USB stick beveiligen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik wil graag een USB-stick maken met onder andere chrome potable en een aantal andere portable apps en privé documenten. Dit lijkt mij erg handig om buitenshuis op andermans computer direct toegang te hebben tot mijn eigen chrome installatie (bookmarks, wachtwoorden ed) en een aantal andere apps.

Aangezien een USB stick natuurlijk makkelijk kwijt raakt, wil ik deze zéér goed beveiligen. Het liefst dus een volledig (zwaar) encrypted container, wachtwoord beveiligd.

Mensen met ervaring met een dergelijke set-ups / tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Justin_ schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:33:
Ik wil graag een USB-stick maken met onder andere chrome potable en een aantal andere portable apps en privé documenten. Dit lijkt mij erg handig om buitenshuis op andermans computer direct toegang te hebben tot mijn eigen chrome installatie (bookmarks, wachtwoorden ed) en een aantal andere apps.

Aangezien een USB stick natuurlijk makkelijk kwijt raakt, wil ik deze zéér goed beveiligen. Het liefst dus een volledig (zwaar) encrypted container, wachtwoord beveiligd.

Mensen met ervaring met een dergelijke set-ups / tips?
Je zou BitLocker kunnen gebruiken. Zit in Windows zelf.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qaatloz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 02-06 07:47
Of je kunt Veracrypt (opvolger/fork van het opensource truecrypt) gebruiken. Aanbevelingen van de audit op de truecrypt source zouden overgenomen zijn en nog meer beveiligingsfeatures toegevoegd. Daarmee kun je losse bestanden die je als schijf aankoppelt of de hele usbstick beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Anonymoussaurus schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:39:
[...]

Je zou BitLocker kunnen gebruiken. Zit in Windows zelf.
Als ik mij niet vergis moet TS dan wel de pro versie van Windows hebben (Windows 8 of 10), of de proffesional versie (Windows 7).

Select * from fish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24

ongekend41

Division Brabant

Ik gebruikte vroeger 7zip en/of rar, al vermoed ik dat dat niet "zéér goed" is. De vraag is hoeveel moeite iemand wil doen om de data op een gevonden usb-stick te achterhalen. Ik zou 'm waarschijnlijk niet eens in mijn pc willen stoppen.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Je zal moeten bepalen wat je veilig vind en waar het gemak ophoudt. Een container met wat apps is niet erg veilig op het moment dat het gedecodeerd is en de computer waar je hem in prikt vol met malware staat. Je zou eigenlijk al richten opstarten vanaf USB stick moeten gaan wil je ook maar een beetje veiligheid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justin_
  • Laatst online: 13-04 22:31
Interessante overwegingen.
Ik overweeg inderdaad ook een full bootable Windows USB-disk te maken met mijn install ed erop, ben alleen bang tegen de "niet out of de box werkende hardware" aan te lopen. Wat is jullie ervaring daarmee?

Alles in een beveiligde RAR stoppen is niet handig, omdat ik die dan alsnog uit moet pakken naar de Gast computer / via de gast-computer op de USB stick als ik het wil gebruiken (anders komen de files in de temp-dirs te staan).

Benieuwd naar meer ideeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

TrueCrypt of FreeOTFE als portable app op de usb stick parkeren en dan een encrypted volume maken die je dan weer moet openen met TrueCrypt/FreeOTFE?
Veracrypt is ook n optie, mits dat portable installatie toestaat.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongekend41
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01-06 21:24

ongekend41

Division Brabant

Mocht je niet aan Windows gebonden zijn dan kan je een Linux distro proberen. Iets a la Ubuntu werkt op de meeste systemen. Het systeem moet dan uiteraard wel booten vanaf usb toestaan. Ik heb overigens geen ervaring met Windows op een bootable usb. Met wat gepruts kan je meerdere live distributies vanaf een usb stick booten. handig voor sterk wisselende hardware, lastiger voor het beveiligen van de bestanden (want op meerdere live-OS'en beschikbaar). Of Windows ook op een multiboot-usb werkt weet ik niet maar ik vrees het ergste.

nope

Pagina: 1