Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies budgetlaptop voor familie

Pagina: 1
Acties:

• Rohem
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:33

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een laptop voor m'n schoonouders :) Momenteel gebruiken ze de laptop van m'n zwager maar die gaat uit huis en neemt logischerwijs z'n laptop mee. Ze gebruiken hem vooral voor wat mail- en internetverkeer en af en toe een keer Word. Daarom de zoektocht naar een budgetlaptop van max 400 euro.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral gebruikt worden voor surfen, mailen, tekstverwerken en het bekijken/mede-bewaren van foto's.

Wat is je budget?
Max 400 euro, goedkoper is natuurlijk beter ;)

Welk schermdiagonaal zoek je?
Liefst een 15.6 inch

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop zal voornamelijk binnenshuis blijven en hooguit een keer van de studeer- naar de woonkamer gaan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zowel mijn schoonouders als ikzelf hebben hele goede ervaringen met Acer en HP, naar deze merken gaat dan ook de voorkeur uit. Zakelijk ben ik ook bekend met Lenovo, daar zijn de meningen heel erg over verdeeld. Dat merk valt te overwegen. Asus bij voorkeur niet, daar heb ik teveel ellende mee gezien.

Heb je nog een voorkeur voor bepaalde winkels?
Ja, het liefst kopen we de laptop "offline" bij bijv. een Media Markt of BCC zodat ze hier ook eenvoudig terecht kunnen voor eventuele problemen.

Ik heb al wat rond zitten kijken bij de Media Markt / BCC en ook hier op Tweakers natuurlijk O+ Zodoende ben ik op de volgende laptop(s) gekomen;
  1. pricewatch: Acer Aspire ES1-531-C8S7
  2. pricewatch: Acer Aspire ES1-520-37C7
  3. http://www.bcc.nl/compute...g50-80-3215-100-8(155957)
Ik ben benieuwd naar jullie kijk op deze 3 (of eventuele andere laptops) :Y)

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:13

Croga

The Unreasonable Man

Je gebruik is enorm eenvoudig. Zo'n beetje alles wat je kunt kopen zal geschikt zijn om dit mee te doen. Ik zie dan ook geen enkele reden om 400 euro hier voor neer te gaan leggen.

http://tweakers.net/categ...RXZfIywbeQqN0y5m2lRJDzvkL
Zoals je ziet kun je voor een euro of 300 ook iets kopen wat aan je eisen voldoet.

Kijk, bijvoorbeeld, eens naar
pricewatch: Asus X553MA-SX455B
pricewatch: Acer Aspire ES1-531-C0LV
pricewatch: Dell Vostro 3558-6283
waarbij mijn sterke voorkeur uit zou gaan naar die eerste.

• Rohem

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Croga schreef op maandag 21 december 2015 @ 08:34:
Je gebruik is enorm eenvoudig. Zo'n beetje alles wat je kunt kopen zal geschikt zijn om dit mee te doen. Ik zie dan ook geen enkele reden om 400 euro hier voor neer te gaan leggen.

http://tweakers.net/categ...RXZfIywbeQqN0y5m2lRJDzvkL
Zoals je ziet kun je voor een euro of 300 ook iets kopen wat aan je eisen voldoet.

Kijk, bijvoorbeeld, eens naar
pricewatch: Asus X553MA-SX455B
pricewatch: Acer Aspire ES1-531-C0LV
pricewatch: Dell Vostro 3558-6283
waarbij mijn sterke voorkeur uit zou gaan naar die eerste.
En waarom gaat je voorkeur zo sterk uit naar de eerste laptop? Ik zie namelijk dat dat een Asus is en dat is toch een merk waar ik een beetje huiverig voor ben geworden na een aantal slechte ervaringen.

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 18:13

Croga

The Unreasonable Man

Rohem schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:04:En waarom gaat je voorkeur zo sterk uit naar de eerste laptop? Ik zie namelijk dat dat een Asus is en dat is toch een merk waar ik een beetje huiverig voor ben geworden na een aantal slechte ervaringen.
In de grote lijnen staat Asus nogsteeds bekend als een beter merk dan Acer. De uitval is simpelweg lager.
Daarnaast is deze verkrijgbaar bij 4Launch; een online winkel met goede offline aanwezigheid.

• Rohem

Rohem

Vaak buj te bange

Topicstarter
Croga schreef op maandag 21 december 2015 @ 09:43:
[...]

In de grote lijnen staat Asus nogsteeds bekend als een beter merk dan Acer. De uitval is simpelweg lager.
Daarnaast is deze verkrijgbaar bij 4Launch; een online winkel met goede offline aanwezigheid.
Ok, neem ik deze toch mee in m'n lijstje met opties :)

Nog meer mensen die suggesties hebben?

[Voor 5% gewijzigd door Rohem op 21-12-2015 10:59]

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True