Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-05 21:08

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
Beste tweakers,

Vandaag kwam ik op een punt dat ik product fotos moet maken. Het gaat om artwork aan een muur. Ik wil de omgeving een beetje weg overbelichten (wit) zodat er wat minder werk is in het nabewerken. De fotos zijn bedoeld voor een webwinkel. Omdat ik een beetje langer met de sluiting speel zijn mijn fotos net niet scherp. De minimale beweging is helaas te heftig zichtbaar. Oplossing is natuurlijk fotograferen met een statief.

De statief zal niet zo heel vaak gebruikt gaan worden denk ik. Ik fotografeer voor de hobby, maar veel is het niet. Graag wil ik kijken voor een budget oplossing. Bevalt het kan ik het altijd nog van de hand doen op marktplaats en voor een duurder model gaan.

Ik stuitte op de HAMA STATIEF STAR 63. Hij kost slechts 3 tientjes en doet denk ik alles wat ik nodig heb. alleen is de kop van kunststof en een zwaardere camera zou er best last van kunnen hebben. Nu weet ik niet of mijn 1000D + Tamron 18-200 lens in de zware categorie valt. Ik vind het in ieder geval een lief prijsje voor iets wat daarna waarschijnlijk weer een tijdje in zijn tasje zal liggen. Wellicht hebben jullie nog een betere tip!? O-)

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-05 08:16

Grozno

acts without consequence!

Dit soort statieven heeft, wat mij betreft, nul praktische toepasbaarheid. De keer dat ik met zo'n ding werkte was ongeveer het hele geval binnen een kwartier kapot.
Die €30,- kun je wat dat betreft beter anders besteden. Een tafel met een stapel boeken is vele malen stabieler.
Indien het budget echt niet groter is dan €30,- en je niet voldoende boeken in bezit hebt, dan zou dit een soort best-of-the-worst-oplossing kunnen zijn... Maar het blijft huilen met de pet op.
Goede, bruikbare statieven beginnen rond de €140,-.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur_
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-05 10:12
Als je je camera + lens op de weegschaal legt weet je hoe zwaar het is. In de link die je stuurde staat dat het draaggewicht 4 kg is. (400gr voor lens en 500 gr voor camera). Uiteraard hangt het ook nog af van de lengte van de lens en hoe je hem richt etc. voor de balans, maar volgens mij moet het makkelijk kunnen.

Je kunt er ook altijd nog wat gewichtjes (tas met spullen) onder hangen voor wat meer stabiliteit. (En natuurlijk de camera goed instellen: af laten tellen zonder aan te raken, spiegel van te voren om hoog klappen, ik ben niet bekend met de details van de 1000d dus ik weet niet wat er wel en niet kan).

Ik denk dus dat het statief prima doet wat je wilt. Wanneer je er in de toekomst dan nog meer gebruik van wil maken kun je altijd nog verder kijken. Ik ben ook ooit begonnen met een goedkoop statief zoals die hama, en die functioneerde prima voor een incidentele foto.

Als goedkoop alternatief kun je ook altijd nog iets als een bonenzak neerleggen waar je de camera op legt.

5D4 | 24-70 f/2.8L II | 85 f/1.4L IS | 100 f/2.8L IS | 135 f/2L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TKroon
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Jullie kunnen ook overdrijven... Nee, het is geen professioneel statief, maar dat is een 1000D ook niet, en een 18-200 objectief ook niet. Het statief is prima voor OP's doeleinden.

Ik heb dit statief ook, ook gekocht voor €30. Ja, er zijn betere statieven, maar deze biedt veel waarde voor het geld dat het je kost.

En met de Canon kun je inderdaad instellen dat je een timer van 2 seconden gebruikt om eventuele trillingen (niet die van de spiegel natuurlijk) weg te nemen.

