Vastloper windows 10 bij pauzeren PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-10 23:20
Via google krijg ik veel antwoorden op BSOD problemen maar niet specifiek over die van mij.

Situatie: Als mijn pc een tijdje idle is loopt windows 10 vast met een BSOD. Ik zit bijvoorbeeld netflix te kijken, pauzeer deze om koffie te halen en pc is opniew opgestart (enkele minuten). Als ik dan weer niets doe herhaalt dit zich eindeloos. Het vreemde is dat als ik iets afspeel of bijvoorbeeld een zware game speel er niets aan de hand is en ik uren bezig kan zijn. Ook als ik bijvoorbeeld op internet surf, mail behandel geen enkel probleem. Als ik echte stop met acties dan loopt de pc vast Een blauw scherm dat in percentage opbouwd om foutrapport te maken met als enige melding 'u kunt online zoeken naar registry_error
en poef, een herstart.

Iemand enig idee? Enige oplossing die ik kan bedenken is complete herinstall maar dit is laatste optie

Specs systeem:

• G650M, 650 Watt voeding
• Z97 GAMING 5, socket 1150 moederbord
• 850 EVO, 500 GB SSD
•• GTX 970 Gaming 4G, grafische kaart
• • Core™ i5-4690K,

[ Voor 7% gewijzigd door xxxMaverick op 20-12-2015 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Heb je dit gehad na een videokaart driver update?

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coolbvrobin
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-05 15:06
Klinkt als de grafische kaart driver ja.
- Probeer te update naar de nieuwste verzie.
- Helpt dat niet verwijder compleet de drivers, en instaleer ze overnieuw.
- Als dat niet helpt kun je nog proberen de inte hd uit te zetten in de bios.
- Het kan ook de intel intel energy management driver zijn. Die verwijderen helpt wel eens.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Drivers van nvidia verwijdert maar helaas geen resultaat. Drivers, vervangen, tijdje zonder driver gedaan (dan pakt windows 10 met driver over) maar helaas vaslopers blijven. Ik overweeg nu complete pc leeg te gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satalin
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-03-2023
Gaat jouw pc na een bepaalde tijd in slaapstand?
Windows 10 geeft op veel systemen problemen met de slaapstand, heb hier zelf ook lang mee zitten prutsen.
Zet bij energiebeheer de tijd nadat de pc in slaapstand gaat eens op nooit, als dit probleem zich dan niet voordoet heb je in ieder geval de hoek waarin je het moet zoeken gevonden.
Mocht dit zo zijn zoek dan eens op slaapstand, zijn hele boekdelen over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Geen slaapstand modus. Inmiddels heb ik een verse installatie gedaan en is het probleem weg. Ik gebruik nu wel de standaard windows 10 drivers voor bv videokaart maar ga stap voor stap dingen installeren om te kijken waar het zat. Lijkt dus toch een driver probleem te zijn. Dank voor reacties!
Pagina: 1