Website opent niet via zoekmachine's op WS2K12R2

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedenavond allen,

Voor een klant van mij is hun website niet te benaderen via zoekmachine's als Google en Bing vanaf hun eigen servers. Website wordt wel gevonden in de zoekmachine maar bij het openen wordt de melding weergegeven "This page can't be displayed".
Het betreft Windows Server 2012 R2 Standard.

Vanaf mijn eigen systeem is de website prima te openen via zoekmachine's. Tevens staat er op de firewall geen blokkade voor de website.

Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door H8M3CuzUaintM3 op 21-12-2015 21:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Wat voor servers? Terminal Servers, Proxy Servers of nog iets anders?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Kijk eens naar de routing configuratie van het interne netwerk naar een webadres in het interne netwerk. Vaak ligt daar de oorzaak van het probleem waarmee de router een loop probeert te voorkomen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Brahiewahiewa schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:48:
[...]

Wat voor servers? Terminal Servers, Proxy Servers of nog iets anders?
Terminal server
AD server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 529033
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
Doe eens een ping vanaf die server (naar het domein) en daarna vanaf een externe PC.
Komt het IP overeen? Zonee dan is er waarschijnlijk een zone aangemaakt op de DNS server met nu verouderde gegevens.

[ Voor 4% gewijzigd door 529033 op 21-12-2015 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eerste waar ik aan denk is NAT loopback. Via de buitenkant naar binnen toe. Niet elke router kan daar lekker mee overweg, en als de klant zo'n apparaat heeft, dan heeft-ie slecht spul.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
529033 schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:56:
Doe eens een ping vanaf die server (naar het domein) en daarna vanaf een externe PC.
Komt het IP overeen? Zonee dan is er waarschijnlijk een zone aangemaakt op de DNS server met nu verouderde gegevens.
Ik las ergens dat je een A record moet aanmaken in DNS op het publieke IP adres die wordt verkregen van ISP. Maar ik kan nog steeds de website intern niet benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:16
Als de website gehost wordt op het interne netwerk van de klant moet je een A record maken in de Interne DNS naar het interne IP van de webserver (net als bijv voor Exchange 2013) of zorgen dat je een Loopback regel hebt in de firewall.

Als de site bij een externe partij gehost wordt en je hebt domainvandeklant.com als zone in je (AD) DNS dan moet je inderdaad een record maken naar het publieke IP waarop de site gehost wordt, niet het publieke IP van de ISP op de klantlocatie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennism op 22-12-2015 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Ik heb het probleem opgelost door twee records aan te maken, een A record die verwijst naar het publieke IP adres en een CNAME met als name www die vervolgens ook weer verwijst naar het publieke IP adres.

Dank voor jullie inspannigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:57

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan zouden we nog wel graag de omgeving willen weten. Hoe zit het in elkaar? Is het zoals Dennism zegt?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1