Toon posts:

Quadro M4000 en mijn PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een vraagje ivm met een PC en het passen van een videokaart, ik zou moeten weten of dit gewoon zal werken en zeker qua voeding :)?

Graphic card is een NVidia Quadro M4000
PC is een HP ProDesk 490 G1 met 32GB ram

Er zit nu een standaard GeFroce GT630 in.
Thanks! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 10:01 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 09:59:
Beste,

Ik heb een vraagje ivm met een PC en het passen van een videokaart, ik zou moeten weten of dit gewoon zal werken en zeker qua voeding :)?

Graphic card is een NVidia Quadro M4000
PC is een HP ProDesk 490 G1 met 32GB ram

Er zit nu een standaard GeFroce GT630 in.
Thanks! _/-\o_
Wat belangrijk is, is dat er fysiek ruimte is. Is jouw pc deze:

http://www.kuzniewski.pl/...-490-g1-d5t60e_128286.jpg ?
http://www.kuzniewski.pl/...-490-g1-d5t60e_128288.jpg

Lastig te zien of die HD in de weg gaat zitten..? Denk t niet.

Meten is weten he :)

En de m4000 heeft 1 6 pins pci-e stroom aansluiting. Die moet je dus ook hebben op de voeding.? Het is verder geen hele zware kaart qua stroom, 120 watt tdp.

Waarvoor wil je eigenlijk speciaal een M4000? Veel geld voor weinig compute power..

[ Voor 11% gewijzigd door maratropa op 22-12-2015 11:47 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:44:
[...]

Wat belangrijk is, is dat er fysiek ruimte is. Is jouw pc deze:

http://www.kuzniewski.pl/...-490-g1-d5t60e_128286.jpg ?
http://www.kuzniewski.pl/...-490-g1-d5t60e_128288.jpg

Lastig te zien of die HD in de weg gaat zitten..? Denk t niet.

Meten is weten he :)

En de m4000 heeft 1 6 pins pci-e stroom aansluiting. Die moet je dus ook hebben op de voeding.? Het is verder geen hele zware kaart qua stroom, 120 watt tdp.

Waarvoor wil je eigenlijk speciaal een M4000? Veel geld voor weinig compute power..
HD zal niet in de weg zitten, de m4000 zag er mij wel een goeie keuze uit, is puur voor rendering etc..., niks van games. Alternatieven?

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 11:54:
[...]

HD zal niet in de weg zitten, de m4000 zag er mij wel een goeie keuze uit, is puur voor rendering etc..., niks van games. Alternatieven?
"rendering" kan vanalles zijn zonder toelichting; welke applicaties heb je het over en wat doe je daar in?

- als je plaatjes op de cpu rendert is een videokaart daarvoor niet relevant.

- voor het echt renderen van stills op een gpu met bijv vray rt, octane of mental ray heeft de m4000 een slechte prijs/performance verhouding. Een 980ti ( of titan x als je meer vram wilt) zijn veel betere deals rond die prijs. Alleen dan maak ik me wel zorgen om koeling en voeding in zo'n pc. Dus wat voor voeding is het en hoe veel pci-e stekkers zitten er aan?

- Als je met "rendering" bedoelt het draaien en werken met cad programma's met een openGL interface dan kan een quadro zin hebben. Maar met een k620 of k1200 kom je vaak ook al een eind ( solidworks, autocad etc )

- maar vaak is een geforce prima voor veel cad apps, ook met opengl interface..

- voor het renderen van video effecten heb je ook geen quadro nodig, en ben je vaak beter af met een gamekaart

[ Voor 4% gewijzigd door maratropa op 22-12-2015 12:25 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Idd, je hebt gelijk. Na wat opzoekwerk etc is dit niet de beste keuze. Zou het niet beter zijn om er een GTX 980 Ti in te knallen icm een SSD?

