Beste Tweakers!
Ik zoek advies!
Een vriend van mij gaat binnenkort zijn eerste gaming pc bouwen. Hij heeft al een aantal componenten gekozen en mij om advies gevraagd: "maak ik een goede keuze?" Voordat ik iets verkeerds zeg, wil ik graag hier eventjes informeren. Persoonlijk denk ik dat de CPU een beetje overkill is voor de GPU. Het systeem dat hij samen heeft gesteld ziet er als volgt uit: (Hij heeft al een HDD en SSD.)
Het budget
Het budget is 700€ of minder. Randapparatuur, HDD en SSD heeft hij al.
(merk)voorkeuren?
Er zijn geen voorkeuren voor merken.
Het doel van het systeem
Het doel van het systeem is voornamelijk het spelen van games. Hij speelt Just Cause, Grand Theft Auto, Assassin's Creed, Battlefield, The Witcher en ga zo maar door. Ook zal er op worden gewerkt, maar dat zal met dit budget zeker wel goed komen.
Hopelijk hebben jullie wat tips, en zo niet, kan ik hem vertellen dat hij goede keuzes heeft gemaakt.
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Ik zoek advies!
Een vriend van mij gaat binnenkort zijn eerste gaming pc bouwen. Hij heeft al een aantal componenten gekozen en mij om advies gevraagd: "maak ik een goede keuze?" Voordat ik iets verkeerds zeg, wil ik graag hier eventjes informeren. Persoonlijk denk ik dat de CPU een beetje overkill is voor de GPU. Het systeem dat hij samen heeft gesteld ziet er als volgt uit: (Hij heeft al een HDD en SSD.)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,95 | € 191,95 |
| 1 | Gigabyte GA-H110M-S2H | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 100ME | € 224,90 | € 224,90 |
| 1 | NZXT S340 Special Edition | € 82,95 | € 82,95 |
| 1 | NZXT Sleeved LED Kit, 1 Meter, Groen | € 11,85 | € 11,85 |
| 1 | Kingston HyperX Fury black HX424C15FB/8 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Corsair VS550 80plus | € 47,95 | € 47,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 660,50 | |
Het budget
Het budget is 700€ of minder. Randapparatuur, HDD en SSD heeft hij al.
(merk)voorkeuren?
Er zijn geen voorkeuren voor merken.
Het doel van het systeem
Het doel van het systeem is voornamelijk het spelen van games. Hij speelt Just Cause, Grand Theft Auto, Assassin's Creed, Battlefield, The Witcher en ga zo maar door. Ook zal er op worden gewerkt, maar dat zal met dit budget zeker wel goed komen.
Hopelijk hebben jullie wat tips, en zo niet, kan ik hem vertellen dat hij goede keuzes heeft gemaakt.
Alvast bedankt voor jullie reacties!