Daikin Altherma 3 LT 8 kW + 14,2 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:20
Al mijn foto's zijn gemaakt met de Hama Star 61. Ik vind dan ook de mening van Woutoud iets te negatief. Deze statieven zijn prima te gebruiken voor een amateur/hobby fotograaf met een kleine budget. De enige nadeel die ik na 5 maanden intensief gebruik heb ondervonden is alleen toepasselijk bij astrofotografie in combinatie met wind. De kleine bewegingen zijn dan merkbaar en leiden tot verlies van scherpte. Ik zit nu rustig te kijken voor een klasse hoger, maar het is echt een prima statief. Beter dan de 100 dollar statief die ik uit china had laten overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 17:36
Als je het budget kan rekken naar iets boven de 100 euro dan kun je wel wat vinden waar je echt lange tijd wat aan kan hebben. Zo'n hama statief van 30 euro is echt wel heel waardeloos, bekijk het anders eens bij een winkel, die dingen zijn zo wankel als het maar kan, al is het natuurlijk wel beter dan uit de losse hand schieten. Misschien 2e hands kijken een optie?

Ik denk dat iedereen die ooit met een goed statief heeft gewerkt het met mij en woutoud eens zullen zijn. Een goed statief staat echt rotsvast en stabiel op de grond.

[ Voor 18% gewijzigd door hypz op 21-12-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
top, bedankt voor jullie snelle en eerlijke reacties. Ik begrijp heel goed dat dit allemaal ver van profesioneel is. Daar begeef ik me ook niet in. Voor wat ik moet doen, werkt de camera top. Ik hoef mijn boterham er niet mee te verdienen en ik moet nog een hoop leren over fotografie.

Ik ga de statief dan maar snel bestellen en kan ik er morgen mee aan de slag. Ohja, ik heb de camera even op een weegschaal gelegd. Hij weegt trouwens nog net geen kg.

[edit] Nu ga ik wel twijfelen. Weet je, 100 euro is best wel weer een uitgave voor iets dat ik zelden gaat gebruiken. Als ik het nu vaker uit de kast moet pakken dan vind ik dat allemaal geen enkel probleem. Arg, stomme dilemma's altijd!

[ Voor 20% gewijzigd door RoyK op 21-12-2015 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:39
Ik kan bovenstaande beamen... ik gebruik bij mijn werkgever hetzelfde statief icm een 1100D en het gaat inmiddels al een paar jaar mee zonder problemen. Ik doe er geen hoogstaand werk mee, voornamelijk pasfoto's en wat eenvoudige foto's ter plaatse die voor projecten worden gebruikt... er wordt dus redelijk wat mee gesleept en zit nog steeds stevig in elkaar. Het is niet echt het meest stabiele statief wat betreft de kop en erg soepel verstellen ook niet, maar aangezien waar jij het voor gaat gebruiken niet veel verschilt van het werk wat ik er mee doe lijkt het mij prima geschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:59:
Ik kan bovenstaande beamen... ik gebruik bij mijn werkgever hetzelfde statief icm een 1100D en het gaat inmiddels al een paar jaar mee zonder problemen. Ik doe er geen hoogstaand werk mee, voornamelijk pasfoto's en wat eenvoudige foto's ter plaatse die voor projecten worden gebruikt... er wordt dus redelijk wat mee gesleept en zit nog steeds stevig in elkaar. Het is niet echt het meest stabiele statief wat betreft de kop en erg soepel verstellen ook niet, maar aangezien waar jij het voor gaat gebruiken niet veel verschilt van het werk wat ik er mee doe lijkt het mij prima geschikt.
Thanks, deze reactie hakt de knoop door voor mij! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:02

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Persoonlijk zou ik het statief ook niet aanschaffen. Met regelmaat dergelijke statieven voorbij zien komen van cursisten en jammer genoeg is statief niet al te stevig/stabiel. tevens vrij fragiel. Ik zou zelf mijn waarde volle camera hier niet aan toe vertrouwen.

