Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 19:51
Beste Tweakers,

Ik zit met een RMA-probleem vast waar ik niet uit kan komen met de MSI RMA Service.
Voordat ik de situatie van de RMA-probleem beschrijf wil ik jullie laten weten dat het om een laptopproduct gaat die 4 jaren oud is.
Het gaat om de MSI GT780DX-230NL.

3 a 4 maanden geleden had ik last van mijn HDD waardoor de D-partitie steeds verdween.
Voordat ik mijn laptop voor reparatie stuurde had ik zelf een aantal stappen genomen:
- Laptop formateren
- Drivers updaten
- SMART scan uitgevoerd

Bij laptop formateren en Drivers updaten werd mijn HDD nog steeds niet herkend.
SMART scan uitgevoerd en alles bleek prima te zijn.

Naast dit allemaal had ik de HDD van de laptop aangesloten op de pc en het werkte prima.
Op de laptop bleef het probleem zich voortzetten ondanks dat de HDD op de pc wel goed werkte.

Ik wist niet wat de oorzaak was van het probleem dus had ik besloten om RMA aan te vragen bij MSI.

Maand November 2015:
- Op 2 november 2015 had ik RMA bij MSI aangevraagd.
- Op 5 november 2015 werd de laptop opgehaald.
- Op 13 november 2015 kreeg ik een mail van de MSI RMA service dat mijn moederbord en HDD niet goed werkte.
Zij hadden mij een prijsopgave verstuurd waarin stond dat ik 335 euro moest betalen voor de reparatie.
- Op 14 november 2015 stuurde ik een mail dat Ik het moeilijk geloofde dat mijn HDD niet goed werkte want op mijn andere pc werkte deze wel netjes en volgens de SMART scan was er niks aan de hand.
Ik vroeg MSI om mij uit te leggen hoe zij tot deze conclusie zijn gekomen.
- Op 18 november 2015 kreeg ik een mail van MSI dat de SMART defect was.
- Op 19 november 2015 heb ik MSI netjes een mail verstuurd dat ik 335 euro netjes heb betaald voor de reparatie.
Ik had MSI netjes gevraagd of zij mij op de hoogte kunnen houden hoe de reparatie van de laptop verloopt.
- Op 25 november 2015 heb ik MSI weer een email verstuurd omdat ik nieuwsgierig was hoe de reparatie van mijn laptop verliep.

Maand December 2015:
- Op 1 december had ik telefonisch contact met MSI opgenomen omdat MSI na 2 weken niks van zich liet horen.
Tot mijn schrik kreeg ik te horen dat mijn laptop defect was.
Tijdens de reparatie hadden zij de grafische kaart belast totdat deze stuk ging.
Ik had heel duidelijk aangegeven dat ik alleen toestemde om het moederbord en HDD te vervangen.
Ik had namelijk nooit problemen met de grafische kaart gehad dus belasten was totaal niet nodig.
De persoon die mij aan het woord stond zei dat de grafische kaart vroeg of laat stuk zou gaan sinds het om een 4 jaar oude laptop gaat.
Naast deze zwak argument kreeg ik ook nog eens te horen dat mijn laptop geen originele OS had terwijl het om een originele windows 7 ging die ik automatisch kreeg bij de aankoop van mijn laptop.
Ik bleef steeds beschaafd en na 20 minuten gesproken te hebben aan de lijn had ik gezegd dat zij de verantwoordelijkheid voor mijn defecte grafische kaart moesten nemen en met een gepast oplossing moesten komen. Ik had ook gezegd als ik geen telefonisch contact met jullie had opgenomen dan hadden jullie mij langer laten wachten op de slechte nieuws en dit ontkende deze persoon ook niet die ik aan de lijn had.
Tot mijn schrik weer hing hij de telefoon op.
Natuurlijk had ik MSI RMA service weer gebeld en kreeg ik dezelfde persoon aan de lijn.
Ik vroeg hem netjes of ik iemand anders mocht spreken.
Hij verwees mij door met een collega en die had mij beloofd dat ik volgende dag een mail zou ontvangen met gepaste “oplossingen”.
- Op 2 december 2015 kreeg ik de email met een aantal gepaste “oplossingen”.
Tot mijn verbazing waren dit geen oplossingen.
Als MSI de kaart in voorraad had wilde zij dat ik voor de kosten moest opdraaien wat ik belachelijk vind.
Omdat de grafische kaart niet in voorraad was kwam de RMA Service met 2 alternatieven.
1. Oude moederbord en HDD terug in de laptop zetten, reparatiekosten terugstorten en de defecte laptop naar mij versturen.
2. Refurbished laptop kopen van ze ter waarde van 1300 euro met 3 maanden garantie.
Het ging om de MSI GT72 2QD(Dominator)
- Op 4 december 2015 had ik een mail verstuurd dat ik niet akkoord ging met beiden “oplossingen”.
Mijn redenen hiervoor waren dat ze mijn grafische kaart onnodig hadden belast en zij mij hier niet voor wilde compenseren.
Zij willen mij een defecte laptop versturen terwijl ik een werkend laptop naar de RMA had verstuurd.
Alles werkte perfect uitgezonderd van de HDD en de sata aansluiting van de moederbord.
1300 euro voor een refurbished laptop die niet meer in de markt is en 3 maanden maar garantie heeft vind ik een rip-off.
Voor dezelfde prijs haal ik een nieuwe laptop met ongeveer gelijkwaardige specs en volwaardige garantie van 2 jaren.
- Op 14 december 2015 kreeg ik een mail met dezelfde verhaal dat zij niet de verantwoordelijkheid willen nemen voor mijn defecte grafische kaart.
Als ik niet akkoord ga met 1 van de 2 oplossingen dan worden de reparatiekosten automatisch teruggestort en word de defecte laptop onhersteld naar mij verstuurd, dus een volledig defect laptop.
Dit was de laatste mailwisselingen tussen mij en MSI RMA service.

