Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen rechten op 2e computer NAS

Pagina: 1
Acties:

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02:10
De situatie in huis is nu als volgt:

Ziggo hoofdaansluiting in de meterkast.

Op dit modem/router zit:
1. PC 1
2. NAS
3. D-Link router met diverse apparatuur erachter (TV/Blu-Ray/Versterker), ook PC 2. PC2 is wireless verbonden met de D-Link. Overige apparatuur met een vaste kabel.

Het probleem is dat wel direct in Windows met PC1 verbinding kan maken en bestanden kan uitwisselen in Windows met de NAS, maar dat niet kan met PC2. Via PC2 kan ik wel inloggen op de server, maar ik heb totaal geen rechten om iets te doen op de server. Zie bijlage dat ik geen rechten heb in file-manager van de server. Ik kan ook geen netwerk locatie aanmaken voor de NAS direct in Windows > deze PC.

Zie ik iets over het hoofd? Heeft het misschien te maken met de D-Link router die achter de Ziggo zit? Waarom kan ik dan wel daarover inloggen op de server, maar er niets in veranderen?

:|

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2hziu4h.png

[ Voor 6% gewijzigd door Noord27 op 21-12-2015 20:55 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
Je hebt geen router nodig, maar een switch. Op deze manier heb je 2 aparte netwerken.

http://specs.tweak.to/16567

• Noord27
De 2e PC is wireless verbonden. Dat gaat niet met een switch. Ook had ik deze router nog liggen (geen switch) en moet het prima werkend te krijgen zijn. Bovendien zorgt de router voor een veel beter draadloos signaal voor oa de GSM's door het gehele huis tov de standaard Ziggo modem.

[ Voor 30% gewijzigd door Noord27 op 21-12-2015 20:59 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:14
Noord27 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:58:
De 2e PC is wireless verbonden. Dat gaat niet met een switch. Ook had ik deze router nog liggen (geen switch) en moet het prima werkend te krijgen zijn. Bovendien zorgt de router voor een veel beter draadloos signaal voor oa de GSM's door het gehele huis tov de standaard Ziggo modem.
Dan moet je een Access point hebben ofwel je huidige router "misbruiken" als AP door DHCP uit te schakelen, een vast IP(die niet in gebruik is uiteraard) te geven in de range van het Ziggo netwerk en de netwerkkabel van de Ziggo modem op een LAN poort aansluiten van de router.

http://specs.tweak.to/16567

• Noord27
[quote]skelleniels schreef op maandag 21 december 2015 @ 21:00:
[...]

Ik merk dat het signaal vanaf de D-Link op de plaats waar de 2e PC staat ongeveer net zo sterk is als direct van het Ziggo modem.

Zou als ik nu direct met het Ziggo modem verbind verder geen problemen hebben? Want dan zitten ze verbonden op hetzelfde modem/router..

Edit: dat gaat hem niet worden. Op 2,4Ghz is het signaal gelijk. Maar ik wil toch wel de 5Ghz band. Want dat scheelt enorm in snelheid. Echter krijg ik die van de Ziggo modem, maar wel van de D-link..

Edit 2: schijnbaar heeft het wel geholpen. Ik kan nu internetten op de 5Ghz band van de D-Link (in dus een ander netwerk) en zie de Synology ook.

8)7

[ Voor 131% gewijzigd door Noord27 op 21-12-2015 22:21 ]