Een profesional statief zoals sommige dat noemen koop je niet voor rond de 100,- euro. Deze zijn toch al snel een pak duurder. Ik zou zelf eerder kijken naar merk als MeFoto, sirui. Je hebt hier al redelijke instappers voor rond de 130,-.

Gebruik zelf een statief in hogere segment, maar dan zijn de prijzen stuk hoger.

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobiasvs
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

tobiasvs

Tobias

Ik zou het statief ook niet aanschaffen: goedkoop is in dit geval echt duurkoop. Wellicht is tweedehands een optie? Dan zou je voor zo'n €80 wel een mooi statief via Marktplaats moeten kunnen kopen die een stuk langer mee zou moeten gaan.

Canon | Fujifilm | www.tobiasvanstijn.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Superdaantje schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:15:
Ik zou zelf mijn waarde volle camera hier niet aan toe vertrouwen.
Ik gebruik €3000,- aan apparatuur op een statief van €19,99 en er is helemaal niets gebeurt. De kans dat de statief het begeeft is kleiner dan dat je camera uit je handen glipt en op de grond valt. Hij vraagt duidelijk om een budget statief om te kijken of het iets is. Voor zijn doel, geheel prima. Ik vind het zonde en geheel onnodig om iemand een 80-100 euro aan een statief te laten uitgeven als hij dit misschien niet of nauwlijks gaat gebruiken.

Sommige dingen zitten ook tussen de oren. Kijk als je 10 kg aan apparatuur hebt, en je statief heeft een max draagkracht van 3kg , dan vraag je om problemen. Maar een statief die 5kg aankan, en je hebt 2kg aan apparatuur, gaat er helemaal niets gebeuren. Nogmaals de enige last die hij kan ondervinden is dat het bij hevige wind toch klein beetje bewegingsonscherpte vertoont. Wat weer makkelijk opgelost kan worden door een tas onder te hangen.

Wees niet bang RoyK. De Hama Star 61/63 zijn prima statieven voor je doel! :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Geef alleen aan dat ik het persoonlijk niet zou doen. Dit is enkel mijn bescheide mening gebaseerd op persoonlijke ervaring. Het is aan ieder de keuze wat hij/zij doet. Statief aantal keer in de handen gehad en vond deze redelijk fragiel en ook niet zo stabiel. Ik zou zelf dan ook niet snel adviseren of kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 09:47

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Mijn ervaringen zijn nou niet echt positief te noemen met dat soort goedkope statieven, ook niet met lichte apparatuur. Maar goed, zo lang je er niet te veel van verwacht kun je er voor dat bedrag geen buil aan vallen denk ik.
FireBladeX schreef op maandag 21 december 2015 @ 17:54:
[...]

Ik gebruik €3000,- aan apparatuur op een statief van €19,99 en er is helemaal niets gebeurt. De kans dat de statief het begeeft is kleiner dan dat je camera uit je handen glipt en op de grond valt. Hij vraagt duidelijk om een budget statief om te kijken of het iets is. Voor zijn doel, geheel prima. Ik vind het zonde en geheel onnodig om iemand een 80-100 euro aan een statief te laten uitgeven als hij dit misschien niet of nauwlijks gaat gebruiken.

Sommige dingen zitten ook tussen de oren. Kijk als je 10 kg aan apparatuur hebt, en je statief heeft een max draagkracht van 3kg , dan vraag je om problemen. Maar een statief die 5kg aankan, en je hebt 2kg aan apparatuur, gaat er helemaal niets gebeuren. Nogmaals de enige last die hij kan ondervinden is dat het bij hevige wind toch klein beetje bewegingsonscherpte vertoont. Wat weer makkelijk opgelost kan worden door een tas onder te hangen.

Wees niet bang RoyK. De Hama Star 61/63 zijn prima statieven voor je doel! :).
Tsja, ik vind het altijd zo krom waarom je wel 3000 euro aan camera gear uit wil geven maar dan een el cheapo statief koopt en niet te veel geld aan uit wil geven. Moet je uiteraard zelf weten, maar er zijn zéér duidelijke verschillen tussen een statief van 100 euro en een van 20 euro, die zitten echt niet tussen de oren.

