Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

• r4ptor
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-11 19:49
Wat ga je met je laptop doen?
vooral surfen, evt ook wat photoshop (vooral voor vriendin bedoeld)

Wat is je budget?
600 max

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
normaal niet

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
GEEN HP. Mijn laatste laptop was een HP en dat was een kutding.
Ook graag een laptop waar je wat kan aan sleutelen/upgraden. Zoals RAM of HDD.

In de aldi staat deze laptop. Iemand enig idee of dit een deftige is? Ik heb zelf al eens gezocht en vind nergens reviews erover. Als ik dan laptops zoek met dezelfde processor, ram geheugen, etc zie ik al snel dat deze 800-900 euro kosten. Volgens mij is dit een buitenkansje.

http://nl.aldi.be/aldi_no...m173_48_5_1979_21907.html

Ook eentje die in mijn gedachten zit is deze:

pricewatch: Lenovo Essential G50-80 (80E50351NX)

Zou dan wel een 8gb ram latje bijsteken.

[ Voor 13% gewijzigd door r4ptor op 21-12-2015 13:58 ]

• lazershark
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-01 11:54
[b]r4ptor schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:46:

In de aldi staat deze laptop. Iemand enig idee of dit een deftige is? Ik heb zelf al eens gezocht en vind nergens reviews erover.
Tja je zegt het zelf al: je vind er nergens reviews over... zegt al genoeg denk ik?

Dikwijls bespaart men bij dergelijke "supermarktlaptops" op dingen zoals het scherm, bouwkwaliteit, etc. Je krijgt dan misschien wel goede "specs" voor het geld, maar dingen die je niet ziet in de "specs" zoals bouwkwaliteit en schermkwaliteit, koeling, etc. zijn minstens zo belangrijk. Ik zou persoonlijk NOOIT zo'n laptop kopen. Als je over HP al niet tevreden was....

Kijk eens in de Laptop best buy guide: reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2015

Voor 600 euro is dit de beste laptop. En de Best Buy guide wordt door vele verschillende mensen samengesteld op basis van allerlei criteria. Er staan ook enkele alternatieven opgesomd.

Acer is de laatste jaren enorm vooruit gegaan qua bouwkwaliteit en algemene kwaliteit van de laptops. Ze bieden zeer veel laptop voor het geld. Vroeger waren ze echt het "budget" merk, met ook budget kwaliteit, maar nu niet meer.

Voor rond de 600 euro moet je altijd wat concessies doen: OF een SSD, OF een i5 ipv een i3, OF een dedicated GPU, etc. Voor Photoshop zou ik gaan met een model met een i5 eventueel, en evt. 8GB ram. Voor de rest is de GPU enzo onbelangrijk. SSD is leuk en werkt vlotter, maar is niet echt een must.. en kan je zelf nadien evt. nog vervangen.

Deze misschien pricewatch: Asus X555LA-DM1677T

Asus staat bekend om goede kwaliteit. Je kan de HDD zelf vervangen voor een SSD, en evt RAM uitbreiden. (4 GB is misschien genoeg, tenzij je ULTRA grote bestanden bewerkt in Photoshop) Voor wat internetten en familiefoto's bewerken zal 4GB volstaan.

[ Voor 22% gewijzigd door lazershark op 21-12-2015 17:48 ]