Chromecast Audio op Stereo aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-12 14:56
Hoi,

Ik heb zitten kijken naar een Chromecast audio die ik wil aansluiten op mijn stereo installatie.
Het probleem met deze is dat er 2 aux ingangen inzitten; R & L
Is het mogelijk om hier een chromecast op aan te sluiten met behulp van een tulp kabel zoals deze: http://www.allekabels.nl/...ck-tulp-kabel-stereo.html

Of is er misschien een andere oplossing mogelijk?

Zero.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Rival24

I'll Be Back

Ja dat kan.

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-12 12:08

CeesKees

I rest my Kees

Van mij krijg je een wedervraag... Hoe had je deze anders willen aansluiten?

Je hebt overigens maar 1 aux aansluiting, deze is voorzien van een linker- en een rechterkanaal

https://support.google.com/chromecast/answer/6279371?hl=nl

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Verwijderd

Hoi ,

Soortgelijke vraag... Ik had het idee deze op mijn home cinema JVC RX-DV3R receiver aan te sluiten middels een adapterkabel jack 3,5mm naar RCA. De RCA sluit ik vervolgens aan op de Tape ingang. (geen Aux aansluiting aanwezig) Zo werkt mijn I-pod namelijk ook. De Chromecast werkt wel maar ik hoor niets via de receiver. Hoe kan dit?

Mvg, Peter

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-12 15:08
Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:59:
Hoi ,

Soortgelijke vraag... Ik had het idee deze op mijn home cinema JVC RX-DV3R receiver aan te sluiten middels een adapterkabel jack 3,5mm naar RCA. De RCA sluit ik vervolgens aan op de Tape ingang. (geen Aux aansluiting aanwezig) Zo werkt mijn I-pod namelijk ook. De Chromecast werkt wel maar ik hoor niets via de receiver. Hoe kan dit?

Mvg, Peter
Als alle kabels goedzitten en de receiver op tape staat zou het moeten werken. Mijn chromecast is soms wat priegelig met de 3.5mm jack, wat ronddraaien scheelt soms een kanaal. Je zou ook een Mini-TOSLINK-to-TOSLINK "kabel" kunnen proberen.

Verwijderd

Ik heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd. De Toslink heb ik vandaag ook gebruikt, helpt ook niet. Ik kan me herinneren, uit eigen ervaring, dat sommige MP3 spelers een te zacht uitgangssignaal hebben en dat de versterker het dan niet "oppakt". Zou dat ook het geval kunnen zijn met de Chromcast? Ik heb de Chromecast op een ander toestel geprobeerd, aangesloten op de MP3/aux in, en dan werkt het gewoon.

De ingangsgevoeligheid van mijn receiver is bijv. 240mV/47kOhm

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2015 16:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 16:27:
Ik heb inmiddels verschillende kabels geprobeerd. De Toslink heb ik vandaag ook gebruikt, helpt ook niet. Ik kan me herinneren, uit eigen ervaring, dat sommige MP3 spelers een te zacht uitgangssignaal hebben en dat de versterker het dan niet "oppakt". Zou dat ook het geval kunnen zijn met de Chromcast? Ik heb de Chromecast op een ander toestel geprobeerd, aangesloten op de MP3/aux in, en dan werkt het gewoon.

De ingangsgevoeligheid van mijn receiver is bijv. 240mV/47kOhm
Alleen optisch gebruiken voor de beste geluidskwaliteit / bitperfect.

Bij de instellingen van de Chromecast Audio de optie High Dynamic Range (HDR) inschakelen.
Hiermee zet je het uitgangssignaal op maximaal voor aansluiten op een HiFi-systeem.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 17:57:
[...]

Alleen optisch gebruiken voor de beste geluidskwaliteit / bitperfect.

Bij de instellingen van de Chromecast Audio de optie High Dynamic Range (HDR) inschakelen.
Hiermee zet je het uitgangssignaal op maximaal voor aansluiten op een HiFi-systeem.
Die HDR instelling doe ik dan zeker via de telefoon/tablet in het Cromecastmenu?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2015 @ 10:21:
[...]

Die HDR instelling doe ik dan zeker via de telefoon/tablet in het Cromecast menu?
Klopt, via de Chromecast app onder instellingen. Maakt een groot verschil.

Afbeeldingslocatie: https://www.droidapp.nl/wp-content/uploads/2017/10/chromecast-audio-8.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2015 13:01 ]

Pagina: 1