render&game desktop samenstelling; advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Op dit moment ben ik druk bezig met het samenstellen van een nieuwe desktop omdat mijn laptop na 7 jaar gebruik toch wat achter begint te lopen voor het gebruik waar ik het voor nodig heb. Ik kan redelijk overweg met de computer, maar als het om hardware kennis gaat ben ik behoorlijk een groentje. Daarom zou ik graag jullie mening horen over wat ik heb samengesteld. De tweakers best-buy guides heb ik als startpunt gebruikt voor mijn zoektocht en kennisvergaring van de diverse onderdelen.

de toepassing van de desktop:
- 3d render software zoals 3dsmax, vray en diverse cad software
- adobe suite voor fotobewerking en nabewerking van renderingen
- af en toe een goede game spelen doe ik graag

Mijn budget ligt rond de 800 euro.

- Processor: pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
keuze vanwege de best-buy guides. vond geen reden een ander te kiezen

- Moederborden: pricewatch: ASRock B85M Pro4

- Werkgeheugen: meer dan de voorgesteld 8GB RAM. reden is ruim geheugen te willen hebben voor render mogelijkheden. Is dit aan te raden of is dit uit verhouding met de rest van de onderdelen?
pricewatch: Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA

- Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G
Bij deze heb ik de meeste twijfel. Ik twijfelde aan de MSI / Sapphire Radeon R9 380 4GB omdat deze door de best buy-guide wordt voorgesteld. Reden voor de geforce is de lagere energie verbruik en geluid. Daarbij leken de verschillen gering tussen de kaarten. klopt deze aanname of heb ik het volledig verkeerd?

- SSD: pricewatch: Samsung 850 EVO 250GB
- Interne HD aanvulling: pricewatch: Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB
- Optische driver: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
- Voeding: pricewatch: Antec VPF Series 450W
- Behuizing: pricewatch: Cooler Master N300 (KKN1, closed)
Leek me voor de prijs een goede deal

vroeg ik me af of ik nog aanvullend een koeler dien aan te schaffen of dat dit niet nodig is in deze samenstelling? Graag hoor ik van jullie. bedankt alvast voor de moeite en tijd die voor mij genomen wordt.

mvg
Marnix de Jong

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2015 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Voor ongeveer €800,- zou ik onderstaand systeem adviseren. Zit je meteen op het nieuwste platform met ddr4 geheugen. Als jou software betere met de cuda-cores van een nVidia kaart kan om gaan kan je kiezen voor een pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD welke wel wat trager is dan een 380X maar je wel wat beter op je budget uit komt.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6400 Boxed€ 191,95€ 191,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 84,91€ 84,91
1Sapphire NITRO R9 380X 4G D5€ 250,94€ 250,94
1Seagate Desktop HDD ST1000DM003, 1TB€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master N200 Closed€ 39,95€ 39,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 73,-€ 73,-
1Cooler Master GM G450M€ 51,95€ 51,95
1Samsung 850 EVO 250GB€ 80,89€ 80,89
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 821,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste ACB,

bedankt voor je reactie. Kan je mij aangeven waarom ik zou kiezen voor de nieuwste chipset en ddr4? heeft dit voordelen voor de toekomst of kwaliteit van de computer? Alvast bedankt!

mvg
Marnix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvinJames
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 11:24

MarvinJames

Theatermaker

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 12:49:
Beste ACB,

bedankt voor je reactie. Kan je mij aangeven waarom ik zou kiezen voor de nieuwste chipset en ddr4? heeft dit voordelen voor de toekomst of kwaliteit van de computer? Alvast bedankt!

mvg
Marnix
Eigenlijk wat je zelf al aangeeft. Je zit dan gewoon op de nieuwste socket, chipset en geheugen. De prijs is (inmiddels) bijna gelijk, het scheelt een twee of drietal tientjes, dus er zijn ook geen minpunten. Je bent direct voorbereid op de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke misschien dan wel handig. Bedankt voor de tip.
Heb ik nog 2 vragen:
- Qua videokaart wordt de pricewatch: Sapphire NITRO R9 380X 4G D5 aanbevolen ten opzichte van de voorgestelde pricewatch: MSI GeForce GTX 960 GAMING 4G (deze is goedkoper en komt als goede kaart uit de tests). om welke reden? veronderstel dat deze kaart wel compatible is met het moederbord.

- Is het nog verstandig een koeler extra aan te schaffen of heb ik voldoende aan de stockkoeler?

dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:30
Omdat de 380x beter is dan de 960 en hij in het budget past.
Stock cooler is voldoende zonder overclocken, tenzij je een hele stille PC wilt.

Verwijderd

Topicstarter
klopt het dat de pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed sneller is dan de pricewatch: Intel Core i5-6400 Boxed? omdat ik zie staan dat de eerste 4460 3,2GHz snelheid heeft en de 6400 maar 2,7Ghz. Ik zie wel dat de maximale frequentie van deze kaart naar 3,3GHZ kan gaan, maar betekend dat de kaart wanneer nodig standaard tot deze hoogte komt, of moet ik daarvoor instellingen aanpassen?

Verder hoor ik graag het voordeel van DDR4 ten opzichte van DDR3. Ik begrijp de proces snelheid hoger ligt, maar is dat werkelijk merkbaar of wordt deze kwalitetit/capaciteit eigenlijk nauwelijks gebruikt?

Dank!
rookie newbie marnix

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03 06:14
Waarom een I5 6400 ipv I5 4460?
Skylake is meer toekomstgerichter, vandaar die DDR4.

Dat zijn processors, geen ''kaarten''

Verwijderd

Topicstarter
begrijp inderdaad dat het geen kaarten zijn. excuses voor de verkeerde term.
Helaas ben ik nog niet veel wijzer. wat is toekomstgerichter? En hoe zit het nu met de i5-4460 en i5-6400? wat maakt de processor beter en wat kan ik meer als ik naar DDR4 werkgeheugen ga ipv DDR3?

• WahyuSchmidt
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 09-06 15:10
I5-6400 is toekomstgerichter met DDR4.
Neem je nu de I5-4460 met DDR3 heb je kans dat je het sneller moet vervangen of dat het DDR3 geheugen erg duur wordt wil je in de toekomst nog een 8GB erbij prikken.
Ondertussen is het verschil om voor Skylake te gaan 2/3 tientjes.

PSN: Wahyu2304_

Verwijderd

Topicstarter
ah duidelijk! goede redenatie om voor het voorgestelde te gaan. Is de i5-6400 wel trager dan de i5-4460? En wat is Skylake. mischien wat makkelijke vragen, maar ik heb geen idee.

excuses

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:42

Thomg

Aww yiss

Verwijderd schreef op donderdag 24 december 2015 @ 18:06:
ah duidelijk! goede redenatie om voor het voorgestelde te gaan. Is de i5-6400 wel trager dan de i5-4460? En wat is Skylake. mischien wat makkelijke vragen, maar ik heb geen idee.

excuses
https://www.cpubenchmark....php?cmp[]=2230&cmp[]=2578

Wikipedia: Skylake (microarchitecture)

Geen excuses, mouwen opstropen en gewoon wat in google rammen ;)

Verwijderd

Topicstarter
haha dank jullie wel. zie het als een act of lazyness dat ik niet meteen ging googlen
Pagina: 1