Wat dat betreft zou je dus ook beter een super dure body met uber goedkope lens (of andersom) kunnen kopen, want ook dat zou tussen de oren zitten dan.

[ Voor 4% gewijzigd door Ventieldopje op 21-12-2015 18:45 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:45
Ventieldopje schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:44:
Mijn ervaringen zijn nou niet echt positief te noemen met dat soort goedkope statieven, ook niet met lichte apparatuur. Maar goed, zo lang je er niet te veel van verwacht kun je er voor dat bedrag geen buil aan vallen denk ik.

[...]

Tsja, ik vind het altijd zo krom waarom je wel 3000 euro aan camera gear uit wil geven maar dan een el cheapo statief koopt en niet te veel geld aan uit wil geven. Moet je uiteraard zelf weten, maar er zijn zéér duidelijke verschillen tussen een statief van 100 euro en een van 20 euro, die zitten echt niet tussen de oren.

Wat dat betreft zou je dus ook beter een super dure body met uber goedkope lens (of andersom) kunnen kopen, want ook dat zou tussen de oren zitten dan.
RoyK wilt een statief welke hij waarschijnlijk een paar keer gebruikt "De statief zal niet zo heel vaak gebruikt gaan worden denk ik. Ik fotografeer voor de hobby, maar veel is het niet. "
Waarom zou hij dan een statief van 100+ moeten kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Ventieldopje schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:44:Wat dat betreft zou je dus ook beter een super dure body met uber goedkope lens (of andersom) kunnen kopen, want ook dat zou tussen de oren zitten dan.
Een dergelijke opmerking slaat uiteraard als de spreekwoordelijke lul op een drumstel :+ En een beetje denigrerend...

De kwaliteit van de statief doet niets af aan de kwaliteit van de camera+lens, de statief doet simpel het werk van de camera stabiel houden. Afhankelijk van de kwaliteit van het statief is die wijze van instellen bepalend en de algehele kwaliteit/duurzaamheid van het statief, maar zolang het statief functioneert zal ook een camera van duizenden euro's prima plaatjes schieten.

Je moet het wel in verhouding zien, zoals al opgemerkt is het voor eenvoudig gebruik en zal het maar enkele malen gebruikt worden, plus dat het een beetje gekkigheid is om een statief aan te raden die qua prijs al dicht in de buurt komt van de prijs voor de body van de gebruikte camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8819

Gebruik ook eeen lowbudget statief van 50 euro
Heb deze gebruikt in de kerk met een pansonic gf2
Gebruikte het om te filmen van de baby doop

Tuurlijk er zijn betere statief zeker als je het veel gebruikt
Maar voor enkele keren binnen maak het niet zo veel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 21:59
Ik zou persoonlijk het budget oprekken tot €50 euro, zodat je bijvoorbeeld naar zoiets kunt kijken: http://www.ebay.nl/itm/Fa...a-Travel-UK-/371188640565
Zo eentje heb ik eerst ook gehad en is voor het geld een prima statiefje. Je moet er niet teveel van verwachten maar doet wat ie moet doen en zal niet snel kapot gaan.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:33

sapphire

Die-hard pruts0r

MicGlou schreef op maandag 21 december 2015 @ 19:20:
[...]

Een dergelijke opmerking slaat uiteraard als de spreekwoordelijke lul op een drumstel :+ En een beetje denigrerend...

De kwaliteit van de statief doet niets af aan de kwaliteit van de camera+lens, de statief doet simpel het werk van de camera stabiel houden. Afhankelijk van de kwaliteit van het statief is die wijze van instellen bepalend en de algehele kwaliteit/duurzaamheid van het statief, maar zolang het statief functioneert zal ook een camera van duizenden euro's prima plaatjes schieten.

