Laptop stoppen met opladen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 23:10
Tweakers,

Ik heb een HP envy 13. Ik wil graag de accu zo gezond mogelijk houden, ik weet dat je de accu niet helemaal moet laten leeglopen. Ik wil graag de charge cycles zo laag mogelijk houden en de accu stand op ongeveer 70% laten.

De laptop stopt automatisch met opladen op 100%. Weten jullie hoe ik dit eerder kan laten stoppen? Ik heb een ultrabook dus de accu eruit halen is geen optie.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:39

WCA

Mijn ervaring met laptopaccu's is dat je je er niet al te veel zorgen om moet maken. Na 2 à 3 jaar is het klaar, en goed behandelen maakt bijna niets uit.

Het beste advies dat ik je kan geven (naar mijn ervaring in ieder geval), is gebruik je accu gewoon normaal. Als je op je werkplek zit aan je oplader, en onderweg zonder oplader. Zo gaat mijn Asus K53 ook al tijden mee. (nu 2,5 jaar en eigenlijk niet gek veel achteruitgegaan.)

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbeun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-07 18:34
Accu's gaan geen jaren mee, zeker niet met intensief gebruik.
Ik zou hem gewoon normaal gebruiken, als hij op is zou ik de accu zelf repareren met losse cellen als je er handig mee bent dan. heb ik ook gedaan met een oudere laptop, accu capaciteit 250% groter gemaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-07 23:10
Oke duidelijk. Bedankt voor de reacties:)