Na de laatste mailwisseling op 14 december weet ik niet meer wat ik moet doen.
Ik wil geen defecte laptop in ontvangst nemen
Ik had namelijk een werkende laptop naar de RMA verstuurd.
Zij hebben onnodig mijn grafische kaart getest terwijl ik duidelijk in mijn probleemomschrijving zei dat de HDD niet goed werkte en dit mogelijk door het moederbord kwam.

Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Ik zat zelf te denken om een klacht in te dienen, maar voordat ik dit doe wil ik weten hoe jullie dit allemaal zien en wat jullie in dit geval zouden doen.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

P.S. Als mijn topic niet bij de juiste categorie is geplaats kan een moderator dit verplaatsen naar de juiste categorie? Alvast bedankt. :)

[ Voor 32% gewijzigd door mootjee op 02-02-2016 04:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Lijkt me nogal wiedes dat je als reparateur gewoon doet wat je gevraagd wordt en dat is in dit geval de sata-connectie herstellen, verifiëren dat deze weer werkt, en terugsturen. Het lijkt me dan ook totaal irrelevant om een stress-test op een GPU te doen (of was het fysieke druk?) als je dat niet moet repareren, daarnaast zijn de oplossingen inderdaad ronduit lachwekkend te noemen...

Zelf zou ik nog een keer netjes contact opnemen, het hele verhaal uitleggen en vragen wat er mogelijk is, maar dat je in ieder geval verwacht dat de gemaakte schade (kosteloos) gerepareerd wordt en dat je verder wil dat de reparatie waarvoor het ding in eerste instantie is binnengekomen wordt geverifieerd voordat hij terug gaat. Gaan ze moeilijk doen, dan beroep je je op het feit dat je recht hebt op een deugdelijk(e) reparatie/product en dat je anders genoodzaakt bent verdere (juridische) stappen te nemen.

Mijn telefoon heb ik een maand geleden laten opsturen onder garantie waarbij dit toch wel enige relevantie heeft met jou probleem. Gebreken:
- Scheurtjes in behuizing
- Haperende aanknop
- Vlek in camera

Telefoon was 14 dagen na afgeven weer terug, en het enige wat eraan is gedaan is een nieuwe achterkant, waar ik helemaal niet om had gevraagd. Dus weer terug, en ik heb netjes aangegeven dat ik dit geen normale gang van zaken vond waarna mij werd verzekerd dat ik het aankoopbedrag terug zou krijgen als het ding weer niet gerepareerd terug zou komen. Het is in mijn geval dus hopelijk wel goed voor elkaar, ik denk dat je met rustig uitleggen het verste komt.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
@kuusj98 Bedankt voor het delen van je ervaring. :)
Ik heb contact opgenomen op de forum van MSI.
MSI zal volgende week contact met mij opnemen.
Ik zal het nog een keer proberen.
Hopelijk krijg ik dit keer wel een gepaste oplossing. :)
Wanneer ik iets te weten krijg over de voortgang van de RMA dan zal ik dit hier updaten.