Je moet het wel in verhouding zien, zoals al opgemerkt is het voor eenvoudig gebruik en zal het maar enkele malen gebruikt worden, plus dat het een beetje gekkigheid is om een statief aan te raden die qua prijs al dicht in de buurt komt van de prijs voor de body van de gebruikte camera.
Kijk en daar gaat het mis ;) Duidelijk dat je dus nog nooit met een goed statief hebt gewerkt.

Ik had ook ooit een Velbon nog-wattes cheapo ding en dat voldeet ook voor mij, deed alles zoals het hoorde. Had een draad ontspanner, timer, mirror lock-up, alles zoals het " hoort" voor goede trillingsvrije foto's.
Ik maakte veel nacht foto's dus maar eens geïnvesteerd in een beter statief en een Manfrotto 055XDB pootjes met een standaard kop gekocht, zo'n set van rond de €130euro wat genoemd word. Er ging een wereld voor me open, opeens hoefde ik niet meer panisch te doen en alle foefjes uit de kast te trekken in de hoop trillingsvrije foto's te maken. Nee het statief deed het werk, stabiel als een huis en absobeert ook nog een gedeelte van de trilling. Scheelt enorm veel werk en gedoe :)

Kun je het denigrerend noemen, maar ik noem het ervaring :)

Gebruik die pootjes overigens nu na 7 jaar nog steeds, enorm intensief en nu pas merk ik enige vorm van slijtage op. Niet heel gek want ik heb er nog nooit iets aan gedaan qua onderhoud :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284893

Heb zelf ook een aantal jaren gewerkt met een budgetstatiefje. Eerst met een D40 + 200MM lens. Dat ging goed.
Vervolgens naar een D300 gegaan met grip (veel meer gewicht). Dat gaat niet. Statief is ondertussen scheef getrokken aan de montage punten.

Hangt dus veel af van het gebruik. Voor een beginner is zoiets echt wel best te doen. Anderzijds zou ik wel effe verder kijken naar een ander merk. Alles van Hama dat ik al heb gehad ging stuk na 2-3 weken.

Wat meestal ook minder is bij zo'n statieven is als je wilt filmen en graag een 'pan' doet. omdat het allemaal niet zo vlotjes draait. Maar again, moet je bekijken of dat voor je een noodzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireBladeX
Anoniem: 284893 schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:50:

Hangt dus veel af van het gebruik. Voor eenbeginnerr is zoiets echt wel best te doen.
En daar gaat het om. Er zit natuurlijk wel verschil tussen statieven, daar zeg ik niets over. Alleen vraagt de TS juist om een budget statief voor zelden gebruik. Vandaar dat ik het beetje raar vind om gelijk een statief van €100,- aan te raden.

Om nog te beantwoorden waarom €3000,- aan apparatuur investeren en dan geen geld uitgeven voor een statief. Nou omdat mijn reden eigenlijk overeenkomt met de TS. Ik ben pas sinds juni 2015 in fotografie wereld beland. Ik wilde eerst een statief intensief gebruiken om te kijken wat er ontbreekt of juist aan irriteer. Wanneer ik dan overstap naar een duurdere statief, dan weet ik gelijk wat mijn eisen zijn en kan ik de perfecte statief kiezen. Er zijn misschien veel goedkope statieven te vinden. Maar aangezien ik 5 maanden lang de Hama Star 61 heb gebruikt, kan ik concluderen dat de bewegingsonscherpte reuze mee valt. Ik kan niet over andere 'goedkope' statieven praten omdat ik daar geen ervaring mee heb.

[ Voor 6% gewijzigd door FireBladeX op 21-12-2015 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Als men advies vraagt kan men verschillende adviezen krijgen. Ieder heeft zijn/haar eigen referentie kader. De één gebruikt een statief van paar tientjes en de ander van 1000,-. In mijn geval laatste.

