Toon posts:

ipforward webcam alleen van eigen site

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb gisteren (weer) eens SuSe gebruikt voor mijn server. Op zich werkt alles. Internet delen met ipchains, etc...

Nou wil ik alleen mijn webcam nog (goed) bereikbaar maken van het internet (daar blijf ik met kl*te). Dus heb ik met ipmasqadm geprobeert om te portforwarden. Het is gelukt want iedereen bij camarades kan me online zien. Echter niemand die vanaf mij eigen website kijkt :?

Mijn vraag is dus hoe kan dit :?

Maar nou had ik nog een idee/vraag :) Kan ik niet iedereen blocken en alleen mijn webcam online zetten vanaf mijn eigen website :? :) Zo ja, hoe :)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:09

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op woensdag 20 juni 2001 17:59 schreef Tylo het volgende:
Kan ik niet iedereen blocken en alleen mijn webcam online zetten vanaf mijn eigen website :? :) Zo ja, hoe :)
/sbin/iptables -A INPUT -s ip_van_website -j ACCEPT
/sbin/iptables -P INPUT DROP

Dit laat dus alleen het inkomende verkeer van je site door. Eventueel kun je het wat restrictiever maken door iets te doen als:

/sbin/iptables -A INPUT -p tcp -s ip_van_website -dport poort_waar_ie_naar_toe_gaat -j ACCEPT
/sbin/iptables -P INPUT DROP

Nu kijkt ie ook nog eens naar de poort waar het geheel naartoe gaat, zodat niet iedereen die je site hackt of op dezelfde server gehost zit direct maar alles kan sturen.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik ipchains, kan ik dan ook iptables gebruiken ??:?

Zal het wel ff testen.

Werkt dus niet. command not found

Verwijderd

Topicstarter
Lukt gewoon niet :(

Volgens mij doe ik alles goed:

ipchains -F forward
ipchains -P forward DENY
ipchains -A forward -s 192.168.0.2/24 -j MASQ
ipchains -A forward -i eth0 -j MASQ
ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 213.51.159.xx 2047 -R 192.168.0.2 2047
ipmasqadm portfw -a -P tcp -L 213.51.159.71 2048 -R 192.168.0.2 2048

Het gaat om zo'n camarades verbinding. Hij maakt wel verbinding want er kijken wel mensen vanaf de camarades site, maar bij mij komt er gewoon zo'n sh*i kruisje te staan :?