Adblocker met Safari

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ola!

Misschien dat iemand hier een tip heeft...
Met AdBlocker in alle browsers werkt het prima om advertenties te blokkeren voor videos. In Safari werkt dat helaas niet. Wat me echter opvalt is dat keer op keer als Safari een advertentie laadt, dat het dan op mysterieuze wijze opeens niet mogelijk is de pagina te verversen... Zodra je dat doet blijft ie opeens hangen.

Ik word daar leip van, want het is tegenwoordig zo dat bij de site waar ik kijk er *vijf* advertenties van 20 a 30 seconden voorgepropt worden, en tussendoor ook nog eens 3 advertenties per 15 minuten. Knettergek. (Hallo SBS...) Een korte advertentie ervoor: prima. Maar vijf? Dat is dus de reden dat mensen een AdBlocker nemen. :P Zeker omdat ik soms niet weet of ik 't juist filmpje wel te pakken heb, en dan wacht je dus gerust 2 minuten voordat je door kan... Als 't dan de foute epi is: tough luck, bij 't volgende filmpje moet je weer door die ads heen waden. :P

Afijn... Het probleem wat ik heb is dat ik Opera, Chrome, etc. niet kan gebruiken voor videos want dan schiet de CPU load door het dak heen. Ook bij sites als Dumpert is dat het geval. Enkel in Safari heb ik nergens last van. (Geen idee waarom, dit is pas sinds recente updates zo.) Vandaar dat ik Safari ook gebruik om videos te kijken nu... Maarja, daar werkt die AdBlocker dus voor geen hol.

... Is er dus een oplossing voor? Is er een betere AdBlocker voor dit probleem? :)
Thuis heb ik nergens last van omdat alles fijntjes door m'n firewall heen moet, die alles blokkeert behalve op sites die in m'n whitelist staat, maar daar heb ik onderweg en elders natuurlijk geen hol aan.

Ik heb geprobeerd te zoeken op dit probleem in dit board, maar kon zo 1,2,3 niets vinden.
Any idea? :) Of is er een vergelijkbare browser maar dan mét goede AdBlocker? Had m'n hoop gezet op FireFox omdat die als enige naast Safari geen gebruik maakt van de Pepper player: helaas, iets beter: maar nog steeds niet zo goed als safari. ;(

Tips zijn meer dan welkom! :)
(Just to note: al m'n verkeer door een third party VPN dienst heen sturen gaat hem niet worden, dat is te gevaarlijk. Ben wel bezig om op m'n eigen servers een VPN met firewall op te zetten, maar dat duurt nog ff ivm tijdgebrek.)

[ Voor 5% gewijzigd door WhatsappHack op 20-12-2015 20:44 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

sharp ABC lexicon

Safari op privé browsen staan? Als dat uberhaupt al invloed mag hebben.. :)

look sharp, ten sharp, roxette the look

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:01:
Safari op privé browsen staan? Als dat uberhaupt al invloed mag hebben.. :)
Bedoel je dan in een privévenster? Zo ja: nope.
Zo neen: dan is dat denk ik een optie waarvan ik niet weet waar ie verborgen zit? :P
Heb ff zitten kijken in voorkeuren maar kan zo 1,2,3 niet zoveel vinden daarover.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-07 07:50
Ublock (origin) werkt top in safari.
Bij sommige sites zul je ad's houden (rtl bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

sharp ABC lexicon

WhatsappHack schreef op zondag 20 december 2015 @ 21:55:
[...]

Bedoel je dan in een privévenster? Zo ja: nope.
Zo neen: dan is dat denk ik een optie waarvan ik niet weet waar ie verborgen zit? :P
Heb ff zitten kijken in voorkeuren maar kan zo 1,2,3 niet zoveel vinden daarover.
Idd privé venster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:41

Fiber

Beaches are for storming.

Ghostery op Safari al geprobeerd...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
z1rconium schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:16:
Ublock (origin) werkt top in safari.
Bij sommige sites zul je ad's houden (rtl bijv)
Fiber schreef op zondag 20 december 2015 @ 23:15:
Ghostery op Safari al geprobeerd...?
Ik denk dat die twee zo te zien hetzelfde probleem hebben.
Ghostery werkt kennelijk wel voor een site als Dumpert werkt daar blijkbaar ook niet :P, alleen voor video content delivery zoals Brightcove: daar snappen ze beiden kennelijk geen donder van, en laten alle advertenties gewoon door.

Het stomme is dat AdBlocker op Opera, Chrome, FireFox, et cetera dit allemaal prima blokkeren; enkel Safari zit dwars. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Wat werkt er dan niet aan ublock origin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

sharp ABC lexicon

Zit er (net zoals op Windows) een instelling 'toon enkele niet opdringerige advertenties'? Die staat standaard aan maar kun je gewoon uitzetten. Maar dit is bij AdBlock of Adblock Plus.

AdBlock is wel beschikbaar voor OS X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
z1rconium schreef op maandag 21 december 2015 @ 05:38:
Wat werkt er dan niet aan ublock origin ?
Het blokkeert een behoorlijk aantal advertenties niet, en dan voornamelijk die voor videos niet.
Blijkt echt een probleem te zijn met dat Safari... Blijkbaar geeft Safari niet voldoende toegang voor AdBlockers om effectief te werken. Beetje jammer.