Het is aan TS zelf wat hij gaat kiezen. Beste wat hij kan doen is gewoon weg statief eens uitproberen in de winkel met zijn camera erop. voldoet het statief aan zijn wensen. Is deze stabiel genoeg, is deze makkelijk op te zetten. Belangrijkste is dat je zelf tevreden bent met je aankoop!

Zelf dergelijk Hama statief eens gekocht tijdens een vakantie, omdat ik die van mij vergeten was in het hotel. Balhoofd dat met een systeemcamera nog zachtjes inzakte. Bij sluitertijd van minuut tot enkele minuten erg vervelend. bewogen foto's. Winkel heeft ander balhoofd erop gezet, maar zonder succes. Tevens vond ik het opzetten en de poten vast zetten niet prettig werken en statief niet erg stabiel. Dit is de reden dat ik het statief niet zou adviseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
sapphire schreef op maandag 21 december 2015 @ 20:46:
[...]

Kijk en daar gaat het mis ;) Duidelijk dat je dus nog nooit met een goed statief hebt gewerkt.

Ik had ook ooit een Velbon nog-wattes cheapo ding en dat voldeet ook voor mij, deed alles zoals het hoorde. Had een draad ontspanner, timer, mirror lock-up, alles zoals het " hoort" voor goede trillingsvrije foto's.
Ik maakte veel nacht foto's dus maar eens geïnvesteerd in een beter statief en een Manfrotto 055XDB pootjes met een standaard kop gekocht, zo'n set van rond de €130euro wat genoemd word. Er ging een wereld voor me open, opeens hoefde ik niet meer panisch te doen en alle foefjes uit de kast te trekken in de hoop trillingsvrije foto's te maken. Nee het statief deed het werk, stabiel als een huis en absobeert ook nog een gedeelte van de trilling. Scheelt enorm veel werk en gedoe :)

Kun je het denigrerend noemen, maar ik noem het ervaring :)

Gebruik die pootjes overigens nu na 7 jaar nog steeds, enorm intensief en nu pas merk ik enige vorm van slijtage op. Niet heel gek want ik heb er nog nooit iets aan gedaan qua onderhoud :+
toon volledige bericht
Daar gaat niets mis, je leest het verkeerd en dat zie ik vaker in dit topic helaas en daar gaat het juist een beetje mis. Er wordt niet echt gerelativeerd aan de wensen van de TS... want nogmaals waarom in hemelsnaam een statief kopen wat vrijwel net zo duur of misschien zelfs duurder is dan de body van de gebruikte camera? Lees ook even waar de TS het voor wil gaan gebruiken... de eisen zijn niet hoog, de wens is voornamelijk het niet uit de hand hoeven nemen van een foto omdat de TS een iets langere sluitertijd wil instellen voor wat overbelichting, het is ook binnen dus geen wind/trillingen en een vlakke vloer. Plus dat het statief wss daarna naar de zolder gaat verdwijnen...

Ventieldopje begon erover dat het kopen van een dure body met een goedkope lens of andersom daarom ook niets zou uitmaken voor de kwaliteit van de camera in vergelijk met een goedkope of een dure statief en dat gaat en dat gaat natuurlijk nergens over... ik zeg alleen dat het statief geen invloed heeft op de kwaliteit van de camera, dat het wel invloed kan hebben op de kwaliteit van de genomen foto is een ander verhaal. Maar nogmaals, lees nu eens waar de TS het voor wil gaan gebruiken en waarmee...

De eisen voor de meer enthousiaste hobbyisten en professionals liggen hier duidelijk hoger en dat is geheel prima, maar er wordt daardoor wel heel makkelijk voorbij gegaan aan iemand die dergelijk eisen niet heeft. En zoals ik al eerder heb aangegeven ben ik juist bekend met dit statief, ik gebruik het nu al een jaar of drie icm met een 1100D en doe ook gewoon wat snel werk ermee en het bevalt prima en zit nog steeds stevig in elkaar. Daarmee zeg ik niet dat het uitstekende kwaliteit is, maar wel prima voldoende voor het bestemmingsplan.
Pagina: 1