andere ip's na switch

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14:57
hallo,

Op mijn E1 poort van mijn modem zit nu een switch. vanuit daar gaat 1 kabel naar de router die op de 1e verdieping staat. Ook gaat er 1 kabel vanaf de switch naar de apple tv die beneden staat.

Nu heeft mijn pc een ip van 192.168. nog meer
en mijn apple tv begint met 247.nog meer

Nu gebruik ik plex en omdat het een ander ip is op de apple tv en pc moet ik het in plex instellen dat die gebruikt maakt van een buiten netwerk. Dit valt nog wel is uit en is vervelend opnieuw in te stellen.

Weet iemand hoe ik de apple tv ook op 192 range kan krijgen zonder dat ik deze op de router aan hoef te sluiten.(dit gaat namelijk niet i.v.m. kabelgoten die vol zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Waar zit je pc nu op aangesloten dan?

Ik vermoed dat je modem een ingebouwde router heeft, en dat je dus twee routers hebt. Klopt mijn vermoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
nooberke schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:33:

Ik vermoed dat je modem een ingebouwde router heeft, en dat je dus twee routers hebt. Klopt mijn vermoeden?

Mijn pc zit via lan op de router verbonden.
Mijn modem is een genexis modem dat volgens mij iedereen heeft met glasvezel.
daar zit geen router in.
Ik heb geen modem van telfort in dit geval zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11-07 15:04
Nee, het oogt meer alsof het een modem only is. Alle devices rechtstreeks aangesloten krijgen een public ip. Wat op zich al vreemd is maargoed.

Anyway, achter de Genexis modem hoort een router en dan pas je interne netwerk.

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Jeroen_ae92 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:36:
Nee, het oogt meer alsof het een modem only is. Alle devices rechtstreeks aangesloten krijgen een public ip. Wat op zich al vreemd is maargoed.

Dat klopt de meeste apparaten boven zitten ook aangesloten. Het is helaas geen optie om de router beneden te zetten dus het moet wel via die switch naar de apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

sgouman schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:38:
[...]

Dat klopt de meeste apparaten boven zitten ook aangesloten. Het is helaas geen optie om de router beneden te zetten dus het moet wel via die switch naar de apple tv
Je zal toch niet anders kunnen. Sowieso moet je apple tv achter je router hangen (anders ga je ook problemen krijgen met content streamen van je devices naar je tv denk ik).

Tenzij je extra kabel over hebt die loopt van 1e verdieping naar beneden?

EDIT: anders nog oplossing is, router beneden zetten en accesspoint in plaats van router boven.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 432173 op 21-12-2015 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
sgouman schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:38:
[...]
Geen optie is geen optie. De router hoort achter de Genexis en dan zet je boven de switch.

Maar momenteel is je AppleTV exposed aan de buitenwereld en maakt geen onderdeel uit van je netwerk. Hierdoor kun je ook geen airplay doen etc.

EDIT: Pingy is me voor O-)

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Anoniem: 432173 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:40:
[...]

Je zal toch niet anders kunnen. Sowieso moet je apple tv achter je router hangen (anders ga je ook problemen krijgen met content streamen van je devices naar je tv denk ik).

Tenzij je extra kabel over hebt die loopt van 1e verdieping naar beneden?

EDIT: anders nog oplossing is, router beneden zetten en accesspoint in plaats van router boven.
Nee helaas niet.
HEt streamen werkt al wel. Alleen dat remote access in plex valt soms uit. dat heeft die nodig omdat het een ander ip adres is. MEt remote access werkt het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 432173

Beste optie is dan om router naar beneden in de kast te verhuizen en access point boven te plaatsen.

Ik weet niet hoe je situatie is met je isp maar hier in Belgie zou je wss moeilijkheden krijgen. Het is de bedoeling dat elke modem maar 1 ip-adres in gebruikt neemt voor intern internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
Om dan op je vraag te komen, nee, je AppleTV kan geen deel uitmaken van je interne 192.168.x.x reeks als je deze voor de router plaatst. Dus, neem onze advizen ten harte en wissel de switch met de router.

Waarom wil je de router eigenlijk niet wisselen met de switch? Wat zijn de redenen hiervoor? Wifi, straling, ruimte, voeding, het weer of allemaal?

U+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Jeroen_ae92 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:36:

Wel nice dat je meerdere externe IP's kunt krijgen O-)

De oplossing is hierboven al gegeven...je moet pas gaan splitsen na je router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Jeroen_ae92 schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:44:
Om dan op je vraag te komen, nee, je AppleTV kan geen deel uitmaken van je interne 192.168.x.x reeks als je deze voor de router plaatst. Dus, neem onze advizen ten harte en wissel de switch met de router.

Waarom wil je de router eigenlijk niet wisselen met de switch? Wat zijn de redenen hiervoor? Wifi, straling, ruimte, voeding, het weer of allemaal?
We zitten boven meestal op wifi en door het gewapend beton komen het wifi signaal niet heel goed door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectPC
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 11:26
sgouman schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:45:
[...]

We zitten boven meestal op wifi en door het gewapend beton komen het wifi signaal niet heel goed door.
dus plaats je boven bijkomend een access point, problem solved

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sgouman
Ja dan ga ik dat doen.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92