[ervaringen gezocht] Paypal betaling

Pagina: 1
Acties:
  • 642 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-10 15:22

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik heb een iPhone aangeboden via marktplaats.
Nu kreeg ik weer eens een reactie in het engels, iemand die wilde betalen via paypal en dan naar Duitsland moest sturen.

Nu heb ik een paypal account, en ik dacht, fuck it. Ook al vertrouw ik het niet zo, laat hem het geld maar overmaken naar het adres, dan schrijf ik het eerst over naar mijn rekening en dan zien we het wel.

Zo gezegd, zo gedaan, en nu heeft hij het geld overgezet naar mijn paypal rekening. Ik kreeg hier bericht van, het ziet er allemaal officieel uit. Nu is het echter dat ik schijnbaar het eerst moet sturen, en het tracking bewijs dan aan paypal headquarters moet sturen , vervolgens zetten zij dan het bedrag naar mij over.

Nogmaals, alles ziet er officieel uit maar toch zit er een luchtje aan. Mijn vraag is, heeft er iemand met dergelijke dingen ervaring?

schermafbeelding van de mail:

https://www.dropbox.com/s/xty275olyzhr3pl/Untitled.png?dl=0

Ik kan altijd nog even paypal bellen hoe dit zit, maar 'k denk zal het eens vragen.

Let wel, ik ben vrij nuchter, dus zal er niet snel intrappen. :P

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hoezo is het mailadres @europe.com?

Dit is geen zuivere koffie!

[ Voor 30% gewijzigd door EWK op 21-12-2015 15:48 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SwooX
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-02 18:55
Je kunt wel mooi het bedrag naar je rekening sturen, maar als hij een chargeback doet dan gaat het gewoon van je Paypal rekening af, mits jij de claim wint. Als hij het wint dan komt je Paypal dus in het rood en ben jij binnenkort alsnog lichter in de portemonnee ( of bank ;) ). Ik zou het geld terug storten en een andere koper zoeken.

En zoals al gezegd, de e-mail die je kreeg is gewoon een soort van poging tot phishing.

[ Voor 11% gewijzigd door SwooX op 21-12-2015 15:51 ]

Once again open up your bag of tricks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10 20:58

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Die mail is nep. Paypal heeft altijd in de aanhef je volledige naam staan (e.g. Beste J. Jansen). Er is geen PayPal mail in mijn mailbox die dat niet heeft.

Bovendien werkt Paypal niet als een escrow service. Bedragen die worden overgemaakt komen altijd meteen binnen op je rekening en staan in je transactieoverzicht. Paypal houdt niks vast totdat er bewijs van verzending is overlegd.

Met andere woorden. Trap hier niet in, 100% nep!

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57
Dit is wel heel duidelijk een scam.
Google eens op "important information on how to complete your recent transaction". (Titel van de email die je hebt ontvangen)

[ Voor 15% gewijzigd door Stroopwafels op 21-12-2015 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belindo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:59

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Iphone, Marktplaats, naar ander land sturen, PayPal. Allemaal rode vlaggen. Ik zou het niet doen.

Coding in the cold; <brrrrr />

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:46
marktplaats waarschuwt toch juist voor dit soort dingen?
http://help.marktplaats.n...-het-buitenland-herkennen
Malafide kopers uit het buitenland:
  • De koper biedt meer dan de vraagprijs.
  • De koper schrijft in gebrekkig Engels.
  • De koper vraagt na de eerste contacten om verder te communiceren met een ander e-mailadres.
  • De koper woont in het buitenland (doet zich vaak voor als zakenman) en wil het product kopen voor een familielid, vriend of wie dan ook, vaak woonachtig in Nigeria of een ander West-Afrikaans land.
  • De koper heeft haast met de aankoop en hoeft het product niet vooraf te inspecteren.
  • De koper wil gebruik maken van een tussenpersoon om de betaling af te handelen (bijvoorbeeld de HSBC Bank, Citibank of PayPal)..

[ Voor 4% gewijzigd door Bulldock op 21-12-2015 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:19
Het adres van service@paypal.nl (in mijn geval) is ook gewoon service@paypal.nl.
Dit lijkt mij dan ook een fake mail.

Een iphone raak je ook wel kwijt in NL. Een beetje geduld en er is altijd wel een koper.
Je geeft een kopje koffie, en jij krijgt je geld. Stuk prettiger zakendoen.

[ Voor 41% gewijzigd door Lumics op 21-12-2015 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 10:43
Wat men hier probeert te doen is dat je via hun "paypal" site je gegevens invult en geld overmaakt. Dan hebben ze en je login van paypal en dus het geld en de iphone.
Niet doen dus

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Dit lijkt me toch wel duidelijk. Neem aan dat je gelijk naar Paypal.nl bent gegaan om te kijken of het er wel echt op staat?

Daarnaast zijn mails in je eigen taal, in het Nederland dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

SF is niet bedoeld om elke verdachte MP-transactie te laten beoordelen :) . En dan helemaal niet eentje waar zoveel alarmbellen bij afgaan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.