Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor verstandelijk beperkte zus.

Pagina: 1
Acties:

• kaas332
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-04-2020
Hallo,

De laptop van mijn zus is laatst kapot gegaan en nu heeft ze een nieuwe nodig.
Het leek mij goed om niet een willekeurig ding van Bol af te plukken maar is advies te vragen.
Wat lijkt jullie een goede laptop die aan de onderstaande eisen voldoet?

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop gaat vooral gebruikt worden voor internet, film kijken en simpele spelletjes, ('' Max en merel'' als dat iemand iets zegt :P)

Wat is je budget?
300 +/- Zo goedkoop mogelijk voor een betrouwbare laptop die niet veel hoeft te kunnen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij gaat veel id auto/trein gebruikt worden en op dr kamer.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen specefieke voorkeuren, het zal leuk zijn als het besturingssysteem makkelijk (zonder dosbox etc.) 16bit spelletjes kan draaien maar dit is waarchijnlijk onrealistisch.
Verder heeft de laptop in ieder geval een DVD speler en geluidskaart nodig.

Alvast bedankt voor de tips!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 20:15

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Is een tablet geen optie?

This footer is intentionally left blank

• kaas332
Nee het is een autist dus het moet echt een laptop zijn :P
Daarnaast kan zij op een tablet niet zelf haar dvd's en spelletjes spelen/kijken.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Hoe zit het met Windows versies?

Heeft ze al ervaring met 10? Anders kan dat nog wel eens voor problemen zorgen. En dan wil je een laptop die ook goede Windows 7 drivers heeft.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• kaas332
Jeroenneman schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:52:
Hoe zit het met Windows versies?

Heeft ze al ervaring met 10? Anders kan dat nog wel eens voor problemen zorgen. En dan wil je een laptop die ook goede Windows 7 drivers heeft.
Ze heeft Windows 10 nooit gebruikt dus dat zou inderdaad lastiger zijn. Haar oude laptop draaide op windows 7 maar ik weet niet of dat überhaupt nog te krijgen is.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:20
belangrijke vraag is misschien welke laptop ze voorheen had? mogelijk dat ze ook behoefte heeft aan het zelfde merk of uiterlijk van de laptop?

Los daarvan: is er mogelijk behoefte aan een wat stevigere laptop?

[ Voor 19% gewijzigd door nachtnet op 21-12-2015 14:58 ]

• kaas332
nachtnet schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:55:
belangrijke vraag is misschien welke laptop ze voorheen had? mogelijk dat ze ook behoefte heeft aan het zelfde merk of uiterlijk van de laptop?
Een grijze Asus U30S Maar ik ze is niet heel erg gehecht aan het uiterlijk. Dit maakt dus niet uit.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-11 16:48

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Ik zou persoonlijk wel Windows 10 adviseren. Hoewel ze Windows 7 nu misschien prettiger vindt, er komt toch een tijd dat ze over zal moeten. Misschien is dit dan wel een handiger moment. Het blijft lastig inschatten, maar het blijft het probleem uitstellen.

• kaas332
nachtnet schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:55:

Los daarvan: is er mogelijk behoefte aan een wat stevigere laptop?
Een stevige laptop zou prima zijn. Het scherm van de oude laptop is gesneuveld door een val.

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:13
Zou het mogelijk geen optie zijn als de rest van het systeem nog wel werkt om het display te vervangen? Natuurlijk mits de laptop dusdanige specs heeft dat deze nog een tijdje mee kan.

• kaas332
lukeInl schreef op maandag 21 december 2015 @ 15:54:
Zou het mogelijk geen optie zijn als de rest van het systeem nog wel werkt om het display te vervangen? Natuurlijk mits de laptop dusdanige specs heeft dat deze nog een tijdje mee kan.
Hij is al best oud, dus het is denk ik beter en op de lange termijn goedkoper om gewoon een nieuwe aan te schaffen.

• lukeInl
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:13
kaas332 schreef op maandag 21 december 2015 @ 16:06:
[...]

Hij is al best oud, dus het is denk ik beter en op de lange termijn goedkoper om gewoon een nieuwe aan te schaffen.
Mee eens. Als je kijkt naar een stevige laptop, houd er dan wel rekening mee dat deze meer kunnen gaan wegen. Zelf heb ik een Lenovo met een plaat achter het scherm, zodat deze minder snel kapot zal gaan. Echter weegt deze dus wel meer dan de gemiddelde laptop.

