Oplevering van de kleur van de muren van nieuwe huurwoning

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:26
Binnenkort ga ik verhuizen naar een huurwoning.
De muren in de woonkamer zijn daar echter grijs/blauw (best donker).

In mijn mening dacht ik dat altijd woningen neutraal opgeleverd moeten worden.
Zo donkere kleur vind ik niet heel neutraal.

Gebeld met de woningcorporatie die zeggen van niet, scheelt hun natuurlijk kosten.
Ook op hun website kan ik niks vinden

Heb beetje gekeken, en staat dat na 2003 de woning moet worden opgeleverd hoe die is ontvangen en betekent dat ik dit dan als ik die muur verf ik hem weer in die staat moet terug verven als ik eruit ga???

Dat lijkt me niet toch???

Sorry (hele slechte titel): Kan niet veranderen: Huur woning, donker grijzen muren?

[ Voor 37% gewijzigd door Joostje123 op 21-12-2015 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Joostje123 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:17:

In mijn mening dacht ik dat altijd woningen neutraal opgeleverd moeten worden.
Zo donkere kleur vind ik niet heel neutraal.

Gebeld met de woningcorporatie die zeggen van niet, scheelt hun natuurlijk kosten.

Maar hoe zit dit, volgens de regelgeving?
Als het sociale huur is, is het niet nodig :) Heb in de familie al paar keer een muur moeten veranderen omdat het roze/groen was.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23
Je huurovereenkomst is hierin leidend, er is geen regelgeving (als in wetgeving) voor zover ik weet. Dus kijk wat je bent overeengekomen met de verhuurder. Overigens, als zij het nu herstellen dan gaat er dus 1 laag latex overeens die niet dekt, dus je moet links of rechtsom toch sauzen.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:26
Hmm oke, dus als ik de muren pikzwart maak met roze vlekken, als ik weg ga is dat allemaal prima?
Bedankt voor snelle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

(titel-fix)

De muren van je nieuwe huurwoning sauzen is iets wat vrij gangbaar is, dus als je blauw niet mooi vind, kun je die zelf in een kleur naar keuze veranderen.

Verder is "neutraal" natuurlijk iets anders dan "wit". Donker kan net zo goed neutraal zijn. Zwart met roze al iets minder ;) . That said, ik zou me niet zo snel druk maken om hoe je de woning zou moeten opleveren, want doorgaans vind er nog wel een rondje plaats voordat je de sleutel in moet leveren ;) Dus als jij graag in een zwart-met-roze woning woont, go ahead. Kun je, als verhuurder dat nodig vind, altijd nog een kwast met witte verf eroverheen halen :P

[ Voor 56% gewijzigd door naitsoezn op 21-12-2015 11:11 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:23
Joostje123 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:24:
Hmm oke, dus als ik de muren pikzwart maak met roze vlekken, als ik weg ga is dat allemaal prima?
Bedankt voor snelle antwoorden!
Dat ligt eraan wat er in je huurovereenkomst staat. Als daar staat dat je de woning moet achterlaten zoals je hem hebt geaccepteerd, inclusief de kleur van de muren, dan is dat dus niet acceptabel.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
"Behangklaar" is voor zover ik weet gebruikelijk, en dat is het dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VPI
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 13:08

VPI

*knip* Iets vriendelijker mag wel :)

Middagje werk en je hebt de muren naar eigen smaak ingericht.

[ Voor 31% gewijzigd door naitsoezn op 21-12-2015 10:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:54

Kettrick

Rantmeister!

Wij hebben onze huurflat in Amsterdam jaren geleden met een knalrode muur achter gelaten, maar de muur was verder prima rood geverfd. Het criteria was toen dat het er fatsoenlijk uit moest zien, kleur maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-08 13:27

WeirdEye

Eindbaas

Sociale woningbouw is vaak dat het netjes moet zijn, kleur maakt niet uit, zolang er maar geen (grote) gaten in de muur zitten.

Bij commerciële verhuur zie je vaak dat wit opgeleverd moet worden. Maar dan staat het specifiek in het huurcontract.

Afgelopen zomer bij m'n zus alles nog wit staan verven en een laminaat vloer van 3 jaar oud in de container kunnen gooien. Verhuurder wilde dat alles weg moest...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:07
WeirdEye schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:48:
Afgelopen zomer bij m'n zus alles nog wit staan verven en een laminaat vloer van 3 jaar oud in de container kunnen gooien. Verhuurder wilde dat alles weg moest...
Maar goed ook, tenzij er een overeenkomst met de volgende bewoner is, moet gewoon alle rommel uit het huis verdwenen zijn. Ik zou er niet aan moeten denken eerst ook nog de vloeren van de oude bewoner er uit te moeten halen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:31

Stoney3K

Flatsehats!

