Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:21
Ik zoek een?
Stereoset. Ik wil graag twee goede speakers, een versterker en that's it. De versterker moet wel voldoende vermogen kunnen leveren, een phono aansluiting hebben voor de toekomst en ik zit in m'n maag met digitale dingen.. streamen van spotify en dergelijke lijkt mij erg handig, maar mag ook via een apart apparaatje.

Wat is je budget?
Ik ben nog student, dus 1000 eu is toch wel de max. Het wordt echter mijn eerste stereoset.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
muziek te luisteren. Cd's, evt. streamen en aansluiten van een platenspeler.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik vind zelf de klank van de B&W 685 s2 mooi en de looks misschien nog wel mooier. Ik heb echter verder niet veel geluisterd (en wil dit nog doen). De 686 s2 hebben dezelfde mooie looks, wellicht is dit een optie?
Qua versterker heb ik geen idee, enkel op specs afgaande denk ik aan een Denon 720AE, maar ik twijfel of deze genoeg vermogen kan leveren.

Ik zou graag enkele tips willen ontvangen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Worsteneter op 20-12-2015 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga sowieso eens verder luisteren, ik ben het met je eens dat de B&W 685S2 een super speaker is maar wellicht zijn er ook andere speakers die je aanspreken? Dali Zensor 3 bijvoorbeeld heeft wat meer laag, alleen wel een minder mooi uitgebalanceerd hoog/mid.
Qua versterker is de Marantz PM6005 of NAD C326BEE ook een mooie optie. De C326BEE heeft misschien wel geen Phono aansluiting maar om dit op te lossen kan je ook een losse phonoAmp aanschaffen.
Qua steaming kan je overwegen om in de toekomst een losse streamer van bijvoorbeeld Bluesound/Heos aan te schaffen. Erg mooie apparaten die hun werk goed doen.

Qua totaaloplossing zie ik de volgende mogelijkheden:

Heos Amp
Deze heeft alle streaming mogelijkheden van Spotify tot Tidal, een Analoge/Line in aansluiting voor de platenspeler en is voorzien van een versterker die voldoende power levert voor de 685S2.

NAD D3020
Deze heeft alle streaming mogelijkheden van Spotify tot Tidal, een Analoge/Line in aansluiting voor de platenspeler en is voorzien van een versterker ruim power levert voor de 685S2. Dit is wat mij betreft de mooiste oplossing van de twee. Er zitten erg goede versterkers in en het apparaat zit goed in elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb de D3020, erg fijn apparaat. Maar geen ingebouwde streaming! Dat heeft alleen de (duurdere) D7050. De d3020 heeft Bluetooth aptx.

Gebruik hem trouwens icm een sonos Connect en de dali zensor 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2015 @ 22:26:
Ga sowieso eens verder luisteren, ik ben het met je eens dat de B&W 685S2 een super speaker is maar wellicht zijn er ook andere speakers die je aanspreken? Dali Zensor 3 bijvoorbeeld heeft wat meer laag, alleen wel een minder mooi uitgebalanceerd hoog/mid.
Qua versterker is de Marantz PM6005 of NAD C326BEE ook een mooie optie. De C326BEE heeft misschien wel geen Phono aansluiting maar om dit op te lossen kan je ook een losse phonoAmp aanschaffen.
Qua steaming kan je overwegen om in de toekomst een losse streamer van bijvoorbeeld Bluesound/Heos aan te schaffen. Erg mooie apparaten die hun werk goed doen.

Qua totaaloplossing zie ik de volgende mogelijkheden:

Heos Amp
Deze heeft alle streaming mogelijkheden van Spotify tot Tidal, een Analoge/Line in aansluiting voor de platenspeler en is voorzien van een versterker die voldoende power levert voor de 685S2.

NAD D3020
Deze heeft alle streaming mogelijkheden van Spotify tot Tidal, een Analoge/Line in aansluiting voor de platenspeler en is voorzien van een versterker ruim power levert voor de 685S2. Dit is wat mij betreft de mooiste oplossing van de twee. Er zitten erg goede versterkers in en het apparaat zit goed in elkaar.
Bedankt! Allebei overigens.

