Folder metadata kopieren naar nieuwe harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-07 00:11

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik zal mijn situatie kort uitleggen.
Een van mijn HDD's toont heel wat kuren. Nu heb ik alle folders en mappen gekopieerd naar een map op een nieuwe harde schijf.

Deze mapinhoud heb ik vervolgens geknipt en geplakt in dezelfde harde schijf (maar dan dus de root ipv in de map).

Hierdoor is alle metadata voor de mappen gewijzigd naar de aanmaak/gewijzigd datum van vandaag. 8)7

Dit is erg lastig werken voor mij omdat ik veel mappen rangschik middels de aanmaak/wijzigdatum.

Ik heb de originele harde schijf nog en dezelfde bestanden op de nieuwe (veiligere) harde schijf.

Nu is het de bedoeling dat ik de metadata kopieer van schijf 1 en toepas op de mappen op schijf 2.

Ik heb gezocht naar een tooltje hiervoor maar ben deze niet tegengekomen. :|

Bestaat zoiets?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:20

kraats

Ik rol

In CMD: robocopy.exe en dan vooral de optie /timfix als je de bestanden al hebt staan. Er van uitgaande dat je Windows gebruikt

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
Inderdaad Windows, maar het probleem is dat de eerste harde schijf NIET in combinatie met de tweede kan starten!

De eerste schijf heb ik extern gekoppeld aan mijn laptop en de tweede zit in mijn Desktop. (de hdd spint niet op als ik hem in de desktop plaats).

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Aangezien je hebt geknipt, ipv kopiëren, staan de bestanden dus niet meer op de oude, onbetrouwbare schijf. Zomaar 'even' de metadata overnemen gaat dus niet meer. Het had overigens met een kopie ook niet gewerkt via Verkenner, de bestanden veranderen tenslotten van fysieke schijf/partitie, dan is het per definitie nieuw aanmaken in het opzicht van het file system. Dus tenzij je het hierboven genoemde robocopy (of vergelijkbare tools) gebruikt, verandert er niets.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

Zoals ik het nu lees staan de bestanden dus nog wel op schijf 1. Dan kun je met robocopy.exe 'gewoon' een kopieerslag doen over het netwerk van oude naar nieuwe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Topicstarter
kraats schreef op maandag 21 december 2015 @ 22:59:
Zoals ik het nu lees staan de bestanden dus nog wel op schijf 1. Dan kun je met robocopy.exe 'gewoon' een kopieerslag doen over het netwerk van oude naar nieuwe schijf.
Op schijf 1 staan alle bestanden inderdaad nog in de originele vorm. Deze kan ik echter alleen via een laptop (usb 2.0) benaderen. 600GB aan data via USB 2.0, het netwerk, gaat dat wel?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:44

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je wilt de metadata toch? Maakt het dan nog wat uit hoe lang 't duurt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats

kraats

Ik rol

En bij robocopy.exe kun je er ook voor kiezen alleen de metadata te doen. En ja, het zal alsnog best lang duren. Langer dan als je 'm gewoon aan dezelfde pc hebt hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan je niet beter een image maken en op de nieuwe schijf zetten?

Of: maak zelf een powershell script dat op oude schijf datum/tijd uitleest en een script dat obv de output van het eerste script datum/tijd aanpast. Al is kopiëren sneller dan powershell aanleren ;)

Edit: oh, bovenstaande post niet gelezen. :$ Dat is makkelijker.

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 22-12-2015 09:54 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1