Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen!

Ik zit nu al een tijdje met een kapotte z2, het scherm is gebarsten en ik zie werkelijk helemaal niks meer wat er gebeurt. Nu heb ik er behoorlijk veel foto's op staan, waaronder ook natuurlijk de foto's die ik heel graag wil bewaren. Het probleem is dat ik hem wil ontgrendelen zodat ik alle foto's en video's eraf kan halen, maar dat lukt mij niet. Kan iemand me helpen? Ik ben al bij de winkel geweest, daar konden ze niks doen. Bij de lokale telefoonbuitenlander kost een nieuw scherm 200 euro en dit valt niet in mijn inboedelverzekering. Ik ben wel verzekerd, maar bij life-line en daar sturen ze sony op en word alles dus gewist.

Mijn vraag is dus in het kort: heeft iemand een manier om m'n telefoon te ontgrendelen, of om gewoon in te breken zodat ik mijn bestanden eraf kan halen??

Alvast bedankt!

Joris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leeghoofd21
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:09

Leeghoofd21

Wat een leuke ondertitel

En je kan hem niet aan je PC hangen?

HANDTEKENING!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:31
Inderdaad, PC Companion op de pc installeren (mocht dat nog niet gebeurd zijn) en via daar een backup maken van de gewenste data.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2023
je kan je toestel nog bedienen via een muis of toetsenbord via de OTG kabel aan te sluiten, weet niet of je nog een "klein" gedeelte van het scherm beschikbaar hebt om af te lezen wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem aan de computer hang dan moet ik alsnog het ontgrendenlingsteken invoeren, dat kan dus niet want ik zie helemaal niks op het scherm van de telefoon. Mijn pc ziet de telefoon wel, maar de inhoud niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• underworld202
Ik bedoel eigenlijk direct een muis of toetsenbord via OTG kabel aan het toestel hangen om te ontgrendelen, maar dit heeft geen zin wanneer het hele scherm defect is.
Heb laatst voor een collega een backup gemaakt op deze manier, gelukkig werkte het scherm zelf gedeeltelijk nog wel (volledig touch defect en helemaal gebarsten).

Verder geen manier gevonden om dit mogelijk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ahh ja oke, maar dat gaat bij mij ook niet meer lukken. in feite heb ik weinig kans dan denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• underworld202
Ik kan je helaas niet verder helpen, mocht iemand anders iets weten dan hoor ik dit ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nog steeds niemand??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11:37
After Plugging in the phone and you see the icon:
1. Unplug the phone form the computer
2. Plug in a USB keyboard
3. Type in you passcode. (listen for the unlock tone/noise if you have one set.)
4. Immediately unplug the keyboard and plug in the computer

I hope this works for you I have done this several times in the past. If it is pattern locked and you cannot see the screen then all is lost unless you take it to a repair centre.

https://talk.sonymobile.c...-there/td-p/340612/page/2

verderop in die thread staan nog meer tips en trucs, o.a. eentje met de camerabutton om te unlocken. Als die werkt hoef je zelfs niks te kopen.

[ Voor 11% gewijzigd door mathelicious op 22-12-2015 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frant!c
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-09 16:53
MHL een optie? Dan zou je scherm op een TV te krijgen moeten zijn.
Om te unlocken moet je dan wel hopen dat je digitizerlaag nog werkt want je kan niet ook nog een usb muis via OTG aansluiten.
Een muis aansluiten en je unlock swipe code uitvoeren zou ook moeten werken toch? (zoals underworld202 al noemde)

Succes! Ga meteen een backup maken als ik dit allemaal lees :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil dat met die muis wel proberen, maar zo onderhand weet ik de code niet helemaal zeker meer. heb nu op marktplaats voor 40 euro een scherm gevonden, nu nog iemand die dit kan vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:44
pro tip, kies 1 van de 100 cloud backup opties (dropbox, google, eigen NAS, ...)
(voor de volgende x natuurlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door Prulleman op 23-12-2015 14:38 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giovanni2903
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:15
je zegt dat je niks kunt zien op et scherm, maar werkt het touchscreen wel? Want dan zou ik gewoon proberen toch je wachtwoord/pin/figuur te doen

| VW Golf MK7 GTI Performance 2015 2.0 TSI 340pk | Samsung Galaxy S23 | PC | PS5: Gi0vanni2903 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Is je bootloader unlocked?
Dan kan je misschien aansluiten op pc en dan bij de bestanden komen, weet ik alleen niet zeker.
Pagina: 1