Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:40
Ik zoek een?
Modemrouter ter vervanging van mijn pricewatch: TP-Link TL-WR1043ND.

Gezien de huidige performance (+- 30 Mbit single link) ben ik niet heel veeleisend. Ondertussen zijn er echter wel steeds meer 5 GHz apparaten in huis. Zo zijn er de Surface Pro 2, de Oneplus One en de OnePlus X. Ook bezit ik sinds kort een Sony Bravia X830C televisie die over 5 GHz beschikt. Hiermee wordt 5 GHz ondersteuning een must. Met name voor het laatste apparaat is het handig als er over een afstand van één verdieping nog meer dan 30 Mbit wordt gehaald. Dan heb ik geen powerlan meer nodig. Qua budget zit ik te denken aan +- 59 euro. Oh en een Gbit poort is ook een vereiste.Tot zo ver de eisen

Of Wifi ac relevant is weet ik niet. De apparaten die bandbreedte lusten, de laptop en tv, ondersteuning in ieder geval geen ac. Het is dan ook lastig kiezen tussen afgeprijsde oude "toppers" en de basis modellen uit 2015.

Wat is je budget?
In principe lijkt 50 euro mij prima maar als er een goede reden is om een router van 140 euro aan te schaffen dan is dat ook prima.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen TP-Link meer. Na meer dan 3 jaar valt hij nog steeds regelmatig uit.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Totaal zijn er nu drie wifirouters, één van Ziggo in de meterkast (nutteloos), één beneden voor de tuin en één op de eerste verdieping. Allemaal bedraad verboden (gbit).

In mijn zoektocht kwam ik eerst uit op de pricewatch: Netgear WNDR3700 . Dit model stamt echter uit 2009 en is toch wel een oudje te noemen nu het bijna 2016 is.

[ Voor 91% gewijzigd door sdk1985 op 23-12-2015 17:22 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Update. Heb de startpost even herschreven.

Van de nieuwe modellen kan ik bar weinig informatie vinden. Dit leek mij een leuk model: pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router

Maar of het model uit 2013 nu significant beter is....

pricewatch: D-Link DIR-868L

Netgear wordt snel een stuk duurder voor 3 antenne's:
pricewatch: Netgear R6400

[ Voor 15% gewijzigd door sdk1985 op 24-12-2015 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
Ik weet het... Oud topic, maar voor mij ook de vraag.
Ik zit ook te kijken naar een vervanger van de 1043 V1.1 omdat het WiFisignaal regelmatig wegvalt en het alleen met een reset weer terug te krijgen is.
Ik heb de laatste firmware geinstalleerd, maar dat maakt geen verschil en ik ben het een beetje zat.
Ik ben geen veeleisende gebruiker, aangezien de pc bedraad aangesloten zit en de rest van de apparaten op 2.4GHz werken. 5 GHz is leuk voor erbij, maar hoeft niet. Mijn budget max €80,-

Dit zijn degene die ik op het oog had, maar kan iemand vertellen welke ik het beste kan nemen?
pricewatch: Asus RT-N66U
pricewatch: TP-Link Archer C5
pricewatch: Netgear R6220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 23:26
sdk1985 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 17:23:
Update. Heb de startpost even herschreven.

Van de nieuwe modellen kan ik bar weinig informatie vinden. Dit leek mij een leuk model: pricewatch: D-Link DIR-842 Wireless AC1200 Dual Band Gigabit Router

Maar of het model uit 2013 nu significant beter is....

pricewatch: D-Link DIR-868L

Netgear wordt snel een stuk duurder voor 3 antenne's:
pricewatch: Netgear R6400
Hey ik zag je topic, met verschrikkelijk veel reacties... 8)7
Ik was even benieuwd waar je keuze op gevallen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik heb het nieuwe model geprobeerd en er een review van geschreven: D-Link DIR-842 AC1200 WiFi Router Review. Ik zou het model dat 1 stapje hoger zit ook weleens aan de tand willen voelen. Die is wellicht wat beter geschikt voor meerdere 5 GHz streams tegelijk. De 2g dekking is in ieder geval echt heel goed.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 23-05-2016 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de 'concurrerende' partij is er een grote WiFi router test.
Wellicht daar eens kijken?
Zie nl.hardware.info
Pagina: 1