Display vervangen. MBP early 2011 voor late 2008

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-07-2024
Hoi ik zit hier met een kapotte display op m'n MBP. Nu heb ik nog een kapotte MBP liggen uit late 2008. Voor zover ik kan zien zijn de aansluitingen hetzelfde, behalve de AirPort/Bluetooth, die gaan bij de 2011 via een paar micro rp-sma aansluitingen. Mijn vraag is of dit gaat werken (iemand ervaring) of anders alleen het lcd scherm vervangen? roept u gaarne.

ifixit guide late 2008
ifixit guide early 2011

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07 15:45
WiFi/BT gaat niet werken, de LVDS connector is pas veranderd bij de 2012 voor zover ik weet dus er is een grote kans dat je wel beeld gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
ok acceptabel.
En wat nou als ik de hele bt wifi leiding uit het kapotte scherm sloop en die ergens in de laptop leg/plak. ik had toch al geen accu meer dus daar is mooi ruimte. moet lukken toch?

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
JankY schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:58:
ok acceptabel.
En wat nou als ik de hele bt wifi leiding uit het kapotte scherm sloop en die ergens in de laptop leg/plak. ik had toch al geen accu meer dus daar is mooi ruimte. moet lukken toch?
Theoretisch zou dat geen probleem moeten zijn, het 2011 schermpje heeft wel 3 antennes ipv de 2 die de 2009 heeft, je zou een beetje moeten spelen met wat jou het beste resultaat geeft.
Hou er wel rekening mee dat je het WiFi boardje isoleert.

Je Display Camera zal trouwens niet meer werken met deze 'modificatie' (deze had sowieso niet gewerkt met een 2011 scherm)

Misschien is het een beter idee om te kijken of het LCD wat er in zit compatible is met de 2009, dan heb je minder gekloot met de wifi/camera.

[ Voor 9% gewijzigd door joon op 22-12-2015 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
Ik heb geen kapote 2009 liggen, ja alleen een 13 inch :+ . Gaat mij erom dat ik weer beeld heb. Wifi bluetooth werkt ook wel als t er los in ligt lijkt me. Camera boeit me niet.
Bedankt voor de hulp in ieder geval

[ Voor 14% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 22-12-2015 20:11 ]

doei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJAAKSJAAK
Nou ik kan melden dat de transplantatie is gelukt.
De antennes zaten in de plastic bar onder het scherm. die heb ik eruit gesloopt en over de lengte langs de multidrive sleuf gevrot.Daar zat al een harddisk bay dus die sleuf werd al niet meer gebruikt. Qua bereik zie ik tot nog toe geen verschil maar dat zal ongetwijfeld wat zijn afgenomen.

doei

• joon
JankY schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:29:
Nou ik kan melden dat de transplantatie is gelukt.
De antennes zaten in de plastic bar onder het scherm. die heb ik eruit gesloopt en over de lengte langs de multidrive sleuf gevrot.Daar zat al een harddisk bay dus die sleuf werd al niet meer gebruikt. Qua bereik zie ik tot nog toe geen verschil maar dat zal ongetwijfeld wat zijn afgenomen.
Succesverhaal :Y)
Pagina: 1