Ik ga sowieso meer luisteren: zowel speakers als versterkers.
Zelf zat ik toch meer naar een analoge versterker te kijken. Op een of andere manier heb ik toch geen lekker gevoel bij zo'n digitaal ding.. die analoge input is dan ook niet geschikt voor een platenspeler en zo zijn er wel andere zaken. Een streamapparaat erbij is wel een goede optie.

Ik zat net te kijken naar een Onkyo A-9050. Ik heb deze niet gehoord maar zou zowel de Onkyo A-9050 als de Denon 720AE geschikt zijn om genoeg vermogen te leveren voor de 685 s2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highland
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:52
Wat is je gewenste kwaliteitsniveau? Wil je een gemaksapparaat of ga je juist voor kwaliteit? Zelf heb ik al geen CD's meer en een platenspeler is van voor mijn tijd.
Als student (geen geld, wel tijd) besteden aan het uitzoeken van een mooie 2e handsset. Als ouwe lul trouwens ook, maar dat is omdat ik doorgaans geen 'nieuw-uit-de-doos'premie wil betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Highland schreef op maandag 21 december 2015 @ 18:07:
Wat is je gewenste kwaliteitsniveau? Wil je een gemaksapparaat of ga je juist voor kwaliteit? Zelf heb ik al geen CD's meer en een platenspeler is van voor mijn tijd.
Als student (geen geld, wel tijd) besteden aan het uitzoeken van een mooie 2e handsset. Als ouwe lul trouwens ook, maar dat is omdat ik doorgaans geen 'nieuw-uit-de-doos'premie wil betalen.
Ik wil wel goed geluid. Ik weet niet goed hoe ik het niveau moet omschrijven. Ik heb zelf een bose quietcomfort 15 (ivm reizen in OV), die klinkt opzich prima (maar kan beter) en in het ouderlijk huis hebben we een bose 321, maar dat geluid is voor mij niet goed genoeg. Mist voornamelijk veel in het midden en ik vind het een beetje vlak.

Het geluid moet dus goed zijn. Ik zou graag FLAC e.d. willen afspelen, ik heb ook geen cd's (en zal waarschijnlijk ook geen cd speler aanschaffen). Ik heb echter nog wel allerlei lp's op zolder liggen van mijn vader en nieuwe releases komen ook vaak uit op lp, een platenspeler zou ik dus wel graag aan willen sluiten. In principe zal er dus uit verschillende bronnen worden gedraaid: lp's, streamen/bluetooth, evt. radio of aansluiten van een TV.

Mijn muzieksmaak is heel divers. Van top40 tot Jazz/blues (bijv. Gregory Porter), klassiek, singersongwriter etc.

De 685 s2 had ik op het oog omdat ik hem vrij neutraal en mooi vond klinken, maar heb verder niet veel geluisterd. De looks van de 685 vond ik ook erg mooi. :)

Qua speaker heb ik dus een goed gevoel welke kant ik op wil. Ik zal nog wat alternatieven luisteren (bijv. dali). Ik vraag mij dan ook af of een 686 nou zoveel onderdoet.. ik denk van wel, maar deze heb ik niet gehoord.

Qua versterker weet ik dus niet welke kant ik op wil.

Wat betreft de kosten: tweede hands is mij ook prima. Ik heb echt niet zoveel te besteden, maar ik zou wel een goeie set willen hebben. Deze hoeft er ook nog niet volgende week te zijn, maar ik ben in ieder geval aan het oriënteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markolino33
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-10 12:49
ibood heeft zo nu en dan ook leuke aanbiedingen.. laatst nog een harman kardon..
indien je via ing spaart kun je in de ing winkel de harman kardon bds 380/880 aanschaffen onder de 1000 euro

ben zelf ook aan het orienteren maar er is zooooveel keuze 😒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

markolino33 schreef op woensdag 23 december 2015 @ 20:27:
ibood heeft zo nu en dan ook leuke aanbiedingen.. laatst nog een harman kardon..
indien je via ing spaart kun je in de ing winkel de harman kardon bds 380/880 aanschaffen onder de 1000 euro

ben zelf ook aan het orienteren maar er is zooooveel keuze 😒
Ik zou me eerlijk gezegd niet aan een Harman/Kardon wagen. Er komen bij die apparaten zo veel problemen voor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik ben een stukje verder in mijn zoektocht en heb een en ander beluisterd bij de hi-fi winkel.

