APC UPS voor modem + router

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 11:28
Ik zoek een?
Een UPS geschikt voor thuisgebruik. Het moet enkel en alleen een Telenet modem (Motorola CV6181E zonder WiFi, het is geen "wifi router") en een Apple Extreme 6th gen. (met WiFi ingeschakeld) van stroom voorzien. Liefst zo lang mogelijk natuurlijk... Er worden géén andere toestellen op de UPS aangesloten.

Wat is je budget?
Pakweg ± € 150 of maximum ± € 200 als dit laatste de tijdsduur drastisch laat toenemen
Bij voorkeur via Alternate (op merk gefilterd en op prijs gesorteerd).

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liefst APC

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Thuissituatie om thuisnetwerk + internet in de lucht te houden tijdens stroompannes. De laptops gaan zo'n 3 a 4 uur mee afhankelijk van gebruik... Moest zo'n UPS de modem en router ook zolang aan de praat kunnen houden, zou dit ideaal zijn.

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan moet je nagaan hoeveel watt de aparaten trekken die de ups van stroom moet voorzien.

Het is alleen dan uit te rekenen hoelang de ups meegaat. Dat is te zeggen in theorie, want de ups zelf verbruikt ook stroom. Over het algemeen zijn die dingen erop gemaakt om voldoende stroom aan een hele computer te leveren voor zeg 10-20 minuten, afhankelijk van het vermogen. Hoe duurder de ups des te sterker de accu..
Hou er ook rekening mee dat de accus erg snel slijten in die dingen. Ik gebruikte ze in een ogeving waar de stroom toch wel elke dag een keer uitvalt, en na 1 jaar was de accu op (ipv 15 minuten nieuwstaat was de accu na 30 sekonden op...net genoeg tijd om de boel af te sluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeterisVulpes
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-07 11:28
De AirPort Extreme verbruikt volgens deze test zo'n 12,3 watt bij drie laptops.

Wat de Telenet modem zonder WiFi verbruikt, is nergens terug te vinden... Ik zal er maar stomweg vanuit gaan dat dat ding niet meer dan 10 watt zal verbruiken.

Zou zo'n batterij langer meegaan bij weinig stroomuitval? Zo frequent gebeurt het ook niet. :-)

 MacBook Pro 16" Late 2019 & UniFi netwerk  iPhone 14 Pro