Goede sites om laptopschermen te kopen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:28
Hallo medetweakers,

Hebben jullie ervaringen met sites om laptopschermen te kopen. Ik wil namelijk een nieuw scherm kopen voor een pricewatch: Medion Erazer X7821 waarvan het scherm weleens wil flikkeren. Via google is dit een van de eerste sites http://www.laptopscreen.c...odel/Medion/ERAZER~X7821/ maar misschien weten jullie wel goeie sites die misschien een kortere levertijd hebben of goedkoper zijn.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
Het is een scherm van AU Optronics met modelnummer B173HW01 V.5 . Ik heb echter het gevoel dat het niet aan het scherm light maar aan de kabel tussen het scherm en het moederbord. Ik heb namelijk grotendeels de flikkeringen laten verdwijnen door de kabel goed vast te plakken aan de achterkant van het scherm. De flikkeringen zijn bijna verdwijnen alhoewel ze nog weleens willekeurig willen opdagen. Verkopen jullie ook die kabels om het scherm en het moederbord te verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:12
Probleem wat je beschrijft is 99% zeker de kabel.
Kabels zijn standaard, op eBay heb je voor een paar euro een nieuwe kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:36

D4NG3R

kiwi

:)

Al eens contact opgenomen met de (web)winkel waar je dat ding gekocht hebt? Bij een laptop van die prijsklasse mag je er van uit gaan dat deze langer als 2 jaar mee gaat. That is als je geen garantie meer hebt en daarom zelf wil gaan sleutelen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
D4NG3R schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 03:27:
Al eens contact opgenomen met de (web)winkel waar je dat ding gekocht hebt? Bij een laptop van die prijsklasse mag je er van uit gaan dat deze langer als 2 jaar mee gaat. That is als je geen garantie meer hebt en daarom zelf wil gaan sleutelen.
Dat is geen optie want ik heb deze laptop tweedehands gekocht van iemand anders voor een zacht prijsje met de kennis dat het beeld flikkerde. En het is trouwens ook nog eens een engels model dus weinig kans dat ik die winkel nog te pakken kan krijgen.
mad-dog schreef op zaterdag 26 december 2015 @ 03:06:
Probleem wat je beschrijft is 99% zeker de kabel.
Kabels zijn standaard, op eBay heb je voor een paar euro een nieuwe kabel.
Heb je misschien eenlinkje naar zo'n kabel? Ik zou niet echt op de specifiek naam van deze kabels komen. Op ebay kom alleen maar op schermen met kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
superrock schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 13:25:
[...]

Dat is geen optie want ik heb deze laptop tweedehands gekocht van iemand anders voor een zacht prijsje met de kennis dat het beeld flikkerde. En het is trouwens ook nog eens een engels model dus weinig kans dat ik die winkel nog te pakken kan krijgen.

[...]

Heb je misschien eenlinkje naar zo'n kabel? Ik zou niet echt op de specifiek naam van deze kabels komen. Op ebay kom alleen maar op schermen met kabels.
Sorry, ik had even moment van verstandsverbijstering. Dacht even dat de kabels allemaal hetzelfde waren, maar dat slaat nergens op 8)7. Alleen de aansluiting aan monitorkant is universeel

Anyway, de X7821 is een gerebrande MSI GT70 barebone, daar zijn wel wat kabels voor te vinden op Ebay of Aliexpress. Googelen naar GT70 LCD cable

[ Voor 3% gewijzigd door mad-dog op 29-12-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
Ok bedankt voor de info. Heb de kabel maar van aliexpress gekocht op ebay was hij makkelijk 4x zo duur. Kan wel een paar weken wachten op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:22
Zit de kabel wel goed in de connectors?

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
audiojunk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 14:56:
Zit de kabel wel goed in de connectors?
Ik zou zeggen, lees de 2e post van TS 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
mad-dog schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 21:14:
[...]

Ik zou zeggen, lees de 2e post van TS 8)7
Misschien zelf ook nog eens goed lezen, hij heeft het over plakken op het scherm niet over de connectors waar deze in gaan 8)7

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
audiojunk schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:41:
[...]

Misschien zelf ook nog eens goed lezen, hij heeft het over plakken op het scherm niet over de connectors waar deze in gaan 8)7
Ik heb de kabel er eerst goed ingeduwd en dan pas vastgeplakt. Als hij nu weleens flikkert is een tik goed genoeg om het probleem(tijdelijk) te verhelpen. De flikkeringen zijn er trouwens alleen maar op de battery. De flikkersnelheid verandert ook als ik de helderheid verander. Meestal kunnen ze weggaan door vaak genoeg de helderheid te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audiojunk
Als de flikkeringen er alleen zijn op de batterij zou ik denken dat het iets anders is dan de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
audiojunk schreef op woensdag 30 december 2015 @ 09:45:
Als de flikkeringen er alleen zijn op de batterij zou ik denken dat het iets anders is dan de kabel.
Nou ja het is in ieder geval veel miner op netstroom. Heb net weer van buiten de onderkant vanhet scherm aangedrukt en nu zijn er geen flikkeringen meer. We zullen wel zien of die kabel het oplost.
Pagina: 1