Beste,
Op dit moment ben ik druk bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop omdat mijn laptop na 7 jaar gebruik toch wat achter begint te lopen voor het gebruik waar ik het voor nodig heb. Ik kan redelijk overweg met de computer, maar als het om hardware kennis gaat ben ik behoorlijk een groentje. Daarom zou ik graag jullie mening horen over wat ik heb samengesteld. De tweakers best-buy guides heb ik als startpunt gebruikt voor mijn zoektocht en kennisvergaring van de diverse onderdelen.
de toepassing van de desktop:
- 3d render software zoals 3dsmax, vray en diverse cad software
- adobe suite voor fotobewerking en nabewerking van renderingen
- af en toe een goede game spelen doe ik graag
Mijn budget ligt rond de 800 euro.
- Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
keuze vanwege de best-buy guides. vond geen reden een ander te kiezen
- Moederborden: pricewatch: ASRock B85M Pro4
- Werkgeheugen: meer dan de voorgesteld 8GB RAM. reden is ruim geheugen te willen hebben voor render mogelijkheden. Is dit aan te raden of is dit uit verhouding met de rest van de onderdelen?
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA
- Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Bij deze heb ik de meeste twijfel. Ik twijfelde aan de MSI / Sapphire Radeon R9 380 4GB omdat deze door de best buy-guide wordt voorgesteld. Reden voor de geforce is de lagere energie verbruik en geluid. Daarbij leken de verschillen gering tussen de kaarten. klopt deze aanname of heb ik het volledig verkeerd?
- SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
- Interne HD aanvulling: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
- Optische driver: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
- Voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W
- Behuizing: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Leek me voor de prijs een goede deal
vroeg ik me af of ik nog aanvullend een koeler dien aan te schaffen of dat dit niet nodig is in deze samenstelling? Graag hoor ik van jullie. bedankt alvast voor de moeite en tijd die voor mij genomen wordt.
mvg
Marnix de Jong
Op dit moment ben ik druk bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop omdat mijn laptop na 7 jaar gebruik toch wat achter begint te lopen voor het gebruik waar ik het voor nodig heb. Ik kan redelijk overweg met de computer, maar als het om hardware kennis gaat ben ik behoorlijk een groentje. Daarom zou ik graag jullie mening horen over wat ik heb samengesteld. De tweakers best-buy guides heb ik als startpunt gebruikt voor mijn zoektocht en kennisvergaring van de diverse onderdelen.
de toepassing van de desktop:
- 3d render software zoals 3dsmax, vray en diverse cad software
- adobe suite voor fotobewerking en nabewerking van renderingen
- af en toe een goede game spelen doe ik graag
Mijn budget ligt rond de 800 euro.
- Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
- Moederborden: pricewatch: ASRock B85M Pro4
- Werkgeheugen: meer dan de voorgesteld 8GB RAM. reden is ruim geheugen te willen hebben voor render mogelijkheden. Is dit aan te raden of is dit uit verhouding met de rest van de onderdelen?
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA
- Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Bij deze heb ik de meeste twijfel. Ik twijfelde aan de MSI / Sapphire Radeon R9 380 4GB omdat deze door de best buy-guide wordt voorgesteld. Reden voor de geforce is de lagere energie verbruik en geluid. Daarbij leken de verschillen gering tussen de kaarten. klopt deze aanname of heb ik het volledig verkeerd?
- SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
- Interne HD aanvulling: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
- Optische driver: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
- Voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W
- Behuizing: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Leek me voor de prijs een goede deal
vroeg ik me af of ik nog aanvullend een koeler dien aan te schaffen of dat dit niet nodig is in deze samenstelling? Graag hoor ik van jullie. bedankt alvast voor de moeite en tijd die voor mij genomen wordt.
mvg
Marnix de Jong
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 12:24 ]