Athlon 900 overklokken tot 1ghz met standaard cooler ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• shorty
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11-2024

shorty

tralalalala!

Topicstarter
Hoi,

kan ik mijn athlon 900 mhz, overklocken tot 1 ghz met de standaard cooler ? Of is dit te riskant ?? En als hij toch kapot gaat ofzow, kunnen ze in de winkel dan zien, dat ik hem overclocked heb ?

Mzzl.

Verwijderd

ja, als ie smelt zien ze het :))
maar dat doet ie toch niet.
je kunt het rustig proberen
als ie te heet word kapt de hele comp er toch mee en moet je resetten.
dus ik zou zeggen probeer het!!
ik heb athlon 800 met standaard keoling ook naar 900 proberen te trekken. (hij haalde 896) en hij werkt nou ook nog steeds.
dus ik zou gewoon proberen!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zou het niet proberen, want op de orginele snelheid word de Athlon al erg heet!

Die van mij (750 MHz) werd met standaard erg warm!! :r

Nu heb ik een vos32 cooler.... ik heb een GFD gebruikt om over te clocken....

Whatever.

Verwijderd

volgens mij wil hier iemand alleen even laten zien hoeveel knaken hij wel niet heeft uitgegeven aan een nieuwe athlon

Verwijderd

wees blij dat ze niet aankomen met een PIII 1000 dat zou pas eng zijn :)

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
o.c zou je moeten doen met behulp van een tempsensor zodat je direkt zelf kan zien of het te warm wordt of niet. (meten is weten)

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Die hoog geklokte Athons worden standaard al zeer heet. Ik zou er eerst een beter koelertje opzetten als ik jouw was.

In de winkel kunnen ze niet zien dat je hebt overklokt, maar als je een gesmolten hoopje bij ze inlevert zullen ze zich natuurlijk wel achter de oren krabben. :)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-08 08:37
Koop een goede koeler zou ik zeggen. Lijkt me dom als er ECHT geen geld meer voor een koeler hebt na het kopen van zo'n processor. Had dan maar een athlon 800 gekocht met een goede koeler, die had je dan ook wel bij de 1Ghz gekregen :)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:51

FFF

met gfd haald hij met gemak de 900 goed en zonder problemen, met fsb zal hij dit ook wel halen met beetje geluk

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Hmm.. mijn 800 graast al ruim een week heerlijk op 1030Mhz.. wil alleen nog een keer proberen de cachedivider weer terug te zetten op 2/5.. dat vond ie laatst niet zo leuk, maar wie weet is ie nu een beetje gewend :)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

misschien wil ie wel als je um lief aankijkt....
Pagina: 1