Beste Tweakers,
Ik zoek advies en controle bij de samenstelling van de gaming PC welke ik op het oog heb.
Doeleinde PC
De wens is om met dit systeem comfortabel te kunnen gamen op 144 Hz.
Games als FPS (CS:GO, BF4), MOBA's e.a. als Diablo 3 zullen hier op (met de juiste settings) gelievelijk een FPS van boven de 120 moeten halen. Alles op ultra is geen vereiste.
De bedoeling is een future-proofed set up met stevige performance voor een goed budget.
Budget
Het beschikbare budget voor het systeem komt op €2000 uit. Hiermee oog een ik een future-proof PC te krijgen met onderdelen die optimaal zijn voor het gaming doeleinde.
Peripherals als muis, keyboard en headset zijn al aanwezig en zijn dus niet inbegrepen in het budget.
Overclocking
Graag zou ik wel de optie hebben om te kunnen overclocken, met name de videokaart.
Dit uiteraard wel binnen veilige en vriendelijke mate. Hiervoor zou ik ook tips erg op prijs stellen!
Overige opmerkingen
Energieverbruik en geluidsniveau spelen geen belangrijke rol in het systeem.
Momenteel heb ik twijfels aan het feit of de PSU voldoende is voor de build.
Ik geloof dat 520W voldoende moet zijn gezien de peak load van de videokaart 250W bedraagt.
Een ander puntje is de RAM waarvan ik niet zeker weet of deze correct op het moederboard gebruikt kan worden.
Ik kan namelijk nergens vinden of deze daadwerkelijk ondersteund wordt door het desbetreffende moederboard.
Op de website van MSI staat in de compatible RAM lijst een soortgelijke RAM genoteerd, maar qua modelnaam verschillen deze 1 letter van elkaar. (BLS2C8G4D240FSA vs de lijst BLS2K8G4D240FSA)
Samenstelling systeem
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips/controle van mijn build zodat deze zo efficient en goed mogelijk gaat werken.
Met vriendelijke groet,
Pluizenbol
Ik zoek advies en controle bij de samenstelling van de gaming PC welke ik op het oog heb.
Doeleinde PC
De wens is om met dit systeem comfortabel te kunnen gamen op 144 Hz.
Games als FPS (CS:GO, BF4), MOBA's e.a. als Diablo 3 zullen hier op (met de juiste settings) gelievelijk een FPS van boven de 120 moeten halen. Alles op ultra is geen vereiste.
De bedoeling is een future-proofed set up met stevige performance voor een goed budget.
Budget
Het beschikbare budget voor het systeem komt op €2000 uit. Hiermee oog een ik een future-proof PC te krijgen met onderdelen die optimaal zijn voor het gaming doeleinde.
Peripherals als muis, keyboard en headset zijn al aanwezig en zijn dus niet inbegrepen in het budget.
Overclocking
Graag zou ik wel de optie hebben om te kunnen overclocken, met name de videokaart.
Dit uiteraard wel binnen veilige en vriendelijke mate. Hiervoor zou ik ook tips erg op prijs stellen!
Overige opmerkingen
Energieverbruik en geluidsniveau spelen geen belangrijke rol in het systeem.
Momenteel heb ik twijfels aan het feit of de PSU voldoende is voor de build.
Ik geloof dat 520W voldoende moet zijn gezien de peak load van de videokaart 250W bedraagt.
Een ander puntje is de RAM waarvan ik niet zeker weet of deze correct op het moederboard gebruikt kan worden.
Ik kan namelijk nergens vinden of deze daadwerkelijk ondersteund wordt door het desbetreffende moederboard.
Op de website van MSI staat in de compatible RAM lijst een soortgelijke RAM genoteerd, maar qua modelnaam verschillen deze 1 letter van elkaar. (BLS2C8G4D240FSA vs de lijst BLS2K8G4D240FSA)
Samenstelling systeem
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-6600K Boxed | € 248,79 | € 248,79 |
| 1 | MSI Z170A GAMING M5 | € 179,95 | € 179,95 |
| 1 | Asus STRIX-GTX980TI-DC3OC-6GD5-GAMING | € 734,49 | € 734,49 |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD20EFRX, 2TB | € 87,95 | € 87,95 |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Window | € 95,99 | € 95,99 |
| 1 | Iiyama GB2773HS-GB2 Zwart | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Cooler Master Hyper T4 | € 25,13 | € 25,13 |
| 1 | Cooler Master Megaflow Red, 200mm | € 14,95 | € 14,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Sport BLS2C8G4D240FSA | € 81,95 | € 81,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 80,95 | € 80,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.917,10 | |
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met tips/controle van mijn build zodat deze zo efficient en goed mogelijk gaat werken.
Met vriendelijke groet,
Pluizenbol
[ Voor 79% gewijzigd door Pluizenbol op 22-12-2015 00:16 ]