Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimHez
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-02-2023
Hi,

Ik overweeg een Sony M4 te kopen, het enig nadeel wat ik zie is het interne geheugen van slechts 8GB. Dit is wel uit te breiden met SD kaart, maar zou snel voor problemen zorgen met apps installeren (er is ca 2GB van de 8 beschikbaar).

Ik heb vroeger veel met Android gewerkt maar al een tijdje niet meer. In de android 2 en 4 dagen kon je apps ook op SD installeren, maar dit kon maar met een gedeelte van de app data. Hiervoor liep je na een tijdje nog steeds tegen de limiet van je telefoongeheugen aan.

Hoe is dit inmiddels in Android 5? Kan een app volledig op SD worden geinstalleerd? En kan dit met Android zelf of is daar root/gesleutel voor nodig? Ik ben zeker niet vies van wat sleutelen maar liever laat ik mijn telefoon stock ;)

Alvast thanks voor alle hulp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adplus
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 26-08 08:37
Hier ben ik ook benieuwd naar. Iemand kennis hierover?
Ik gebruik weinig data, maar wel veel apps. Die wil ik graag totaal op de sd kaart hebben.

Is er een overzicht in wel android systeem dit toelaat met welke fabrikant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met Android 5 is het nog steeds hetzelfde als in Android 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:23
Misschien helemaal niet ontopic, maar Windows Phone kan apps wel volledig op de SD-Kaart installeren. Standaard is dit een optie, alleen als de app-maker het niet wil kan het alleen op de Telefoon staan.
Voorbeeld is Whatsapp. Op Android slaat Whatsapp de data zoals: berichten, foto's, video's op op de telefoon. Bij Windows Phone is dit wel op de SD-kaart.

Anno 2016 worden er nog steeds telefoons verkocht met weinig geheugen. Geheugen kost tegenwoordig niets meer. Zie de prijzen van SD-kaarten en nog steeds flikken ze het. Appel is wel de top 1. Nieuwe iPhone en dan een versie met 16GB. Dat kan echt niet meer, dus iedereen koopt dan toch de versie met 64GB voor 100 euro meer.

Android bestaat al heel lang, maar ik vind het nog steeds schandalig dat Android het na al die jaren nog steeds niet kan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om apps volledig op de SD-kaart te installeren. Blijkbaar wel???

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:01
ShittyNL schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 20:06:
Android bestaat al heel lang, maar ik vind het nog steeds schandalig dat Android het na al die jaren nog steeds niet kan. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om apps volledig op de SD-kaart te installeren. Blijkbaar wel???
Vanaf Marshmallow is dit wel degelijk mogelijk (adoptable storage). Vraag is dus eigenlijk: gaat Sony dit ondersteunen op de M4. Op de Z5 doen ze het iig niet, maar die zit niet zo krap in zijn opslag.

Dit topic is gesloten.