Grote instabiliteit AMD K6-2 ...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-09 19:10
Vriend van mij heeft een AMD K6-2 450 Mhz processor op een noname socket 7 moederbord (zat eerst Cyrix M2 300 Mhz op). Omdat dat noname moederbord geen 100Mhz ondersteunt en de Voodoo2 bijna niets kan hebben qua PCI bus snelheid (geheugen is PC100 en AGP niet aanwezig :)), waren we gedwongen hem op 5,5*66=375 (afgerond) te laten draaien. Nou ja, shit happens...met een half jaartje gaat hij een "echte" pc kopen :)

In ieder geval, Windows 95 boot niet met deze processor (IOS fout). Zelfs niet in veilige modus, dus ik krijg die AMD K6 patch die dat moet fixen nooit geinstalleerd :(

Windows 98 doet het wel, maar die crasht zo om de 5 minuten (zo'n fraai blauw scherm) met de melding dat er een fout in VXD VCACHE is...Ik heb zo'n beetje alles in de BIOS geprobeerd maar het mag niet baten...Heeft iemand een idee?

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

In ieder geval, Windows 95 boot niet met deze processor (IOS fout).
Windows geinstalleerd met de cyrix en daarna processor omgewisseld?
Probeer dan windows 98 te installeren met de K6 processor. Draai iig win98, hiermee heb je veel minder problemen dan met win95. Op m'n cyrix-systeem krijg ik win95 ook niet goed geinstalleerd, win98 wel :)

Verwijderd

Zet um eens op 300 mhz ofzow?

Is maar een wilde gok maar het proberen waard.

Verwijderd

Zet die Cyrix terug.
Alles beter dan AMD.

• Knakker
Die Cyrix is er niet meer, dus terugzetten kan niet :)

Dat Windows 95 is natuurlijke een NIEUWE installatie nadat de processor omgewisseld is. Hij draait nu dus noodgedwongen Windows 98 (zowel OSR 1 als OSR 2 geprobeerd - geen verschil) en wordt er eigenlijk een beetje gek van...

Verwijderd

Krijgt die processor wel het goeie voltage?

Verwijderd

dat probleem had ik dus ook.. dat is een foutje in windows95 je kan een patch downloaden op de amd page en het is opgelost.. het probleem is met alle amd-k6 2 350+ mhz.

• Knakker
Manfield - Hoe kan ik die patch nou uitvoeren? Het is een windows95 executable maar ik kom niet eens in windows95, zelfs niet in veilige modus met alles uit wat maar uit kan!

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

Hehe ja dat vond ik ook altijd vreemd.
Ik kon toen met win95 pas 1x in windows komen na 10x booten ofzo.
Maar upgrade toch gewoon naar win98 ofzo man
Of anders Win ME

• winand
  • Laatst online: 26-08 08:37
Knakker schrijft:
<quote>
Hij draait nu dus noodgedwongen Windows 98 (zowel OSR 1 als OSR 2 geprobeerd - geen verschil) en wordt er eigenlijk een beetje gek van...
</quote>

Loopt ie dus ook niet op win98 !?
Ik wilde ook zo'n upgrade doen van een p200 naar een K6-2, met een Asus TX97-E mobo. Heb ik dan wel meer kans. Is er al iemand die een k6-2 op een TX97 mobo heeft lopen !?
Ik heb geen zin om zo'n processor te kopen die ik dan toch niet aan de praat krijg

Verwijderd

zet de processor lager dan 350 dan kan het wel

• MNM(tm)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2025
Wintendo: alles beter dan AMD? FLIKKER TOCH OP MAN! :( :( :(

Jij hebt er dus duidelijk géén verstand van!!!

En dan zeker nog eens ff zeggen dat je zelfs beter Cyrix kan draaien. Pfff, kl*te-dingen zijn het! Troep van de bovenste plank!
Mocht het nu nog niet helemaal duidelijk zijn: IK HAAT CYRIX!

...With a touch of magic¿

• stinger
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 10:33

stinger

RAG

YEAH BABY!
MNM roels :-)

• Knakker
Hij draait noodgedwongen Windows 98, omdat 95 niet helemááááál niet werkt. In Windows 98 geeft hij die VCache fout. Aargh?

Verwijderd

Wat doet dos en wat is de temperatuur van dat ding?

Verwijderd

Wat staat er precies in het blauwe scherm dat je onder windows 98 krijgt ? (Het gaat dan vooral om de eerste twee letters/cijfers, nog voor de melding in welke VXD het voorkomt)

Is dit 0E (nul E)dan duid dan op :
Intern geheugen, CPU en omdat Vcache de VXD is misschien de harddisk (en als dat het niet is het moederbord)

Is dit 0D (nul D) dan duid dit over het algemeen op een software fout...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt...

Suc6

• Faico
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-12-2025
Probeer eens om de nieuwste BIOS update er op te zetten. Staat meestal wel op de site van je leverancier.
Ik heb trouwens ook een AMD K6 2 450 en een Voodoo II en ik heb nergens last van in Windows. Ok het is wel een heethoofd, daarom ga ik ook een TENMAX MEGA7 Cooler bestellen.

Verwijderd

Let ook even op het voltage van de CPU, deze processoren zijn er in twee varianten :

1) 2.2 volt (dit zijn de nieuwere)
2) 2.4 volt (dit zijn de wat oudere)...

Verwijderd

Vcore op 3.0 v instellen. dan weet je zeker dat de cpu genoeg prik krijgt. Is bij mij ook twee maanden goed gegaan (350@427.5). Bij de weg als je de multiplier op het moederbord insteld op 2x dan draait ie 6x66=396 Mhz. want de k6-2 ziet de 2x als 6x.( is toch weer 25 Mhz. meer).

Ps. dat van die 3.0v is een beetje teveel van het goede maar een Vcore van 2.5v kan geheel geen kwaad en geeft bij een gedegen koeling net iets meer stabiliteit aan het systeempje.
Pagina: 1