Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 439417

Topicstarter
Hoi allemaal,

Na het aflopen van de all-risk verzekering van m'n scooter wil ik graag een GPS tracker plaatsen.

Ik heb rondgekeken maar kom vooral GPS trackers tegen die via usb kabel opgeladen dienen te worden. Ik zoek echter een tracker die kan aangesloten worden op de accu zodat ik me niet hoef te bekommeren of de tracker wel opgeladen is of niet.

Hetgeen voor mij van belang is:
- tracker geeft locatie door op basis van sms (dus wordt er één waar ik een simkaartje in kan plaatsen)
- tracker kan worden aangesloten op accu
- afgelegde route kan worden afgelezen via app
- goed te plaatsen in carrosserie
- bestendig tegen weersomstandigheden (winter en zomer)
- indien mogelijk, onder de 50 euro, is geen harde eis ( maar zou er ook 1 willen kopen als cadeau voor een aankomende verjaardag)
edit: - aanwezigheid van interne accu in tracker zodat lukenl terecht stelt, bij loskoppeling accu tracker niet gelijk dood is.

Aangezien ik iets dergelijks nooit heb aangesloten of gekocht, zou ik graag willen weten of sommigen van jullie tips of ervaringen met een dergelijke tracker hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 439417 op 21-12-2015 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:18
Misschien is het ook een punt om mee te nemen of de tracker zelf nog een (kleine) interne accu heeft. Niet dat zodra de accu ontkoppeld is dat je tracker gone is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:02

BLACKfm

o_O

Liggend aan wat voor accu je in de scooter hebt zitten (12v of 6v) zou je een usb poort van een 12v auto-aansteker direct kunnen verbinden met je accu. Dan heb je in ieder geval een usb poort die stroom levert.

En in het verre oosten zijn wel gps trackers te vinden voor een zacht prijsje.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
lukeInl schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:19:
Misschien is het ook een punt om mee te nemen of de tracker zelf nog een (kleine) interne accu heeft. Niet dat zodra de accu ontkoppeld is dat je tracker gone is.
Ahh dat is een goede. Ik vraag me af dat dan mogelijk is, dus zowel een interne accu als een externe aansluiting.
BLACKfm schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:23:
Liggend aan wat voor accu je in de scooter hebt zitten (12v of 6v) zou je een usb poort van een 12v auto-aansteker direct kunnen verbinden met je accu. Dan heb je in ieder geval een usb poort die stroom levert.

En in het verre oosten zijn wel gps trackers te vinden voor een zacht prijsje.
Ik heb een 12v accu. Ik heb eerlijk gezegd niet eens nagedacht over die optie, dat zou inderdaad ook kunnen werken. Is het dan niet qua aansluitingen extra veel tussenstations waardoor loskoppelingen bijv eerder zouden kunnen gebeuren?

Ik zat inderdaad al rond te kijken op aliexpress en er zijn er zoveel dat ik niet weet waar ik zou moeten beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 25-07 13:02

BLACKfm

o_O

Ach, extra tussenstations... het is maar hoe je het geheel aansluit.

Accu > usb aansluiting > gps tracker.
Tenzij je een tracker gebruikt die direct op 12V werkt kun je de tussenstap weglaten.

Op aliexpress (koop er zelf regelmatig) is genoeg te vinden voor onder de 50 euro, maar of er ook iets tussenzit wat goed is en afgelegde routes op kan slaan/verzenden is dan nog maar de vraag.

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Maar dan is het constant opgeladen worden toch ook niet goed voor de tracker neem ik dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensdc
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-01 00:58
Manzano13

Je kreeg nog niet zoveel reactie precies :p

Misschien moet je eens kijken naar deze op geosat.be
https://geosat.be/gps_tra...ot/GP102_mini_gps_tracker

Is geschikt voor jouw doel en met het inbouwen van een simkaart en wat smsjes naar het toestel weet je zijn positie.
Alles om hem in te bouwen zit erbij en het toestel heeft de nodige CE goedkeuringen dus het risico op brand is toch ook onbestaande.

Als je wil gaan kijken waar het toestel overal is geweest ga je hem moeten aansluiten op een server. Er bestaan gratis alternatieven maar die zijn zeer basis.
Bij die link hierboven kan je een server erbij nemen en dan kan je echt gaan instellen waar je bromfiets mag komen.Dat hij alarmen geeft als je een bepaald gebied binnen rijdt/uit rijdt, ...

Toestel is ook gevoelig tot op 5 meter dacht ik!

Greetz,

Jens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1062977

Hallo,

Deze topic is al wat ouder, maar dat maakt niet zo veel uit.
Ten eerste: All-Risk verzekering is duur genoeg, stop daar eens mee! :P
Misschien is dit niet helemaal wat je zoekt, maar het komt in de buurt.
Ik heb laatst een GPS-Tracker bij *knip* spam. besteld. Was duurder als 50 euro, maar is het zeker waard.
Het bedrijf heeft een eigen app waar je op kan zien waar de scooter zich bevindt, heb er gelukkig nog niet dringend gebruik van hoeven te maken, maar het is altijd fijn als je weet dat je op de GPS-Tracker kan vertrouwen. Je hoeft geen SMS te sturen, want je kan namelijk met de app de locatie zien, zoals eerder aangegeven. Inbouwen is kindeenvoudig. Je sluit hem aan, verbergt hem ergens en je bent klaar om te gaan. Wel eerst even activeren op de site. Weersomstandigheden: maak je daar geen zorgen over, meeste trackers zijn waterdicht. GPS-tracker hoef je eigenlijk nooit te ontkoppelen, want hij is aangesloten op de ACC, en heeft een eigen slaapmodus. Hi gaat alleen maar locaties doorgeven als hij merkt dat er beweging is. Geen beweging = geen locatie doorsturen = geen stroom verbruiken.
Heb nog geen problemen ondervonden met de GPS-Tracker of het bedrijf zelf!

Groetjes,
Christiaan :)

Verder is het niet toegestaan om topics te kicken.

[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 16-04-2018 10:32 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.