[ Voor 16% gewijzigd door mootjee op 23-12-2015 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt me meer iets voor het Shopping Forum

Move OT->SF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neolite
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-09 23:55

neolite

Immer kritisch

mootjee schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 01:16:Op 14 december 2015 kreeg ik een mail met dezelfde verhaal dat zij niet de verantwoordelijkheid willen nemen voor mijn defecte grafische kaart.
Wat is overeengekomen met het reparatiebedrijf? Lijkt me niet juist dat men een fout tijdens de reparatie op de klant af probeert te schuiven. Ze dienen ten aller tijden het product in dezelfde staat als hoe jij deze aangeleverd hebt terug te sturen, tenzij anders overeengekomen.

Gezien het mailverkeer lijkt het mij vrij duidelijk dat overeengekomen is dat de laptop gerepareerd zou worden en dat men vervolgens een foutje heeft gemaakt. Heb je in een mail staan dat men dit toegeeft? Of is dit alleen telefonisch medegedeeld?(misschien opgenomen?).

Je dient natuurlijk gecompenseerd te worden voor de huidige waarde van het product. Ik wil je hierbij aanraden contact op te nemen met de rechtsbijstand. Deze kunnen jou gezien de waarde van het product vermoedelijk prima helpen.

'It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
Na een aantal weken kan ik jullie eindelijk update over de situatie.
Kort samengevat zal ik juridische stappen nemen.
Walgelijk hoe MSI met mij omging.
Van communicatie weten ze niks van.

Update 2-2-2016:
Op 22 december 2015 had ik contact opgenomen met MSI via het MSI-forum.
Op 23 december 2015 kreeg ik een mededeling van de moderator dat iemand van MSI contact met mij zou maken om mij te helpen.
Ik was hier erg blij mee.
Op 29 december kreeg ik een privé bericht van MSI die naar mij RMA- en serienummer vroeg.
Op 30 december had ik MSI de opgevraagde info via de privé bericht verstuurd.
Op 31 december 2015 kreeg ik via de privé bericht precies dezelfde reactie als op 2 december.
Daarin stond 2 “gepaste” oplossing wat totaal geen oplossingen waren.
Ik moest nog steeds voor hun blunder het hoofdprijs betalen leek het wel.

Maand Januari 2016:
Op 1 januari had ik nogmaals een privé bericht verstuurd waarin stond dat ik niet akkoord ga met de “gepaste” oplossing die MSI mij aanbood.
RMA-service heeft mijn laptop kapot gemaakt terwijl ik deze werkend naar de RMA verstuurde met uitzondering van dat de HDD niet herkend werd door mijn laptop.
Op 10 januari had ik weer een privé bericht verstuurd als herinnering dat ik nog geen reactie van MSI heb gekregen.
Op 12 januari had ik een bericht achtergelaten op het MSI-forum dat ik al sinds het einde van 2015 niks meer van MSI heb gehoord terwijl ik een herinneringsbericht had verstuurd via de privé bericht op 10 januari.
Naar mijn gevoel leek het wel of ik genegeerd werd via de privé bericht door MSI dus besloot ik daarom om ook een herinnering te sturen via de MSI-forum.
Op 13 januari beweerde de moderator op het forum dat ze bezig waren met deze zaak.
Op 20 januari weer een herinnering verstuurd dat ik nog steeds niks van MSI heb gehoord.
Op 21 januari beweerde de moderator dat er zo snel mogelijk contact met gemaakt zal worden wat eigenlijk nooit is gebeurd.
Op 29 januari weer een herinnering verstuurd dat ik nog steeds niks van MSI heb gehoord.
Daarin heb ik gezegd dat ik hun omgang met mij belachelijk vind en als dit niet veranderd dat ik dan juridische stappen zal nemen.
Paar uren later kreeg ik eindelijk een privé bericht van MSI met weer dezelfde reactie als op 2 december 2015 en 1 januari 2016.
Op 30 januari had ik via privé bericht gezegd dat ik juridische stappen zal nemen en dat ik mijn verhaal zal doen in mijn omgeving en over het internet zodat mensen 2x nadenken voordat ze een MSI-producten kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door mootjee op 02-02-2016 04:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 20:17

PsychoMantis_NL

PSN: PsychoMantis_NL

Ik weet niet welk nummer je gebeld hebt, maar wellicht gewoon eens contact opnemen met Eindhoven via 040 - 267 61 00?

