Advies gpu upgrade

Pagina: 1
Acties:

• DTLifeWay
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03-2017
Hallo tweakers,

ik ben momenteel opzoek naar een nieuwe GPU die in mijn Huidige systeem zou passen. Waar ik momenteel tegen aanloop is de PSU die een wattage van 450watt heeft.

Ik zoek een?
GPU voor een betere game ervaring/render ervaring.

Wat is je budget?
Mijn budget bedraagt niet meer dan 150 a 200+/-

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb tot op heden alleen in mijn samengestelde system te maken gehad met AMD kaarten in mijn laptops zijn die altijd Nvidea kaarten geweest. De reden dat ik vooral voor AMD ging is bang for buck.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
i7 930 draait op iets van 3.1Ghz (standaard 2.8Ghz)
asus ASUS P6X58D Premium een PCI-e 2.0 buss maar na wat rondzoeken zou dit niet moeten uitmaken (kleine performance loss)
Verder 6gb ddr3 (dit komt nog eens aan de beurt voor een upgrade, advies mag)
ik kan niet de exacte PSU details vinden maar het bedraaagt een 450watt Corsair uit 2009/2010 met gele bestickering.
monitor hp w2408h een 1080p scherm via hdmi.
huidige GPU AMD 6670 van asus 1gb gddr5 als het goed is.
4tb hdd's verschillende brands.
Soundcard Auzentech prelude x-fi nog wat. deze gebruik ik niet sinds ik een focusrite 2i2 gekoppeld heb, maar zal vast nog wel stroom slurpen oid.

ik zat dus te kijken naar een MSI Radeon R9 380 2GD5T OC maar ik weet dus niet geheel zeker of dit zal werken.
ik zoek dus bang voor buck en liever dicht bij de 150 dan 200e.

dus aan jullie de vraag, trekt mijn huidige systeem de 380 of is een gtx 950/960 een betere optie of is een MSI Radeon R7 370 Gaming 2G oid meer geschikt voor het huidige systeem sinds de cpu 1gen i7 is.

alvast bedankt.

Christopher

[ Voor 5% gewijzigd door DTLifeWay op 20-12-2015 22:12 ]

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Imo is Nvidia bij dit budget een slechte keuze. De 950 en 960 zijn telkens wat trager dan hun AMD tegenhangers.

Wel is het belangrijk om te weten welke voeding je precies hebt. Zonder dat is het lastig om echt zinnig advies te geven.

People as things, that’s where it starts.

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 22:58

Shabbaman

Got love?

Kijk eens met HWiNFO ofzo of je cpu tijdens het spelen ooit zwaar belast wordt. Als je een i7 hebt met een HD6670 dan lijkt me dat sterk... Als het je om geld besparen gaat, dan kan je voor een paar tientjes ook wel een HD7850 tweedehands vinden. Praktisch dezelfde kaart als een R7 370.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• DTLifeWay
RobinHood schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:15:
Imo is Nvidia bij dit budget een slechte keuze. De 950 en 960 zijn telkens wat trager dan hun AMD tegenhangers.

Wel is het belangrijk om te weten welke voeding je precies hebt. Zonder dat is het lastig om echt zinnig advies te geven.
ahh, ja dat waren mijn bevinding dus ookal, vandaar dat ik naar AMD nijg.

ik heb even mijn kast open gemaakt en tot mijn verbazing vind ik een Corsair HX520W, toen der tijd toch nog enig rekeing mee gehouden met meer nood naar wattage in de toekomst

• DTLifeWay
Shabbaman schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:26:
[...]

Kijk eens met HWiNFO ofzo of je cpu tijdens het spelen ooit zwaar belast wordt. Als je een i7 hebt met een HD6670 dan lijkt me dat sterk... Als het je om geld besparen gaat, dan kan je voor een paar tientjes ook wel een HD7850 tweedehands vinden. Praktisch dezelfde kaart als een R7 370.
Wat lijkt je sterk dat de i7 te verouderd is?

ik ben er zelf idd achter dat AMD heel wat rebrand en dat er alleen vooral extra features bijkomen zoals het ondersteunen van DX 12 games, wat meer geheugen en meer gericht op HDMI porten etc.

ik ben zelf helaas niet zo'n voorstander van 2e hands met zulke zaken, het is voor mij teveel gedoe.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

9 jaar geleden was JonnyGuru erg blij met dat ding, maak ik weet niet goed hoe die voeding is na al die jaren gebruik.