De speaker ben ik wel uit: B&W 685 s2 (al vond ik de Dali Zensor 3 ook mooi, maar net iets minder warm en het bereik leek wat minder in mijn gevoel).

Qua versterker ben ik aan het twijfelen tussen:

Marantz PM6005: goede versterker, ingebouwde wolfson DAC van goede kwaliteit etc. Deze zou ik dan in combinatie met een Argon Streamer2 gebruiken via de optische ingang.

YAMAHA R-N500: een stereoreceiver. 80w/ch (Marantz heeft 44w, maar dit zegt volgens mij niet zoveel) maar hier zit een tuner en streamer ingebouwd die evt. te bedienen is met een app. Wel moet deze bedraad zijn, ik weet niet of ik altijd in de buurt van een netwerkkabel zou kunnen staan met mijn setup.

Hier twijfel ik tussen. Financieel is het om het even. Ik heb zowel de yamaha en Marantz beluisterd en het betreft enkel nuanceverschillen (yamaha iets scherper, Marantz iets warmer) waarbij ik geen voorkeur heb.

Graag jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:19
Teufel 40 mk2 blijken erg goede speakers te zijn en kan je ook 8 weken gratis uitproberen. Verder kosten deze maar 400 euro voor 2. (standaard 500 maar bijna altijd wel een aanbieding)

Dat in combinatie met een mooie reciever (yamaha / onkyo / marantz / denon) bv de Yamaha RX477 of RX479 en je hebt een hele mooie set voor zo'n 700-900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:07

DjVe

Hatsaflats!

Worsteneter schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 13:42:
Ik ben een stukje verder in mijn zoektocht en heb een en ander beluisterd bij de hi-fi winkel.

De speaker ben ik wel uit: B&W 685 s2 (al vond ik de Dali Zensor 3 ook mooi, maar net iets minder warm en het bereik leek wat minder in mijn gevoel).

Qua versterker ben ik aan het twijfelen tussen:

Marantz PM6005: goede versterker, ingebouwde wolfson DAC van goede kwaliteit etc. Deze zou ik dan in combinatie met een Argon Streamer2 gebruiken via de optische ingang.

YAMAHA R-N500: een stereoreceiver. 80w/ch (Marantz heeft 44w, maar dit zegt volgens mij niet zoveel) maar hier zit een tuner en streamer ingebouwd die evt. te bedienen is met een app. Wel moet deze bedraad zijn, ik weet niet of ik altijd in de buurt van een netwerkkabel zou kunnen staan met mijn setup.

Hier twijfel ik tussen. Financieel is het om het even. Ik heb zowel de yamaha en Marantz beluisterd en het betreft enkel nuanceverschillen (yamaha iets scherper, Marantz iets warmer) waarbij ik geen voorkeur heb.

Graag jullie advies! :)
Een losse streamer geeft in 9 van de 10 gevallen wel meer mogelijkheden. Ik zou daarom voor de Marantz gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DjVe schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 16:06:
[...]

Een losse streamer geeft in 9 van de 10 gevallen wel meer mogelijkheden. Ik zou daarom voor de Marantz gaan.
Dit dacht ik in principe ook. Alleen is een losse streamer die ook 24bit kan streamen zoals de Yamaha opzich wel prijzig. Lastig verhaal dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
rolandmegens schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:28:
Teufel 40 mk2 blijken erg goede speakers te zijn en kan je ook 8 weken gratis uitproberen. Verder kosten deze maar 400 euro voor 2. (standaard 500 maar bijna altijd wel een aanbieding)

Dat in combinatie met een mooie reciever (yamaha / onkyo / marantz / denon) bv de Yamaha RX477 of RX479 en je hebt een hele mooie set voor zo'n 700-900 euro.
Bedankt voor je advies! Ik wil echter liever geen zuilspeaker. Ik heb zo'n 20 speakers beluisterd en ik was het enthousiast over de B&W 685 s2 met op goeie nummer twee de Dali Zensor 3.

Ik twijfel nu qua versterker nog tussen de pm6005 + een losse streamer (geen idee welke) en de Yamaha R-N500.
Pagina: 1