Nieuwe Windows 10 OS voor een nieuwe built

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimzonnn85
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-08-2024
Beste forumgenoten,

Voor mijn te bouwen desktop (tevens mijn eerste built) wil ik Windows 10 als OS gaan gebruiken. Ondanks dat ik al e.e.a. heb opgezocht is mij het niet geheel duidelijk wat de stappen zijn die ik hiervoor moet nemen (ik ben een redelijke leek op dit gebied).

Kan ik een OEM licentie aanschaffen (deze: pricewatch: Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM) en vervolgens deze op mijn laptop (waar ik nu op werk) activeren en een USB Windows 10 installatie aanmaken of gaat dit fout? Ik wil namelijk niet het risico lopen dat door de activatie ik de Windows 10 licentie enkel en alleen kan gebruiken op mijn oude laptop.

Met belangstelling zie ik jullie reacties tegemoet.

Mvg,

AJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

OEM licenties zijn computer gebonden. Dus activeren op computer A. Betekend dat je die niet kunt gebruiken op computer B.
Dus als je hem activeert op je oude computer zal je weer een nieuwe OEM windows 10 moeten kopen voor computer twee.

Je kan dan beter een retail versie kopen. Die kan je meenemen.
Of gewoon even wachten op je nieuwe computer en hem daar op activeren.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimzonnn85
Dank voor je snelle en heldere reactie. Een retail versie kan, neem ik aan, enkel worden geïnstalleerd via DVD? Ik moet dan dus i.i.g. een DVD drive kopen voor mijn nieuwe built om vanuit de bios de Windows 10 retail version te kunnen opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:34

DarkSide

theres no place like ::1

Krimzonnn85 schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:01:
Dank voor je snelle en heldere reactie. Een retail versie kan, neem ik aan, enkel worden geïnstalleerd via DVD? Ik moet dan dus i.i.g. een DVD drive kopen voor mijn nieuwe built om vanuit de bios de Windows 10 retail version te kunnen opstarten?
retail of oem zit hem in de code.
Als je retail koopt kan dat ook gewoon via ISO en een USB.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Als het maar tijdelijk is, kan je windows 10 gewoon downloaden met de media creation tool van ms zelf (op usb stick).
Je hoeft de eerste 30 dagen niet te activeren dacht ik. Dus dat zal gewoon werken.

Maar, op de oude laptop kan je toch gewoon windows zetten? Dat is gratis als je windows 7 of 8 nu erop hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door Reepje op 21-12-2015 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krimzonnn85
Okay dus als ik het goed begrijp kan ik eerst een Windows 10 downloaden via mijn laptop (waar ik nu Windows 10 op heb geïnstalleerd) en deze op een USB stick zetten. Deze gedownloade versie van Windows 10 kan ik vervolgens dan installeren vanuit de bios van mijn nieuw desktop en max. 30 dagen gebruiken.

Binnen deze 30 dagen kan ik vervolgens een volledige OEM versie kopen en registreren op mijn nieuwe desktop. Op deze manier hoef ik niet per se een Windows 10 retail versie aan te schaffen (die ruim 50 Euro duurder is dan de OEM versie).
Pagina: 1