Ik heb een 4-5 jaar oude Medion-computer waar oorspronkelijk een 640 GB HD in zat. Ongeveer een jaar geleden heb ik er een 120 GB SSD in gezet. Dat werkte een tijdje goed, maar op een gegeven ogenblik merkte ik dat de HD niet "opgestart" was, dwz niet in de Verkenner te zien en ook niet aanspreekbaar. Als ik de computer dan herstartte kwam de schijf er weer bij. Dat gebeurde niet altijd, dus ik deed verder niets. De schijf draaide elke dag zo'n 16 uur, dus ik nam aan dat het de ouderdom was. Ik merkte wel soms onverklaarbare haperingen, maar na een poosje liep dan alles weer. Ik weet dat aan W10, die m.i. ongevraagd gaat downloaden en bijwerken.
Maar een maand geleden kreeg ik een ernstige storing in Outlook2010, het (grote) pst-bestand was beschadigd. Ik trok de conclusie dat de schijf op z'n eind liep en heb een nieuwe 1 TB Seagate schijf aangeschaft en gemonteerd.
De eerste dagen ging het prima, maar de laatste paar dagen heb ik 2x gehad dat de 1 TB schijf ook weer niet "opkwam" en ik eerst moest herstarten. Er is dus kennelijk wat anders aan de hand, maar wat?
Alvast bedankt voor elke tip.
Rob
Maar een maand geleden kreeg ik een ernstige storing in Outlook2010, het (grote) pst-bestand was beschadigd. Ik trok de conclusie dat de schijf op z'n eind liep en heb een nieuwe 1 TB Seagate schijf aangeschaft en gemonteerd.
De eerste dagen ging het prima, maar de laatste paar dagen heb ik 2x gehad dat de 1 TB schijf ook weer niet "opkwam" en ik eerst moest herstarten. Er is dus kennelijk wat anders aan de hand, maar wat?
Alvast bedankt voor elke tip.
Rob