Of anders even langs gaan om je verhaal uit te leggen? Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je een refurbished laptop aangeboden krijgt, waar je dan ook nog belachelijk veel geld voor bij moet leggen, als zij een fout maken.

Ik neem aan dat je alle correspondentie waarin zij de gemaakte fout toegeven nog hebt?

PsychoMantis_NL @ Battlefield || Red Dead Redemption || GTA V

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
PsychoMantis_NL schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 07:38:
Ik weet niet welk nummer je gebeld hebt, maar wellicht gewoon eens contact opnemen met Eindhoven via 040 - 267 61 00?

Of anders even langs gaan om je verhaal uit te leggen? Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat je een refurbished laptop aangeboden krijgt, waar je dan ook nog belachelijk veel geld voor bij moet leggen, als zij een fout maken.

Ik neem aan dat je alle correspondentie waarin zij de gemaakte fout toegeven nog hebt?
Goed idee om MSI zelf te bellen of er langs toe te gaan.
Ik wist niet dat MSI in Eindhoven was.
Bedankt voor je tip en ik zal ze straks bellen.
Voor de rest heb ik alle correspondentie bewaard tussen mij en MSI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja ik vraag me af in hoevere het de (volledige) fout/schuld van MSI is als een laptop van 4 jaar oud bij een strestest kapot gaat, dat hoort sowieso nooit te gebeuren en was inderdaad uiteindelijk bij jou ook gebeurt.
Zou goed kunnen dat het standaard procedure is om een bedrijfstool te draaien op elke RMA om te checken of alles werkt, er tijdens reparatie niet per ongeluk meer schade is gemaakt enz. en zo'n tool zal dan gewoon alles checken.
Leuk is anders, maar of het echt de schuld is van MSI...
1300 euro voor een tweedehands laptop (refurbished my ass...) is ook wel erg enthousiast van MSI overigens...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

mootjee schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 05:39:
[...]
Goed idee om MSI zelf te bellen of er langs toe te gaan.
Ik wist niet dat MSI in Eindhoven was.
Bedankt voor je tip en ik zal ze straks bellen.
Voor de rest heb ik alle correspondentie bewaard tussen mij en MSI
Die zitten daar op het Science park:
MSI Computer Europe B.V. @ Google Maps
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER Son
RGAT schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 06:39:
Tja ik vraag me af in hoevere het de (volledige) fout/schuld van MSI is als een laptop van 4 jaar oud bij een strestest kapot gaat, dat hoort sowieso nooit te gebeuren en was inderdaad uiteindelijk bij jou ook gebeurt.
Zou goed kunnen dat het standaard procedure is om een bedrijfstool te draaien op elke RMA om te checken of alles werkt, er tijdens reparatie niet per ongeluk meer schade is gemaakt enz. en zo'n tool zal dan gewoon alles checken.
Leuk is anders, maar of het echt de schuld is van MSI...
1300 euro voor een tweedehands laptop (refurbished my ass...) is ook wel erg enthousiast van MSI overigens...
Ik heb (nog) geen ervaringen met de reparatiedienst van MSI, maar de ervaringen met andere reparatiediensten (Acer, HP, Asus) die ik - al dan niet indirect - heb, leren me toch vaak dat bedrijven precies vervangen wat jij aangeeft en that's it.

Ooit eens een HP met kapotte koeler opgestuurd en het enige wat toen volgens de lijst gedaan was, was het vervangen van de koeler en het resetten naar fabrieksinstellingen. De koffievlek waardoor de koeling kapot was gegaan zat nog op m'n laptop toen ik 'm terugkreeg :9

Edit: Ik bedenk me nu net dat ze natuurlijk destijds ook gewoon een stresstest uitgevoerd kunnen hebben, maar dit simpelweg niet op het formulier gezet zouden kunnen hebben. :X

Maar goed, het mag naar mijn idee natuurlijk niet zo zijn dat je je laptop opstuurt met een kapotte SATA connector en dat je hem dan terugkrijgt met kapotte GPU onder het mom van stresstesten en de leeftijd van de laptop. Natuurlijk zijn onderdelen onderhevig aan slijtage, en wellicht dat de GPU bij terugkomst binnen 2 weken alsnog was overleden maar dat is koffiedik kijken.

