Waar zit de slot voor een SSD?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 708419

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een MSI GP72-2QE-056NL gekocht. Werkt als een gek alleen ik zou er graag een SSD in willen zetten. Ik weet dat het kan op deze laptop maar ik weet niet hoe de slot voor een SSD eruit ziet en kan hem ook niet vinden. Ik heb ook een beetje rondgeneusd op Google maar heb daar niks kunnen vinden. Kan een van jullie mij helpen? Hieronder wat foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gPFTDQJ.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6rdMBLk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LFLBC9p.jpg

Ik zie hier wel iets staan van SATA wat volgens mij iets met SSD te maken heeft.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mw1Nqxch.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 708419 op 21-12-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:26

MsG

Forumzwerver

Dat zwarte ding bovenaan is een M2 slot voor M2 SSD's.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hartelijk dank! Dus er kunnen 2 M2 SSD's in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

De bevestigingspunten voor het vastzetten missen wel.

Edit: zit er wel op afbeelding 2 boven de knoopcel.

Je moet dus M2 hebben (geem mSata!!). Meet even de lengte van connector tot schroef. Waarschijnlijk moet je de 80 mm variant hebben.

[ Voor 73% gewijzigd door ajhaverkamp op 21-12-2015 14:17 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 13:45

Speedy-J

AMD Enthusiast

Rechts naast je ram geheugen zit je HDD ,die kan eruit en daarvoor in de plaats een SSD.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 21:24

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Lijk wel gek dat ik er naar kijk. Maar er staat gewoon een plaatje in de manual op 3-28 waar de SSD hoort te zitten hoor.

Laat maar.. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:42

Umbrah

The Incredible MapMan

Je kunt zo te zien een M2 S-ATA SSD kwijt (even meten van slotje naar de schroef); maar gezien het feit dat je dit moet vragen, is het misschien eenvoudiger om voor een gewone 2,5" S-ATA SSD te gaan, en die in de plek van de 2,5" S-ATA HDD te monteren; die je vervolgens evt. kunt migreren naar een externe enclosure of naar een HDD caddy in plaats van de DVD-speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Heel erg bedankt iedereen!
Wat een geweldige community heeft Tweakers.net. En Umbrah, ik zet er denk ik wel een aparte SSD in omdat ik anders een erg dure SSD moet kopen die groot genoeg is voor alle programma's en dergelijke. Ik denk dat ik er een SSD in ga zetten van 120 of 250 GB, maar alsnog bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09
Anoniem: 708419 schreef op maandag 21 december 2015 @ 14:26:
Heel erg bedankt iedereen!
Wat een geweldige community heeft Tweakers.net. En Umbrah, ik zet er denk ik wel een aparte SSD in omdat ik anders een erg dure SSD moet kopen die groot genoeg is voor alle programma's en dergelijke. Ik denk dat ik er een SSD in ga zetten van 120 of 250 GB, maar alsnog bedankt!
Maar je kan de volgende keer ook gewoon de handleiding erbij pakken....., staat heel duidelijk beschreven waar hij zit en welke afmetining(en) je nodig hebt..........

Volgende keer gewoon netjes de handleiding lezen, en een beetje eigen inzet tonen..., ipv hier direct de vraag te stellen :)

[ Voor 11% gewijzigd door da_PSI op 21-12-2015 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dat is waar, excuus! Had daar niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerjaknut
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 29-04 07:31
@OleWouters

Ik mis nog wat informatie wat men je geeft over de desbetreffende schijf.

Let op de volgende punten:

Koop een M2-Sata en geen PCI-e SSD
Koop een met de juiste lengte (2280)
Volgens mij heb je een M2 B key slot. Koop dus geen M key M2 ssd

Volgens mij zijn dit alle punten waar je SSD aan moet voldoen wil het werken op je systeem. Graag een reactie wanneer iemand hier opmerkingen over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ow, en als je laptop toch op de operatietafel ligt: zet er ook meteen een 2e latje RAM geheugen in, ik zie dat die nog leeg is en extra RAM geeft ook mede een snelheidsboost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Dit heeft natuurlijk niets met Overclocking & Tweaking te maken.
Daarom even een duwtje richting Opslagtechnologie. :)

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Gerjaknut

Erg bedankt voor de informatie! Alleen als ik naar SSD's zoek die als interface geen PCI-e hebben, vind ik alleen SSD's met een M key slot en niet met een B key slot.
Pagina: 1