Op zoek naar een CMDB oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 501 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-09 21:56
Hey Tweakers,

Ik ben op zoek naar een CMDB oplossing voor op het werk.
Op internet natuurlijk al het e.e.a. gezocht naar mogelijkheden maar veel paketten zijn gewoonweg te duur, of te omslachtig.

Daarom waag ik het maar door hier te posten! Wellicht heeft iemand hier ervaring met een pakket die fijn werkt.

De enige eisen zijn eigenlijk dat het web-based moet zijn en standaard gegevens ingevuld kunnen worden. Aanschafdatum, aanschafprijs, afschrijving, locatie en status en natuurlijk een eigenaar. Eigenaar moet ook de historie van terug te vinden zijn. Er moet ook géén software lokaal voor geïnstalleerd worden, dat is niet nodig.

Momenteel wordt dit nog in Excel bijgehouden en dat is gewoon niet optimaal |:(
Het gaat trouwens om ~150 laptops, ~150 monitoren, ~200 telefoons en ~15 printers daarom is er ook geen grote investering voor mogelijk. Dit aantal zal de aankomende jaren ook niet sterk groeien.

Het mooist zou zijn als er een PlugIn was voor RedMine die dit kon doen. Helaas heb ik die niet kunnen vinden.

Thanks!

*edit*
Volgens mij heb ik 't in het verkeerde forum gepost!

[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 21-12-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Use the Access Assets Database template
https://support.office.co...da-48a2-89b0-ef0d68b381ec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniqueDutchman
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-01-2023
Hoi,

Ik gebruik reeds 15 jaar een zelfgemaakte CMDB om 60.000 apparaten in de gaten te houden.. Het enige wat je nodig hebt:

1. Netwerkscan data van je netwerk management applicatie zoals bijvoorbeeld Cisco Prime om te zien welk MAC-adres op welke poort zit en op welke kamer die poort zit.
2. Server met webserver en SQL server
3. Navicat Premium (of alleen Navicat SQL als je verder niets met databases doet) om de SQL server te beheren.
4. PHPrunner of ASPrunner om te linken naar de database en de webinterface te maken.
5. Een Classificatie model om de apparaten te classificeren.

Voor de rest is het gewoon procesmatig inregelen dat apparatuur bij binnenkomst geregistreerd wordt of nog handiger als je met bulk inkopen werkt om met de leverancier(s) af te spreken dat ze de serienummers/modelinformatie en MAC-adressen van alles wat ze leveren aanleveren. Dan de apparaat informatie koppelen aan de netwerkinformatie via het MAC-adres, heb je gelijk poort, kamer, IP en hostnaam.

Als je nog geen inventaris hebt kan je de eerste 6 tekens van een MAC-adres gebruiken om via de OUI lijst op https://standards-oui.ieee.org/oui/oui.txt de fabrikant te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:57

g0tanks

Moderator CSA
Dank voor je bijdrage. Omdat het een oud topic betreft ga ik het sluiten. Mocht iemand een vergelijkbaar probleem hebben, dan mag degene een nieuw topic openen. :)

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Dit topic is gesloten.