• kaas332
Ik heb nog eens wat rondgezocht, Het lijkt onmogelijk om een niet al te dure laptop te vinden met een dvd speler. Hebben jullie suggesties? http://www.pcdiscounter.e...PLNp7HR78kCFSKzcgodb6AI-w Is iets wat redelijk aan de eisen lijkt te voldoen maar is denk ik wat aan de dure kant voor het soort laptop wat ik zoek. Of niet?

Verwijderd

Is een chromebook niet een goed idee? Die zijn goedkoop, simpel en snel voor de prijs. Ook zijn schermvervangingen e.d. ook niet duur. Het enige nadeel aan een Chromebook is dan weer dat er geen interne CD/DVD speler inzit.

• kaas332
Verwijderd schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:47:
Is een chromebook niet een goed idee? Die zijn goedkoop, simpel en snel voor de prijs. Ook zijn schermvervangingen e.d. ook niet duur. Het enige nadeel aan een Chromebook is dan weer dat er geen interne CD/DVD speler inzit.
Dat is jammer. Die CD/DVD speler is echt een MUST.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Is het geen idee om een externe dvd-speler te kopen die via de USB-ingang werkt? Zijn niet duur en werken wel goed. Of is dat niet goed voor je zus qua dr beperking

• kaas332
TweakTweet schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 15:56:
Is het geen idee om een externe dvd-speler te kopen die via de USB-ingang werkt? Zijn niet duur en werken wel goed. Of is dat niet goed voor je zus qua dr beperking
Ik denk dat wat onhandig is aangezien ze de laptop veel op schoot gaat hebben. Daarnaast is ze gewend aan een interne speler.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
kaas332 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat wat onhandig is aangezien ze de laptop veel op schoot gaat hebben. Daarnaast is ze gewend aan een interne speler.
Begrijp ik, heb je de Pricewatch al doorgespit met jouw eisen?

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Verandering is vaak een issue denk ik, maar zal ook per persoon verschillen...

Is het mogelijk om de DVD's op de interne harddisk te zetten en haar te leren om vanaf de harddisk de te kijken film te kiezen?

Dan heb je in ieder geval geen interne DVD meer nodig.

Mbv MakeMKV kun je eenvoudig en snel films naar 1 bestand zetten en de eventuele ballast weghalen.

[ Voor 16% gewijzigd door albino71 op 22-12-2015 16:29 ]

Te koop....

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:41

itarix

404 soul not found

Tja je hebt al eenvoudige laptops met dvd spelers vanaf 299,-
Op basis van de vraag zou de goedkoopste moeten voldoen.
http://tweakers.net/categ...oS25ou-TOhEdUHj9I5O3tu2Dw

Misschien heb je wat meer eisen?

• kaas332
albino71 schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 16:26:
Verandering is vaak een issue denk ik, maar zal ook per persoon verschillen...

Is het mogelijk om de DVD's op de interne harddisk te zetten en haar te leren om vanaf de harddisk de te kijken film te kiezen?

Dan heb je in ieder geval geen interne DVD meer nodig.

Mbv MakeMKV kun je eenvoudig en snel films naar 1 bestand zetten en de eventuele ballast weghalen.
Het probleem is dat ze niet thuis woont, en nogal is veranderd in wat ze wil kijken.
Anders zou ik het ook zelf wel doen voor haar :).
Daarnaast zit haar begeleiding er niet op te wachten als we iedere week films over komen zetten met hun computer :P

Verwijderd

Een tweedehands zakelijke laptop kan ook wel een goede optie zijn, zeer stevig gebouwd en makkelijk om te herstellen. Ze zijn ook heel goedkoop te vinden en zijn nog redelijk krachtig.

• kaas332
De laptop die Itarix heeft aanbevolen lijkt me wel prima.
https://www.4launch.nl/pr...N2840--500GB--W8/tweakers

Dus ik denk dat dit hem gaat worden.
Hij heeft alles wat hij moet hebben voor een lage prijs.
Bedankt voor alle hulp mensen!
Pagina: 1