij wel de juiste aansluitingen heeft.

• taurus0205
Ik zag een radeon hd 6870 voor 45 euro staan dat zou dus prima zijn?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

taurus0205 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 14:58:
Ik zag een radeon hd 6870 voor 45 euro staan dat zou dus prima zijn?
Zeker, als de verkoper betrouwbaar is!

• Elmo_b
V&A aangeboden: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e

ik denk dat je deze bedoeld?
De persoon ken ik niet maar hij heeft aardig goede recensies dus ziet er betrouwbaar uit.

Check wel even of je voeding het aankan. deze kaart heeft 2 x 6 pins pci-e nodig.

• Elmo_b
maar even tussen door hoe weet je zeker dat je gpu dood is en niet je voeding of iets anders?

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
edit gewoon je laatste post ipv dubbelposting.. hoe lastig is het de waarschuwing te lezen. |:(

en hoe test je of een onderdeel kapot is..

1.) je haalt het onderdeel eruit, en test je systeem. Indien het een noodzakelijk deel is, vervang je het door een ander
2.) je test het onderdeel in een ander systeem

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Absoluut ook een andere voeding nemen, dat ding is namelijk gewoon troep, en kan ook je nieuwe kaartje binnen no-time frituren.

People as things, that’s where it starts.

• taurus0205
Elmo_b schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:05:
maar even tussen door hoe weet je zeker dat je gpu dood is en niet je voeding of iets anders?
De ellende begon een crash vorige week. Na van alles geprobeerd te hebben kwam ik er zelf niet uit en heb ik hem.weggebracht. De winkel concludeerde dat mn grafische kaart dood is de rest werkt nog prima vonden zei ook dat mn systeem oud is. Vandaar dus dat ik nu enkel grafische kaart zoek

• taurus0205
RobinHood schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:10:
Absoluut ook een andere voeding nemen, dat ding is namelijk gewoon troep, en kan ook je nieuwe kaartje binnen no-time frituren.
Heb daar nu geen financiële ruimte voor. Nieuwe kaart kopen komt al heel slecht uit.

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Je voeding kan ook de reden zijn dat je kaart nu stuk is, zou nogal lullig zijn als je nu een kaartje koopt, hem in je pc doet, je pc aandoet en je je kaartje direct sloopt.

Want ja, dat doen die fijne voedingen.

• taurus0205
RobinHood schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:14:
Je voeding kan ook de reden zijn dat je kaart nu stuk is, zou nogal lullig zijn als je nu een kaartje koopt, hem in je pc doet, je pc aandoet en je je kaartje direct sloopt.

Want ja, dat doen die fijne voedingen.
Lekker.dsn ; (
Warcop. Voeding heb ik.dan nodig voor die radeon 6780?

[ Voor 7% gewijzigd door taurus0205 op 22-12-2015 15:32 ]

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Dat ding verbruikt niet zo heel veel, net als de rest van je systeem, onderstaande voedingen zijn al een hele stap voorwaarts:
V&A aangeboden: Corsair CX430M
V&A aangeboden: Cooler Master B500
V&A aangeboden: XFX TS Series 550W PSU 80+ Bronze
V&A aangeboden: XFX 550W Pro

Jammer genoeg wel allemaal van "onbekende" Tweakers, maarja. De XFX'jes zijn kwalitatief wel zeker de beste, en imo de meerprijs zeker waard.

• Reeker
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-02 09:22
Taurus, ik heb een hd4850 liggen. Stuur ik gerust voor een 10tje naar je op als ik je ermee kan helpen? Mijn referenties zijn niet hoog, omdat ik nooit wat verkoop of koop en iemand het nodig vond af te geven op me. Maar goed, mocht ik je kunnen helpen laat mij dit even weten.

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Taurus is al voorzien 8)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Pagina: 1