Dell XPs 15, TB 3 & eGPU

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 08:52
... Dag allen...

ik weet niet zo goed waar dit thuis zou horen, dus gezien het toch met de (skylake model) XPS 15 gaat, heb ik plaats ik het hier. Alvast mijn excuses mocht dit elders thuis horen.

Ik heb een aparte vraag

Ik zit al een tijd te wachten op de XPS 15, sterker nog, toen de XPS 13 met infinity display voor het eerst uit kwam heb ik mijn XPS 13 na een week terug gestuurd omdat ik erop rekende dat ze toch eens met een soortgelijk model voor de 15" zouden komen.

Helaas is de GPU wat met de XPS15 mee komt, niet goed genoeg voor mij, ik wil er nl ook op games kunnen spelen (waar de 960m niet goed genoeg voor is) en dus ben ik aan het kijken om een desktop samen te stellen om later als ik weer wat geld bij elkaar heb een XPS erbij te kopen (ik heb momenteel een zeer goedkoop laptop die gewoon zijn werk doet ). Het liefst had ik de XPS 15 met een soort gelijk "oplossing" als DELL levers voor de alienware laptops: de "GPU amplifier". Blijkt dat dat wel zou kunnen, de oplossing is dan een eGPU, en daar heb je oa een TB 3.0 aansluiting voor nodig. De XPS 15 heeft dat... zijn er mensen die weten (kunnen speculieren) of een eGPU oplossing met de XPS 15 zou werken? of moet DELL de laptops speciaal bepaalsde dingen doen met de hardware/software (wat ik als leek niet zou kunnen) om dat mogelijk te maken?

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M4rijn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:03
Ik ben ook wel geïteresseerd in de mogelijkheden van TB3. Zelf heb ik een vrij recent gebouwde desktop waar ik op game, maar ik ben ook op zoek naar een nieuwe laptop voor webdesign, development en videobewerking. De XPS15 is dus ideaal voor mij. Hij maar is mij echter veel te duur.

Als er een mogelijkheid bestond om simpel een externer behuizing met gpu erin (en een extra hdd/ssd waar games worden op geïnstalleerd, onderweg niet nodig) kan de desktop weer weg.

Ik ben wel dit filmpje tegen gekomen waar een gast van Intel externe gpu's showt met TB3.
YouTube: Intel Thunderbolt 3 External GPU

En een thread op anand tech waar een dude het aan de praat heeft gekregen met TB2 op zijn MacBook.
https://www.techinferno.c...-win81-squinks/#post91182
Natuurlijk zijn er veel meer DIY oplossingen, maar weinig zo elegant als deze met maar één kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vetkwabbetje
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 05-03-2024
Ben zelf ook zeer benieuwd, onlangs de XPS 13 aangeschaft. Ik volg dit draadje:
http://forum.notebookrevi...eam-in-2016.777013/page-4

Vanmiddag vroeg iemand hetzelfde voor de XPS15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
Dank voor jullie reacties! Het zou geweldig zijn als het zou gebeuren, inmiddels weten jullie zelf vast ook wel dat Razer de "Core" heeft uit gebracht en op de CES heeft Asus de "GX2" laten zien. een tijd geleden was ik ook dit https://www.youtube.com/watch?v=BFkp0GHz5v8 tegen gekomen, ik weet alleen niet hoever ze zijn gekomen. Het enige wat ze dus niet vertellen (en wat meteen ook belangrijkste zaak is) is of deze alleen op hun eigen producten werken. Ook zou ik willen weten of ze plug and play zijn... maar goed, wordt dus nog afwachten blijkbaar ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:25
Nog even een vraagje. Hoezo concludeer je dat je geen games kan spelen op een 960M?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teddy270us
Het is niet zozeer dat je er niet op kan gamen, ik zei alleen dat het voor mij niet goed genoeg is. Ik heb januari 2014 een XPS 15 gekocht die met een 750m gpu kwam (en dat was voor die tijd een redelijke kaart). Nog geen half jaar ervoor was Arma III uitgekomen en die kon je amper spelen op lage settings, andere games die uit waren gekomen waren "ok" te spelen op med settings, maar high settings was bijna niet te doen (en dat op 1080p, laat staan als ik de QHD res ging gebruiken).

de 960m is voor de games van nu, wat de 750m destijds was voor games van toen, ok ik geef toe het is iets beter, maar niet veel beter. Ook al is het zo dat de meeste games van nu goed te doen moeten zijn op med settings en afhankelijk van het spel misschien zelfs high settings, over een jaar is dat al voorbij. Zoals het nu is (en dit alles op 1080p):

Just Cause 3 high settings: 35 FPS
Star Wars Battlefront high settings 37 fps
Fallout 4 high settings: 30 fps
The Witcher 3 high settings: 19 fps

moet je na gaan hoe dit zal zijn voor releases over een jaar. Dus als ik iets koop heb ik liever dat het toch mijn games nu op ultra/high settings kan spelen, volgend jaar high/med settings, en in jaar 3 med/low settings. Vandaar dat ik zei dat de 960m niet goed genoeg is voor mij (en dus opzoek ben naar een egpu oplossing)
Pagina: 1