Het rebrand-isme van AMD valt vooral op omdat Nvidia nog met Maxwell is gekomen, overigens vind ik rebrands niet perse slecht, een kaart als de 380 [slechts 1x gerebrand] is qua prijs/performance gewoon beter dan de nieuwere GTX960, en de watt/performance is ook niet verkeerd.

People as things, that’s where it starts.

• DTLifeWay
RobinHood schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:37:
9 jaar geleden was JonnyGuru erg blij met dat ding, maak ik weet niet goed hoe die voeding is na al die jaren gebruik.

Het rebrand-isme van AMD valt vooral op omdat Nvidia nog met Maxwell is gekomen, overigens vind ik rebrands niet perse slecht, een kaart als de 380 [slechts 1x gerebrand] is qua prijs/performance gewoon beter dan de nieuwere GTX960, en de watt/performance is ook niet verkeerd.
dat waren ook mijn bevindingen dat de 380 net zo goed en zowel niet op veel vlaktes net wat beter presteert dan de 960 vandaar ook mijn voorkeur voor de 380 in dit verhaal.

maar goed, qua wattage zou ik het inprincipe mits de veroudering niet erg is, een 380 kunnen draaien?

ik ga er vanuit vanwel, maar de verschillende merken maken het lastig. zo heeft MSI nog een versie die 20e duurder is, deze is wat hoger geclocked maar dat overclocken kan jezelf natuurlijk ook, wat heeft dit dan nog van meerwaarde? neem aan dat de chip bij elke fabrikant gelijk is en dat het koeling systeem net wat anders is en dat er versies zijn met 4gb, al las ik weer iets dat bij een 370 kaart je hier weinig profeit aan hebt en als je niet hoger dan 1080p gaat je in spellen hier momenteel geen nood naar hebt, teveel informatie maakt het even lastig.

[ Voor 33% gewijzigd door DTLifeWay op 20-12-2015 22:48 ]

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15-02 22:58

Shabbaman

Got love?

DTLifeWay schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:34:
[...]

Wat lijkt je sterk dat de i7 te verouderd is?

ik ben er zelf idd achter dat AMD heel wat rebrand en dat er alleen vooral extra features bijkomen zoals het ondersteunen van DX 12 games, wat meer geheugen en meer gericht op HDMI porten etc.

ik ben zelf helaas niet zo'n voorstander van 2e hands met zulke zaken, het is voor mij teveel gedoe.
"Te verouderd" voor wat? Het is een oude CPU, maar je kan 'm nog overklokken. De meeste spellen vragen ook niet veel van de CPU; ik heb zelf een i5-760, en ik kan nog steeds alle spellen die ik speel op bovengemiddelde settings spelen (ook al zit mijn systeem tegenwoordig zelfs onder de minimum specs, zoals Fallout 4 of SW: Battlefront). Vandaar mijn opmerking dat je eens moet kijken of je CPU wel zo'n beperkende factor is. Ik vermoed namelijk van niet, en als je er zo'n videokaart instopt ook niet.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Klok die i7 wat hoger (er is hier op Tweakers een zeer uitgebreid topic over S1336 overclocking), en je kunt er ook nog een 380X of GTX970 in kwijt.

Een i7 Nehalem zal misschien een 980Ti bottlenecken, maar geen 960 of 380.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• DTLifeWay
Jeroenneman schreef op maandag 21 december 2015 @ 13:25:
Klok die i7 wat hoger (er is hier op Tweakers een zeer uitgebreid topic over S1336 overclocking), en je kunt er ook nog een 380X of GTX970 in kwijt.

Een i7 Nehalem zal misschien een 980Ti bottlenecken, maar geen 960 of 380.
Ik zal er eens op gaan zoeken, er zit geen standaard koeling op dus dat zou makkelijk moeten kunnen.

heb nu de 380 besteld en die is dan ook morgen binnen, dus ik ga het meemaken.

in iedergeval heel erg bedankt allen die mee heeft gedacht en fijne dagen alvast!

• DTLifeWay
hallo, nog even een vraag.

ik ben mijn 2e PCI-E kabel kwijt, poef foetsie, nu is dan mijn vraag.

ik heb deze nodig.

kan ik miss niet 1 van hier halen? ik zou niet weten wat goed zou passen

het is iig een 6 pins die in de voeding gaat.

• marvinvermeij1
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-08-2024
een goede gpu met een budget van 200? reken niet op veel soeps. Je kan een gtx 950 halen maar echt renderen op zoon kaart gaat niet bepaald snel

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
Waarom niet?
Pagina: 1