Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste medewerker. Hier een vraag van een "oudere" dame.
Ik wil een film overzetten op een usb stick.
Dit wil ik bluray doen. Kan ik deze dan op mijn tv blu-ray afspelen of krijg ik alleen blu-ray kwaliteit als ik via mijn blu-ray speler afspeel?
Hartelijk dank!

[ Voor 5% gewijzigd door FeaR op 21-12-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aangezien je je net hebt geregistreerd ben je akkoord gegaan met de voorwaarden en het Het algemeen beleid #quickstart wat we op GoT voeren. Daar staat onder andere in dat we wat eigen inzet verwachten. Begin eens met het noemen over welke TV we het hier hebben en wat er precies wordt verstaan onder "Bluray doen".

De TV zal de limiterende factor zijn of deze het bestand af kan spelen. Onder een Blu-ray versta ik een BD25 of BD50 in .ISO formaat. Kans is klein dat de TV die af gaat spelen. Als je echter alleen de Blu-rayresolutie wilt (1080p) dan kan je al meer kanten op. Wederom: het ligt er maar net aan wat de TV ondersteunt en wat niet. Idem met het geluid: de kans dat je TV daadwerkelijk DTS HD dan wel Dolby TrueHD ondersteunt is klein, de TV zal eerder de core pakken en daarmee de gewone track.

Aangezien het geen aankoopadvies is verhuis is dit topic van Consumentenelektronica Aankoopadvies naar Televisies & Beamers

Tevens de post aangepast. Hoe je aan de film komt is aan jou. Laten we ons er nu even op richten wat de mogelijkheden zijn van de USB-stick op de TV.

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 21-12-2015 18:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:24

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Beste Elliende;
wij zijn geen medewerkers van tweakers maar wij zijn een community, wij doen dit dus gratis ;).

*Wat FeaR poste*

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja dat is ff wennen.
Ik heb een samsung Smart Curved TV. Deze rechtstreeks met een usb stick afspelen op de Samsung.
Blue ray dvd speel ik nu af via mijn blue ray speler.
Is de kwaliteit via de usb stick dan ook " blue ray" of is dit een hele domme vraag?

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 21-12-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Nogmaals: hoe je aan de film komt laten we even in het midden aangezien dat soort dingen op GoT niet besproken mogen worden. Dat is nogal een grijs gebied. Een "Samsung Smart Curved TV" zegt nog steeds niets, het type is wat nodig is om hier wat zinnigs over te zeggen. De ondersteuning van USB kan per type verschillen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:42
Beste elliende,

Gewoon erop zetten inprikken en proberen en je ziet direct of het werkt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
UE 48H8000L Samsung Led Curved TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:36
Ja gewoon proberen, als je dan nog vragen hebt dan zal je wat meer info moeten geven, suc6

Het ligt helemaal aan het type blueray bestand of je tv hem afspeelt of niet, dus probeer het gewoon.

Soms spelen tv's ook iso af

[ Voor 46% gewijzigd door Mel33 op 21-12-2015 18:45 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:57
Ik vermoed dat je met Blu-ray film HD kwaliteit bedoelt? 1080p

Zou je kunnen zeggen welk bestandsformaat jouw film heeft? is dat .mkv .mpg .mp4 of .iso?

uit de handleiding pagina 224 lijkt het .iso formaat niet ondersteund te worden.

[ Voor 21% gewijzigd door nachtnet op 21-12-2015 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het anders doen... ik ga voor een externe harde schijf. Gezien bij de Media Markt:
SEAGATE 2TB USB 3.0 Expansion Portable Drive

Volgende vraag: er zit hier een USB kabel bij. Is voor deze externe schijf een HDMI kabel beschikbaar als jullie weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

Is niet nodig, externe harde schijf gewoon met usb kabel van de harde schijf op een usb poort van de tv aansluiten volstaat.
Succes.
:)

[ Voor 14% gewijzigd door Daniel36 op 21-12-2015 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O.K. externe schijf van de buurman speelt op onze LEd smart TV. Dat doet het.
Nu de vraag of de externe schijf de blue ray kwaliteit overneemt van de blue ray speler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:22

Daniel36

vernieuwde formule

De kwaliteit wordt bepaald door de kwaliteit van het bestand van de film.
De blu ray speler heeft daar niets mee van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Je weet dat je niet zomaar een BR film kan afspelen op een BR player en dat "opnemen" op een extern apparaat?
Als je op andere manieren aan je maeriaal komt is dat hoogstwaarschijnlijk illegaal. En dat mag niet hier op GoT.
Dan hangt het nog af hoe goed je source is.

Even goed verwoorden wat je in gedachten hebt. En wat je wilt bereiken

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goeie namiddag

Vraag van mijn moeder want is haar tv: tv = panasonic serial tx l'42.

Er zit een USB stick achteraan in het scherm maar hoe kan ze nu naar die info kijken/luisteren aub?

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd , topic kaping is niet de bedoeling. Je kan beter even je eigen topic aanmaken. Vermeld dan ook wat je zelf al uitgezocht hebt, want het is niet de bedoeling om een vraag te stellen zonder eigen inzet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.