MrAngry schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:27:
[...]

Dat ligt eraan wat er in je huurovereenkomst staat. Als daar staat dat je de woning moet achterlaten zoals je hem hebt geaccepteerd, inclusief de kleur van de muren, dan is dat dus niet acceptabel.
Dat kan natuurlijk alleen binnen bepaalde redelijke voorwaarden. Als de vorige bewoner een berg beunwerk heeft gepleegd wat je met veel moeite hebt hersteld, dan is het onzin om achteraf, als je de woning verlaat, dat beunwerk te moeten herstellen.

Kleuren van de wanden/vloeren wordt meestal niet moeilijk over gedaan, de volgende bewoner zal er toch een pot verf tegenaan gooien omdat ie een andere smaak heeft. Zolang de muren, vloeren en plafonds maar onbeschadigd zijn (gaten dicht geplamuurd) en alles netjes is.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
LordSinclair schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:06:
Maar goed ook, tenzij er een overeenkomst met de volgende bewoner is, moet gewoon alle rommel uit het huis verdwenen zijn. Ik zou er niet aan moeten denken eerst ook nog de vloeren van de oude bewoner er uit te moeten halen.
De meeste mensen daarentegen zijn blij met een 3 jaar oude vloer, scheelt een hoop werk/tijd/geld en je kan direct je spullen neerzetten. Zeker bij een tijdelijk huurhuis zit ik niet te wachten op 100 vierkante meter laminaat leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:07
RemcoDelft schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:46:
[...]

De meeste mensen daarentegen zijn blij met een 3 jaar oude vloer, scheelt een hoop werk/tijd/geld en je kan direct je spullen neerzetten. Zeker bij een tijdelijk huurhuis zit ik niet te wachten op 100 vierkante meter laminaat leggen.
Daarom kan je ook een overeenkomst met de volgende bewoner hebben om het te laten liggen. Dat kan echter alleen als er direct een nieuwe huurder is. Maar de verhuurder zit er ook niet op te wachten het er uit te moeten halen als de volgende huurder het niet wilt hebben.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

VPI schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:31:

Middagje werk en je hebt de muren naar eigen smaak ingericht.
Daar vergis je je toch in, ligt ten eerste aan de grootte van de woning, hoe netjes je het wil doen (alles afplakken kost toch tijd, gewoon maar uit de losse pols beginnen te rollen wat minder), en de kleur. Als het echt donker is kan het zomaar zijn dat het 2 tot 3 lagen kost, daar ben je als je goed doorwerkt in een gemiddeld appartement toch wel een dag of 2 mee zoet.

Maar goed, voor zover ik weet is dit ook redelijk gangbaar, vind het vaak wel vreemd om te zien in wat voor bizarre kleuren mensen hun huis verven; mijn (studio) appartementje kreeg ik met groen en gele muren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:45
RemcoDelft schreef op maandag 21 december 2015 @ 11:46:
[...]

Ik zal dat nooit begrijpen, huurders die een jonge, neutrale, in goede staat verkerende vloer eruit wippen. Heb het zelfs in mijn studentenhuis (gloednieuw gebouw, zat er 3 jaar) meegemaakt. Had het zelfs keurig laten leggen, randen netjes afgewerkt, nee, moest eruit... Gelukkig werd het iemand anders die er dolgelukkig mee was.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-08 11:01
Joostje123 schreef op maandag 21 december 2015 @ 10:17:
Wat is de vraag nu.. Of je de woning met zwarte muren op mag leveren als je eruit gaat, of dat de huurstichting de woning nu moet opleveren met "neutrale" muren?

[ Voor 38% gewijzigd door Widow op 22-12-2015 09:02 ]

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:22
Wat staat er in je overeenkomst? Daar kun je namelijk vaak nog wel wat punten noteren die "gefixt" moeten worden. Deurklinken, plinten, whatever.

Zelf heb ik een jaar een appartement gehuurd in de particuliere sector, waar (omdat ik het zelf mooi vond), elke kamer een andere kleur had gegeven. Bij het opleveren van het appartement vond de verhuurder dat die wit moesten worden gemaakt, maar dat stond niet in het contract (zie hier: Huur beeindigen en muren wit maken?).

Als er niet specifiek in je contract staat in welke kleur de muur nu geverfd is en in welke kleur je ze op zou moeten leveren, betekent het dus dat je ze in elke kleur op mag leveren. Contracten kunnen veranderen, dus wie weet had de vorige huurder van dat appartement/huis een ander contract met andere afspraken.
Pagina: 1