Dit zou dan een nieuw systeem worden met een i7 49xx? 3.6ghz, 32gb ram, Samsung EVO 500gb, GTX 980Ti

Premiere, wat Solidworks, After Effects maar vooral Illustrator en Photoshop ook.

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:30:
Idd, je hebt gelijk. Na wat opzoekwerk etc is dit niet de beste keuze. Zou het niet beter zijn om er een GTX 980 Ti in te knallen icm een SSD?

Dit zou dan een nieuw systeem worden met een i7 49xx? 3.6ghz, 32gb ram, Samsung EVO 500gb, GTX 980Ti

Premiere, wat Solidworks, After Effects maar vooral Illustrator en Photoshop ook.
Een 980 ti lijkt me voor alles wat je doet eigenlijk dikke overkill. :) Zet er een gtx 970 in en kijk hoe dat gaat.

specs

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 17:34:
[...]

Een 980 ti lijkt me voor alles wat je doet eigenlijk dikke overkill. :) Zet er een gtx 970 in en kijk hoe dat gaat.
Toch geen ramp? Niet de bedoeling dat we deze ooit gaan vervangen. Dan kopen we binnen x aantal gewoon een nieuw systeem.

Verwijderd

Nieuw systeem met i7 49xx? En we zijn nu bij i7 59xx! Lijkt mij verstandiger om het nieuwste te nemen met ddr4.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 20:05 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:24:
[...]

Toch geen ramp? Niet de bedoeling dat we deze ooit gaan vervangen. Dan kopen we binnen x aantal gewoon een nieuw systeem.
Welke voeding zit er nu in?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Wordt 500 watt, nu maar 350.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Maakt niet uit hoeveel watt, gaat om de kwaliteit. Liever een high-end 350W voeding dan een rommelding van 500W.

Dus welke voeding heb je en welke wil je kopen?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• maratropa
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 19:24:
[...]

Defineer "ramp" ;)

Ik bedoel meer, je gaat die power van een 980ti waarschijnlijk niet gebruiken met wat je opnoemt icm je overige hardware. Dan zou ik zeggen, spaar 300 euro uit. (voor iets anders)

specs

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:15:
[...]

Maakt niet uit hoeveel watt, gaat om de kwaliteit. Liever een high-end 350W voeding dan een rommelding van 500W.

Dus welke voeding heb je en welke wil je kopen?
Weet ik niet, mag kiezen. Ik moet het gewoon doorgeven :)
maratropa schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 20:42:
[...]

Defineer "ramp" ;)

Ik bedoel meer, je gaat die power van een 980ti waarschijnlijk niet gebruiken met wat je opnoemt icm je overige hardware. Dan zou ik zeggen, spaar 300 euro uit. (voor iets anders)
Ja idd, wou gewoon safe zitten voor de komende 3-4 jaar.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2016 20:45 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Deze gemist?
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Verder inhoudelijk:
Dit gaat om een zakelijk apparaat. Bekijk het dan zakelijk en rationeel - neem de hele TCO (total cost of ownership) mee en kijk daarbij ook naar externe kosten.

Meest voor de hand liggend is stroomverbruik. Als je meer stroom verbruikt dan nodig is, kost dat geld. Dubbel zelfs als je ook een airco in dezelfde ruimte hebt draaien waardoor je iedere Watt ook nog eens eruit moet zuigen.

Verder is een warmer apparaat linksom of rechtsom een storingsgevoeliger apparaat. Lukraak het duurste/snelste kopen kan juist extra kosten opleveren. Dat neem je op de koop toe als het echt nodig is, maar als het meer is dan minimaal nodig, dan is dat een onzinnige risico.

Verder, kijk even naar prijsontwikkeling van apparatuur. Iets wat nu EUR 1000 kost is over twee jaar (halve levensduur van de PC in dit geval) max EUR 333 waard. Als iets van EUR 333 nu voldoet, en je over twee jaar meer nodig hebt, betaal je dan nog eens EUR 333. Dat bespaart dus EUR 333 tov nu al datgene kopen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1