PC wil niet opstarten na verhuizing naar een andere case

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06-08-2021
Hallo tweakers,

Na het aanschaffen van een aantal nieuwe onderdelen hebben we de oude pc weer terug verhuisd naar de originele case. Nu hebben we hem aangesloten echter de pc start niet op. De fans gaan lopen en stoppen weer na een aantal seconden, lichten gaan branden, DVD drive doet het. Verder zie je alleen een blauw scherm. Er komt niet eens een bios. Heb wel de koeler van de CPU er af gehaalt en schoongemaakt, nieuwe koelpasta erop en weer netjes terug gezet.

PS: Het gaat om een HP Pavilion Elite m9255.

MvG,
Uw mede-tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-08-2024

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

En welke nieuwe onderdelen zijn dat? Ik heb dit model ook gehad en kan je nu al bij voorbaat zeggen dat dit niet gaat werken.
De reden is puur vanwege de bios nieuwe hardware niet slikt, tenzij het strikt door HP zelf genumeerde hardware is die ook strikt voor dit model geld.

De pc had ik ook heel snel weer de deur uit gedaan (is wel aantal jaartjes terug).
Nieuwe hardware gaat niet zomaar op deze modellen en daarbij ligt er geheel aan wat voor hardware.

Dus om je topic goed tot zijn recht te laten komen, stel je hier je lijst bij elkaar van wat je erin hebt gestopt.

Als je bijvoorbeeld nieuwe Videokaart hebt gekocht, ligt het er ook aan wat voor kaart en daarbij de voeding.
Ik vind die HP zulke klote dingen, je kan amper iets veranderen omdat de bios het gewoonweg niet slikt.

Dus geef even netjes aan wat je vernieuwd hebt, maakt het wat makkelijker ook voor ons.

[ Voor 5% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-12-2015 17:13 ]

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
Deze pc dient als een tweede pc naast de nieuwe en is totaal voorzien van de originele onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

AngarAndSons schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:14:
Deze pc dient als een tweede pc naast de nieuwe en is totaal voorzien van de originele onderdelen.
Wacht, je had de oude onderdelen in een nieuwe case gedaan en daarna weer terug gezet? Begrijp ik het zo goed?
Zo ja, dan excuses dan las ik je topic helemaal verkeerd.

Heb je gekeken of er niks kortsluiting maakt tussen mobo en case? Ik weet namelijk niet wat je eruit hebt gehaald.

[ Voor 13% gewijzigd door Xtr3me4me op 21-12-2015 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
dat is correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtr3me4me

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Had je alles uit je oude case gehaald of alleen een aantal onderdelen? Heb je daarbij ook je moederbord meegenomen naar de nieuwe case en weer terug?

Heb je alle bekabelingen nagelopen? Is alles correct aangesloten en stevig aangedrukt? Iets start niet door en dit kan mede door of kortsluiting of dat de benodigde power op 1 van de onderdelen niet (goed) aangesloten zit.

Zou eerst alles goed nalopen, desnoods maak een foto van de binnenkant van de kast en plaats het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 17:05

o_f_course

Och...

MB geeft geen piepjes?
Stekkers eruit en er opnieuw indrukken (paar keer).

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
het enige andere is dat we weer de originele gpu hebben geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngarAndSons
ja ik heb het moederbord mee verhuisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:58

Thomg

Aww yiss

Wat doet er wel en wat niet.
Niet opstarten is te vaag.
Zie je dat het moederbord nog wel aangaat? Meestal is er een power led.
Zoja, is er een werkende speaker aangesloten?
Pagina: 1