Als de software die je gebruikt niet geschikt is voor dergelijk oude hardware, dan moet je mijns inziens andere software gebruiken of beperkte garantie aanbieden (bijvoorbeeld uitsluitend op de SATA connector) omdat je de laptop niet volledig hebt kunnen testen. Wil je daar allemaal niet aan, dan had naar mijn idee van tevoren duidelijk aangegeven moeten worden wat de reparatieprocedure was en wat daarvan de risico's waren.

Dat Truus van de telefooncentrale je dit niet kan vertellen vind ik niet zo raar, die heeft haar flowchart om dergelijke zaken af te handelen. Dat chef monteur die je laptop repareert dit niet doet snap ik ook nog, aangezien hij misschien wel 30 laptops per dag in handen heeft om te repareren. Maar dat dergelijke zaken:
  1. Niet duidelijk op internet te vinden zijn, of;
  2. Door moderators/medewerkers van MSI op het forum niet worden verteld, of;
  3. Door degene die de binnenkomende laptop doorsturen naar de juiste afdeling ter reparatie, of desnoods;
  4. Via een standaard mailtje kenbaar worden gemaakt.
Snap ik dan niet. Als je zaken verricht die mogelijk schadelijk zijn voor het product, of die onverwachte kosten met zich meebrengt dan neem je contact met de klant op...

Dat ze dan met een alternatief komen in de vorm van een 2e hands c.q. refurbished laptop siert ze, maar de prijs die ze vragen raakt natuurlijk kant nog wal. Mijn voorstel zou in zo'n situatie zijn om de economische restwaarde van de laptop +/- een paar euro uit te willen geven.

Normaal gesproken hebben dergelijke zaken een economische levensduur van een jaar of 5, dus dat is 20% waardevermindering per jaar.

Kostte die laptop bij introductie € 2.000,- en is het een model uit 2013, dan is hij nu 3 jaar oud en dus wil ik er maximaal 2/5e = € 800,- voor geven.

Ik heb even snel gegoogled op het typenummer, en dan kom ik uit op diverse reviews van 2014, terwijl de enige die nu in de Pricewatch staat een nieuwprijs heeft van € 1.800,-. Zou ik hiermee rekenen, dan is de laptop 2 jaar oud en geeft dus 3 / 5 x € 1.800,- = € 1.080,- als economische waarde.

Die laatste vergelijking zal ongetwijfeld niet helemaal eerlijk zijn, maar het geeft in ieder geval een idee. Laat MSI maar aantonen dat de laptop meer waard is. Dan kun je zelf nog beslissen of je dat geld wilt/kunt uitgeven, of dat ze iets anders mogen verzinnen. Desnoods deel je het verschil tussen de prijs die zij bieden en die jij wilt geven. Of het effect heeft? Geen idee, maar het is het proberen waard. Nu zit je sowieso zonder.

[ Voor 6% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 03-02-2016 07:37 . Reden: T.net slikte de Google maps link niet, via goo.gl verkort ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
PsychoMantis_NL schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 07:27:
[...]

Die zitten daar op het Science park:
Science Park Eindhoven 5706
5692 ER Son

[...]

Ik heb (nog) geen ervaringen met de reparatiedienst van MSI, maar de ervaringen met andere reparatiediensten (Acer, HP, Asus) die ik - al dan niet indirect - heb, leren me toch vaak dat bedrijven precies vervangen wat jij aangeeft en that's it.

Ooit eens een HP met kapotte koeler opgestuurd en het enige wat toen vervangen was was dan ook de koeling en een geformatteerde C schijf. De koffievlek waardoor de koeling defect was gegaan zat nog op m'n laptop toen ik 'm terugkreeg :9

Maar goed, het mag naar mijn idee natuurlijk niet zo zijn dat je je laptop opstuurt met een kapotte SATA connector en dat je hem dan terugkrijgt met kapotte GPU onder het mom van stress testen en de leeftijd van de laptop. Natuurlijk zijn onderdelen onderhevig aan slijtage, en wellicht dat de GPU bij terugkomst binnen 2 weken alsnog was overleden maar dat is koffiedik kijken.