Als m'n CPU nou niet helemaal leip werd van filmpjes onder Opera/Chrome was er niets aan 't handje, daar werkt AdBlock Plus geniaal. Echt typisch Apple dat Safari dusdanig anders is dat geen enkele adblocker correct werkt. :')
GerardVanAfoort schreef op maandag 21 december 2015 @ 07:38:
Zit er (net zoals op Windows) een instelling 'toon enkele niet opdringerige advertenties'? Die staat standaard aan maar kun je gewoon uitzetten. Maar dit is bij AdBlock of Adblock Plus.

AdBlock is wel beschikbaar voor OS X
Yep! Die had ik ook al uitgezet, en ook nog extra blocklists gedownload.
Alles dat door een site wordt gedownload vóór de site geheel gerendered is blijkt gewoon te verschijnen en wordt dus niet geblokkeerd; en video platform ads blokkeren blijkt vrijwel onmogelijk te zijn in Safari.

Ik denk dat het gewoon einde verhaal is, moet gewoon een alternatief vinden op Safari die geen playback problemen heeft met een 100% CPU load :P Of wat sneller m'n eigen VPN in elkaar schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
Begrijp niet helemaal wat je bedoeld, zie hier geen ads in safari?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
uBlock origin bestaat niet voor Safari, uBlock (zonder "origin") wel.
Safari heeft idd een minder uitgebreide API waar plugins gebruik van kunnen maken dus echt goede adblockers zullen er nooit komen voor Safari.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-08 14:06

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Bij dumpert los ik het altijd op om de pagina nog een keer te verversen. Dan is de advertentie ook weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 08:44:
Bij dumpert los ik het altijd op om de pagina nog een keer te verversen. Dan is de advertentie ook weg :+
Dat wás mijn oplossing ook.
Maar om de een of andere reden als er een advertentie speelde kon ik niet vernieuwen. :/
Als ik dat probeerde bleef de laad balk hangen. Dan kon ik ook niets van Dumpert meer openen, todat ik een keer zo'n advertentie zag. Heel irritant... Maar weet nog steeds niet of dat een bug was in Safari, of dat er flink geknutseld is aan die speler. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-08 00:53
WhatsappHack schreef op woensdag 23 december 2015 @ 02:00:
[...]

Dat wás mijn oplossing ook.
Maar om de een of andere reden als er een advertentie speelde kon ik niet vernieuwen. :/
Als ik dat probeerde bleef de laad balk hangen. Dan kon ik ook niets van Dumpert meer openen, todat ik een keer zo'n advertentie zag. Heel irritant... Maar weet nog steeds niet of dat een bug was in Safari, of dat er flink geknutseld is aan die speler. :P
Dat klinkt wel als een heel vervelende poging om die reclame op te dringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h_dp
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-10-2020
Ik kom toch nergens reclame tegen met uBlock, ook niet in video's. Kan je eens een link geven van een video of site waar de reclame toch gewoon door komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
h_dp schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:12:
Ik kom toch nergens reclame tegen met uBlock, ook niet in video's. Kan je eens een link geven van een video of site waar de reclame toch gewoon door komt?
Sure, random programma :P
http://www.sbs6.nl/progra...isbruikers-aflevering-335

• z1rconium
Dat zijn ads in flash, correct ?

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:09

RnB

Ik gebruik AdGuard en Ghostery naast elkaar en dat werkt perfect.
Een enkele keer wordt er een ad getoond, maar die kan je dan simpel manueel blocken. Dit wordt dan ook gelijk onthouden.

• h_dp
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-10-2020
Ja dat is dus inderdaad met Flash. Ik heb geen Flash geïnstalleerd dus krijg daar natuurlijk ook geen reclame :P

BTW; Zijn die video's enkel beschikbaar voor Nederlandse kijkers?

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Ik heb ClickToPlugin (http://hoyois.github.io/safariextensions/clicktoplugin/) en Gasmask (https://github.com/2ndalpha/gasmask) met een paar gecombineerde hosts-lists. Bovendien Adblocker

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Adblockers in Safari hebben geen toegang tot de requests die worden gemaakt door andere plug-ins zoals FlashPlayer --> dus gewoon Flash uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Dat is niet echt een oplossing. Dan zijn de advertenties weg ja, wat dat betreft is het doeltreffend...
Maar dan laadt de videospeler ook niet. Die is toch behoorlijk essentieel. :')

Enfin, hartelijk dank voor de reacties.
Ik ga maar wat sneller m'n VPN in orde brengen. Thanks!
h_dp schreef op donderdag 24 december 2015 @ 10:05:
[...]
BTW; Zijn die video's enkel beschikbaar voor Nederlandse kijkers?
Ik zou het je niet durven zeggen... Met een proxy/vpn kan je een heel eind komen als je die programma's wilt zien though. Al staat de helft van alle SBS programma's ook gewoon integraal op youtube geloof ik, dus wat dat betreft kan je in ieder geval een paar dingen kijken. :P

[ Voor 35% gewijzigd door WhatsappHack op 25-12-2015 05:31 ]

Pagina: 1