Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een tijdje een nieuwe oplader voor mijn telefoon.
Het betreft een originele Samsung usb-lader die je dus los kan koppelen van de kabel.
Aan de lader heb ik een willekeurige usb-kabel.

Maar nu valt mijn telefoon steeds uit en is de batterij bijna helemaal leeg.
Kan dit aan de oplader liggen? Is de spanning misschien teveel of is er bijv. iets
met de batterij?

Ik heb een nieuwe accu besteld, maar wil niet dat ook de nieuwe batterij kapot gaat door de lader.

Wie weet hoe het werkt met de lader en spanning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:21

Umbrah

The Incredible MapMan

Om die telefoon op te laden heb je minimaal 5V, 0,5A nodig, hoewel veel laders 1A leveren. Een laptop-USB poort zal 0,5A leveren. Je kunt je lader gewoon doormeten anders, zowel stroom als spanning kan verkeerd zijn, kabel kan rotte paren hebben, etc... wat is de status van de accu volgens de telefoon? En waarom heb je een nieuwe besteld als je niet zeker weet dat hij overleden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Umbrah
Omdat dat misschien helpt.

Ik weet niet wat het anders kan zijn.

Op de lader staat:
INPUT/: 100-240V
FREKUENSI 50-60hZ 0,15A
OUTPUT/: 5.0V ... 1.0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrock
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40

Patrock

Eat - ride - sleep - repeat

Probeer eens een andere usb kabel. Vaak zijn de goedkopere kabels slechte geleiders. De goedkopere kabels geleiden slechter. (Afhankelijk van lengte en samenstelling draden). Zo heb ik goedkopere kabels die van de 1A output binnen een meter maar 0.7 A doorlaten. Met de note 2 heb ik door waterschade veel problemen gehad met opladen. Bij een harde schijf zat ooit een micro usb kabel van 5 cm. Dit is momenteel de enigste kabel waar ik die telefoon nog mee kan opladen. (Met een 2.3A lader).

Oftewel. Een goede kabel is belangrijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ook hier .. (gaat beide over zijn note 2)

Oplader samsung note 2
Telefoon valt steeds uit

[ Voor 11% gewijzigd door Fish op 21-12-2015 22:35 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:17

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Het andere topic heb ik gesloten, janvanduschoten in "Telefoon valt steeds uit". Graag 1 topic openen per probleem, dubbel posten is niet de bedoeling.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nieuwe batterij binnen en in de telefoon.

Toen ik de batterijen vergeleek zaten er qua vorm toch wat verschillen in.
De nieuwe is helemaal vlak, terwijl de oude een soort bulten heeft.

Ik denk dat dit idd bol is, zoals iemand al zei. Alleen, waardoor gaat een accu bol staan?
Komt dat door de oplader of door iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 20:36:
..................
Toen ik de batterijen vergeleek zaten er qua vorm toch wat verschillen in.
De nieuwe is helemaal vlak, terwijl de oude een soort bulten heeft.
Ik denk dat dit idd bol is, zoals iemand al zei. Alleen, waardoor gaat een accu bol staan?
Komt dat door de oplader of door iets anders?
Een accu gaat bol staan door overmatige gasvorming, dat kan zijn vanwege uit de hand gelopen chemische reacties en/of externe hitte.
Drastisch en blijvend capaciteitsverlies is het gevolg.

Accu verwijderen lijkt mij de aangewezen weg, je wilt niet dat deze spontaan ontbrandt *in* je telefoon. :+
Wat de reden is van deze ongecontroleerde bollingen is niet helemaal duidelijk, het kan zijn dat de laadstroom te hoog is geweest, het kan ook zijn dat de accu een keer/meerdere keren te heet is geworden??
Er is in ieder geval een goede reden waarom dit soort accu's vanwege hun grillige karakter liefst geweerd worden in vliegtuigen.
Pagina: 1