Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron7591
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-04-2024
Ik zoek een?
Ik ben rond aan het kijken voor een niet al te dure, maar toch degelijke, telefoon. Ik twijfel nu tussen de nieuwe Moto G (met 2GB) of de Redmi Note 2 (of eventueel de Lenovo K3 Note?).
De Moto G kan ik, i.c.m. een 2-jarig abonnement bij Ben en de cashback actie, voor ongeveer dezelfde prijs krijgen als Redmi Note 2. Voor mij gaat het er dus puur om welke telefoon het beste is, zonder de prijs in beschouwing te nemen.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Te whatsappen, internetten, muziek luisteren, redelijke foto’s maken en hardlopen (met Runkeeper), waarbij die gewoon soepel loopt ook al heb ik meerdere apps open staan. Over het algemeen ben ik geen heel intensieve gebruiker. Tenslotte zou ik ook graag het liefst toch 2 jaar met deze telefoon vooruit willen kunnen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Het probleem waar ik op stuit bij reviews, is dat de prijs altijd wordt meegenomen in de beoordeling. Uiteraard is de Redmi Note 2 (of K3 Note) dan de betere bang-for-buck telefoon, alleen is de prijs voor mij nu niet relevant. (Ook wordt opvallend vaak de Moto G met 2GB gereviewd, maar wel afgezet tegen de prijs van de 1GB-versie, maar dat terzijde.)
Op forums of in de comment-secties zijn de meningen zelden objectief en is het een discussie tussen fanboys over specs versus user experience.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn vraag is dus: welke telefoon is het beste ongeacht de prijs, de Moto G (2015 2GB) of de Redmi Note 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 718373

Beide toestellen zullen hun fans hebben. Alleen op de specs gebaseerd, zou ik de Redmi Note 2 kiezen. Groter scherm met hogere resolutie, snellere processor, zwaardere batterij.
Hier kan je de specificaties vergelijken.
http://www.phonearena.com...ote/phones/9513,9032,9561
Rudi

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 718373 op 21-12-2015 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
De Moto G is de meest verkochte hier (dus betere kans op support bij schade of accesoires), en heeft een Qualcom processor (stuk makkelijker wil je eens wat met custom roms willen doen) wat over het algemeen beter beoordeeld wordt dan de Mediatek processoren (Mediatek processoren hebben een minder reputatie). Plus de water bescherming (heb je hem waterdicht met hardlopen opgeborgen?).

Echter de Redmi heeft een beter scherm (scherper door hoger PPI), en voor de rest zou ik de review lezen op phonearena.

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Er zijn een paar andere vergelijkbare toestellen met grotendeels identieke specs: Wileyfox Swift, Asus Zenfone 2 Laser (de 5" en 5.5" versies), Samsung Galaxy J5, Sony Xperia M4 Aqua.

Heeft die Xiaomi wel support voor 4G op LTE banden 3, 7 en 20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megatron7591
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-04-2024
Alleen voor de band 3 en 7. Ik ga gelukkig naar Ben, en het T-Mobile netwerk leunt vooral op band 3 voor hun 4G.
Die telefoons heb ik ook zien langskomen inderdaad, maar de Xiaomi en Moto G bevallen me toch beter dan die (behalve de Asus miss).

Ik neig toch meer naar de Moto G denk ik, die is toch wat veiliger/degelijker. Het enige wat me steekt is die lichte SoC (Snapdragon 410) en de, daaraan verbonden, lage benchmark scores. Blijkbaar loopt de telefoon ondanks dat heel soepel, maar hoe blijft die overeind na 1,5/2 jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:08
Hoe de telefoon zich gedraagd is vooral aan jou de gebruiker. Een van mijn vrienden en ikzelf hadden beide een HTC One M7. Mijne ging 3 dagen mee op batterij, de zijne nog geen dag. Mijne was vlot, zijne had lag.
Op een zondag middag hebben we die 2 naast elkaar gelegd en de verschillen gezocht. En het antwoord was simpel, hij had alles aan staan wat ook maar aan kon staan en honderden apps er op, die volop een het syncen waren in de achtergrond, notificaties uitstuurde, etc.
Na alles verwijderd te hebben wat hij niet hoefde, en alles uitgezet te hebben voor syncen en notificeren wat niet nodig was, haalde hij de 1,5 dag met zijn toestel op batterij en was de performance goed te doen.

Verder nog een trucje, synchroniseer niet alle mail accounts met je telefoon, maar synchroniseer ze allemaal in een mail account, bijvoorbeeld je Gmail account. Dan hoeft de telefoon nog maar met 1 mail service contact te onderhouden en updaten, en Gmail haalt alle mail van alle andere providers op, etc.. En mocht je een andere mail account als verzamelbak willen gebruiken zoals hotmail, kan dat natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:27
De Redmi Note 3 ook overwogen?
4000Mah batterij, metalen uni-body, vingerafdruk scanner etc.
En met een paar dagen wordt de K4 Note aangekondigd.
Wellicht zijn de opvolgers van de door jou genoemde toestellen nog wel interessanter.
Pagina: 1