Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32
Ik denk op dit moment aan een pricewatch: Asus RT-AC66U Zwart.
Goede ondersteuning voor aangepaste Firmware zoals dd-wrt lijkt het.
Ondersteuning voor IPv6.
En dual-band Wifi. Zodat ik 2.5Ghz en 5Ghz naast elkaar kan draaien.

De nieuwe linksys routers lijken geen dd-wrt te ondersteunen.

Maar omdat de pricewatch zo lastig filtert op mijn wensen: simultanious dual-band wifi en dd-wrt ondersteuning, en ik niet bekend ben met de kwaliteit van de verschillende merken twijfel ik of dit de beste keuze is.

Zijn er mensen die hier meer over durven te zeggen?

Ik zoek een?
Een nieuwe router voor het verbeteren van het Wifi-netwerk thuis. Op dit moment een Ubee Ziggo Modem en daarachter een pricewatch: Linksys WRT320N. Op de Linksys draait DD-WRT. Hierachter hangt de NAS. Nu wil ik vooral de soms wegvallende Wifi verbinding verbeteren.

Wat is je budget?
Ik verwacht ongeveer €150 euro te moeten uitgeven voor een dergelijk apparaat.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb slechte ervaringen met Sitecom. Dit merk heeft mij reeds 2 maal na een jaar laten zitten door slechter wordende prestaties. Verder wil ik vooral een betrouwbaar merk.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het bereik van de wrt320 is in het hele huis en de tuin voldoende. Er zijn in de omgeving niet heel veel netwerken. Een paar rond de -85dB. Mijn eigen netwerken zitten rond de -65dB. Alles op de 2.5Ghz. Heb de Ubee tijdelijk op de 5Ghz gezet maar dan daalt hij naar -90dB.
Ik maak ook van buiten af contact met de NAS. Dit werkt nu goed.
Ik heb 3 apparaten via LAN aangesloten en ongeveer 8 via Wifi. Waarvan sommige alleen op 2.5Ghz werken. (2x Chromecast 1)

[ Voor 10% gewijzigd door ajakkes op 20-12-2015 20:46 ]

👑