equalizer aansluitbaar op stereo?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 719582

Topicstarter
Heb een klassieke stereo met versterker, cdspeler en luidsprekers. Ben echter niet tevreden over de klank, maar kan alleen bass en treble regelen op versterker. Kan ik op zo'n stereo een equalizer aansluiten, en zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Moet wel mogelijk zijn, met een snoertje.

Je zal echt meer informatie moeten geven over wat je hebt voordat we iets zinnigs/inhoudelijk kunnen zeggen, zoals wat voor apparatuur bijvoorbeeld.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceria
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 20:29

Oceria

I've been in between....

Oceria doesn't know where this repeatbutton -repeatbutton is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Hi_End
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 14:06
Je kan ook altijd eens proberen met de plaatsing van de luidsprekers voor je extra apparatuur koopt.
tweeter op oorhoogte en de luidsprekers dichter/verder van de muur/hoeken plaatsen kan enorm veel effect hebben op het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcg_nl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-06 06:25
Ik zou het persoonlijk zoeken in de speakers.
Wat voor speakers zitten erop aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:27

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sowieso, bershrijf eens om wat voor installatie het gaat (merken / types) :)

Als de speakers toevallig naar het plafond of de muur gericht zijn klinkt het ook voor geen meter ;) Niet dat we inschatten dat dat zo is, maar zonder dat je dat soort info geeft kunnen we ook niet uitsluiten dat het niet zo is :P

Naja, je snapt dat we geen glazen bol hebben, dus licht even toe wat je hebt staan en hoe het opgesteld staat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@dag72er
Wat is het waar je niet tevreden over bent? Geluid bestaat uit meer dan alleen toonhoogte, ruimtelijke plaatsing (scheiding tussen links en rechts) en dynamiek hebben ook heel veel invloed op hoe je muziek beleefd en dat kan je met een equalizer niet compenseren, daarvoor zal je een processor moeten plaatsen.

Ook de ruimte is van grotere invloed dan veel mensen denken. Zachte vloerbedekking geeft (letterlijk) een warmer geluid, maar ook doffer, een harde vloer geeft helder geluid, maar kan soms ook scheller worden. Ik heb demonstraties gezien in een ruimte waar recht voor een speaker een plaat hardboard op het tapijt was gelegd. Het verschil in klank tussen met en zonder plaat was groter dan tussen sommige luidsprekers.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1