Als de software die je gebruikt niet geschikt is voor dergelijk oude hardware, dan moet je mijns inziens andere software gebruiken of beperkte garantie aanbieden (bijvoorbeeld uitsluitend op de SATA connector) omdat je de laptop niet volledig hebt kunnen testen. Wil je daar allemaal niet aan, dan had naar mijn idee van tevoren duidelijk aangegeven moeten worden wat de reparatieprocedure was en wat daarvan de risico's waren.

Dat Truus van de telefooncentrale je dit niet kan vertellen vind ik niet zo raar, die heeft haar flowchart om dergelijke zaken af te handelen. Dat chef monteur die je laptop repareert dit niet doet snap ik ook nog, aangezien hij misschien wel 30 laptops per dag in handen heeft om te repareren. Maar dat dergelijke zaken

• niet duidelijk op internet te vinden zijn, of;
• Door moderators/medewerkers van MSI op het forum niet worden verteld, of;
• Door degene die de binnenkomende laptop doorsturen naar de juiste afdeling ter reparatie, of desnoods;
• Via een standaard mailtje kenbaar worden gemaakt.

snap ik dan niet. Als je zaken verricht die mogelijk schadelijk zijn voor het product, of die onverwachte kosten met zich meebrengt dan neem je contact met de klant op...

Dat ze dan met een alternatief komen in de vorm van een 2e hands c.q. refurbished laptop siert ze, maar de prijs die ze vragen raakt natuurlijk kant nog wal. Mijn voorstel zou in zo'n situatie zijn om de economische restwaarde van de laptop +/- een paar euro uit te willen geven.
...
De tool zelf heeft de laptop niet kapot gemaakt, maar zware load op de GPU, iets waar zo'n laptop nou eenmaal voor gemaakt is, heeft niet te maken met dat de tool incompatibel is oid :)
Zo doen ze niets wat schadelijk is voor de laptop, zo'n strestest hoort elke pc/laptop/server zonder problemen aan te kunnen, kan die dat niet dan was er al een groot probleem en dat heeft MSI nu dus gevonden door de test. Anders was de laptop terug gekomen en was enkele dagen/weken later de GPU kapot gegaan.
Zelf alleen ervaring met de afzetters van de reparatie dienst van de Mediamarkt, laptop ging binnen 3 uur na aankoop daar naar binnen en is vijf keer daar geweest (in 7 maanden, in totaal zo'n 48 uur in mijn bezit, rest van de tijd bij MM...) en elke keer vervingen ze de HDD en zeiden ze 'opgelost'.
Ik haalde de laptop op, klapte m op de balie daar open en kreeg als eerste een BSOD (Sata controller kapot) en kon m gelijk weer inleveren, dus wat dat betreft doet MSI het hier al beter >:)
Heb gisteren een nieuwe fan voor mijn GE60 ontvangen, die blijken wel vaker na een jaartje of twee de lager te slijten om dan niet meer te koelen... Heb die maar via ebay laten komen (7,94 euro inc verzenden) ipv laptop RMA te sturen ;)
Uiteindelijk is het lastig de schuld bij MSI te leggen, die hebben gedaan wat ze moesten doen (probleem repareren en testen of dat gedaan was) en helaas heeft dat een ander probleem aan het licht gebracht.
Daarbij is de laptop ook al 4 jaar oud, dus een gratis vervanging/reparatie is sowieso niet redelijk om te verwachten, maar echt veel opties heb je niet lijkt me...
Lijkt erop dat MSI geen vervangend onderdeel heeft, dus reparatie kan dan al niet, vervanging kan wel maar MSI gaat uiteraard niet een 4jaar oude laptop kosteloos vervangen voor een gloednieuwe, maar denk dat je vooral met MSI zal moeten overleggen, heel veel meer dan 'wat rot' zeggen kunnen we niet voor je doen denk ik, misschien dat er op ebay/V&A een vervangend onderdeel te vinden is en als je een beetje handig bent je het zelf kan repareren/een Tweaker kan vragen dat te doen?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoMantis_NL

PsychoMantis_NL

Of zo'n laptop bestand zou moeten zijn tegen een stresstest staat buiten kijf. Feit blijft echter dat de laptop onherstelbaar retour komt, terwijl hij prima te herstellen was toen hij werd opgestuurd. MSI had dit kunnen voorkomen door de stresstest niet uit te voeren, en simpelweg de connector te vervangen.

