Toon posts:

[Game desktop][Videokaart en Processor]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik wou m'n eerste game pc in elkaar gaan zetten alleen ben ik nog niet uit over de processor en de videokaart aangezien ik echt een leek ben op hardware gebied wou ik hier om meer advies vragen.

De volgende componenten heb ik al :

Behuizing :Zalman Z9 Plus
Moederbord : Msi z97 Gaming 5
Ddr 3 werkgeheugen : 2x4gb Crucial Ballistix
Ssd : Kingston 240gb

De voeding , hdd , betere processor koeler en wat sata kabels zijn al onderweg.

Mijn vraag is dus wat voor processor van rond de 200-250,- kan ik het beste kopen , mijn voorkeur gaat uit naar een i5.
En wat voor videokaart is hiervoor het beste geschikt van rond dezelfde prijs klasse , ik zat zelf te denken aan een Msi Geforce gtx 960.

Verder ben ik van plan om met deze desktop te gaan gamen (fallout 4) en andere open world rpg games aangezien mijn 4 jaar oude medion dat niet meer trekt wil ik graag een nieuwe desktop.

Alvast hartelijk bedankt !

(1e Post op tweakers :o)

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:03
Hey daar Dave!

Ten eerste natuurlijk welkom op tweakers, er staat ook een format gepinned op dit forum van hoe je zo'n topic aan moet maken. Nou heb je het al aardig voor mekaar hoor! Jou budget geeft idd de mogelijkheid om een i5 aan te schaffen ( Wat ook aan te raden is). Verder is het misschien wel handig om te vermelden hoeveel geld je zou willen besteden aan je videokaart en of dat je evt. 2e hands zou willen kopen!

Dus de extra info die ik nodig heb op een rijtje:
-Welke socket heeft je moederbord? (1151/1150?)
-Overweeg je een tweedehands videokaart?
-Wil je overclocken? (Zo ja, heb je een moederbord met een Z chipset..Te zien aan BV. Z68,Z180 etc.)
-Wat voor een voeding heb je besteld?
-Ga je alleen maar gamen, en zo ja welke games allemaal?

Ik help je graag verder.

[ Voor 27% gewijzigd door KevinT op 21-12-2015 09:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo bedankt voor het welkom,

de Msi Z97 Gaming 5 heeft een Z97 chipset en een 1150 socket , ik zat inderdaad wel te kijken naar een 2ehands videokaart alleen zijn deze best schaars op marktplaats.

Verder is overclocken denk ik een goede optie en ik heb een 650 Corsair voeding besteld , ook heb ik 7 aansluitingen voor Fans in de behuizing is het aan te raden om deze allemaal te benutten?

Zoals ik zei van dezelfde prijs klasse dus 250,- voor de videokaart en ongeveer 250,- voor de processor.

Hartelijk bedankt !

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:03
Oke dan Dave!
Dan moet je gaan kijken naar de Haswell serie van Intel en dat is 4xxx. Dan heb je CPU's met en zonder een K achter de naam. Dat betekend dat die een unlocked multiplier heeft en dus is te overclocken (De CPU's met K).
Sinds je een moederbord met een Z chipset hebt is het verstanding om ook een CPU te kopen met een K erachter. De enigste die binnen jou budget valt en overings een van de beste van het moment is voor gaming is de 4690K.

http://tweakers.net/product/385743/intel-core-i5-4690k/

Je zegt dat je 250 euro over hebt voor een videokaart. Daar kun je net niet een GTX 970 mee kopen op de Vraag en Aanbod hier op tweakers. Ik zou persoonlijk als ik jou was je budget van de videokaart rekken met 30 euro een voor een GTX 970 gaan. Deze is vele malen beter dan de 960 sinds die 4GB VRAM heeft en verder haast identiek aan een 980 is.

De fans hoef je niet te benutten sinds de i5 helemaal niet veel warmte produceert en de GTX 970 is relatief gezien voor een videokaart ook lekker koel.

Heb je nog meer vragen?

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 28-11 13:59
Je zou kunnen kijken naar V&A aangeboden: MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G

Er is hier geen prijs bij opgegeven dus misschien dat je hem voor 275-300 op de kop kunt tikken. Die extra 50€ is het zeker waard.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het advies zeker gaan gebruiken , bedankt !

• rickbovenkamp
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 27-11 00:27
Je kan ook nog kijken voor een R9 390 (vergelijkbaar aan GTX 970).

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-11 21:35

Madrox

Oh, Pharaoh!

De 390 word misschien nog iets te duur (295 2de hands), maar de 290x zit in je prijsrange en presteerd bijna net zo goed. http://tweakers.net/categ...oZKsbW1OkollQWpxSCZRCAfAA

Je kan ook nog ervoor kiezen om een ietwat goedkopere cpu te nemen:
pricewatch: Intel Core i5-4590 Boxed heeft een zeer goede prijs.prestatie verhouding. Je kan hem alleen niet overklokken maar dat hoeft geen gemis te zijn. Dan kan je dat extra geld beter besteden aan een GTX970.

[ Voor 39% gewijzigd door Madrox op 21-12-2015 11:25 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1