Was de GPU 2 weken later alsnog gesneuveld, dan had MSI kunnen zeggen dat de GPU niet meer leverbaar is gezien de leeftijd. Dan hadden ze ook netjes kunnen wijzen op de beperkte garantie die verstrekt was na het vervangen van de SATA connector.

Dat TS dan weer hier gezeten had omdat iets direct na reparatie natuurlijk niet weer kapot mag gaan laat ik dan overigens even buiten beschouwing :9

Dat MSI de laptop niet kosteloos hoeft te repareren na 4 jaar ben ik ook zeker met je eens, en dat ze geen nieuwe laptop voor nop hoeven aan te bieden is naar mijn idee ook nogal wiedes, maar het aanbod wat ze nu doen strookt naar mijn idee niet met wat ze zouden kunnen aanbieden.

V.w.b. het vervangen van de hardware, ik vraag me af of dat überhaupt rendabel is. Een 970M vind je op Ebay voor € 500,-, tot € 700,- (even snel snel gekeken, dus pin me niet direct vast op die prijzen). Dan moet hij er nog in en zit je bovendien nog met je rotte SATA connector. Dan kun je beter € 600 bijleggen en het aanbod van MSI aannemen :p

[ Voor 6% gewijzigd door PsychoMantis_NL op 03-02-2016 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean Paul
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-08 22:39

Jean Paul

Reservebelg

Wat vaak werkt is ook je beklag doen op social media, zoals Facebook en Twitter (met de nodige hashtags wellicht). Haast geen breder publiek te bereiken hedendaags en dan heb je gelijk het Europese/hoofdkantoor te pakken.

Verder een schrikbarende gang van zaken inderdaad, je lijkt totaal niet serieus genomen te worden en het is natuurlijk respectloos om keer op keer met de al reeds afgewezen "oplossingen" aan te komen. Ongeacht of dat de GPU nu wel of niet stuk had kunnen gaan op een later tijdstip, dit is nu onder hun verantwoordelijkheid gebeurd.

Ik hoop voor je dat je er uitkomt met MSI.

Damn ye, you are a sneaking puppy, and so are all those who will submit to be governed by laws which rich men have made for their own security

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xerohumoris
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 12:51
Ik durf de betwijfelen dat de GPU ook stuk zou zijn gegaan bij normaal gebruik. Dit is niet uit te sluiten. Ik vind het echter wel een taak van MSI om dit aan te tonen. Zij hebben jouw product "te leen". Je mag er dan vanuit gaan dat ze daar op passen als een goed "huisvader". Dit lijkt echter niet gebeurt. Het product is onder hun beheer defect geraakt, zij zijn dus verantwoordelijk. MSI moet dan dus ook de kosten vergoede die voortvloeien uit de schade. Prijs van een vervangende GPU, misschien zelfs een betere. Of een gelijkwaardige laptop. Hierbij mogen zij dan wel de kosten van het defecte moederbord en de hardeschijf houden.

Kort gezegt. In mijn ogen moet MSI maar aantonen dat zij de schade aan de GPU op geen enkele manier hebben veroorzaakt. Zolang zij dit niet kunnen dienen zij volledige verantwoordelijkheid voor de schade te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mootjee
Update 15-2-2016:
Na 2-2-2016 had ik te kampen met koorts waardoor ik een week niks kon doen.
Nadat ik beter was, dus afgelopen week had ik juridische hulp ingeschakeld om advies in te winnen.
Voor mij was het duidelijk dat het mij meer geld zou kosten dan wat mijn laptop waard is als ik hiermee door zou gaan.
Ik heb ook contact opgenomen met MSI in Eindhoven, maar ze konden niks voor mij betekenen.
Ik kan niks meer doen dan wat ik al heb gedaan.
MSI werkt totaal niet mee, communiceert niet en ontkent alles.

Ik had mijn defecte laptop afgelopen week ontvangen en ik kan er niks meer mee.
Voor mij nooit meer een MSI-product in huis.
Ik ben al begonnen met het sparen voor een nieuwe pc.
Over paar weken zal ik op tweakers advies vragen.
Bedankt voor de mensen die met mij dachten tijdens deze walgelijke situatie van MSI.

Voor iedereen die van plan is een MSI-product te kopen in de toekomst zou 2x moeten nadenken voordat hij of zij überhaupt een aankoop doet.
Pagina: 1