Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik zoek een?
Tablet

Wat is mijn budget?
Rond de € 300 - € 500 (max), kan flexibel zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
De tablet is bedoeld voor mijn ouders zonder al te veel ervaring met computer, etc.. We hebben geen Apple-apparatuur in huis en ook geen ervaring met iOS o.e.d.. Het is met name bedoeld om dingen op te zoeken, mail bekijken, internetten, eventueel filmpjes. De tablet is voor thuisgebruik. Het zou mooi zijn als de tablet 3-4 jaar (of meer) mee gaat (en een goede performance heeft; snelheid).

De tablet is het liefst 10 inch of groter met een redelijke accuduur (4 uur of meer). 32 GB lijkt me een minimum (een slot voor een geheugenkaartje kan handig zijn). Snelheid is belangrijk. Ook consistentie van de performance is belangrijk (snelheidshalvering binnen 1 jaar is erg jammer).

Wat heb ik zelf al gevonden?
Het liefst geen Apple dus (bij problemen kan ik deze zelf niet oplossing). Zelf heb ik de volgende tablets gevonden:
Microsoft Surface 3 WiFi 2GB ram, 64GB opslag, Win 10 Aluminium
10,8 inch
64 GB geheugen
2 GB ram
IPS-scherm
622 gram
pricewatch: Microsoft Surface 3 WiFi 2GB ram, 64GB opslag, Win 10 Aluminium

Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver

11,6 inch
32 GB geheugen
2 GB ram
IPS-scherm
780 gram
pricewatch: Asus Transformer Book T200TA-CP003H Zilver
Dit lijkt meer op een laptop dan tablet, ik weet niet of dit voordelen/nadelen heeft.

Vragen
Heeft iemand tips welke tablets geschikt kunnen zijn voor mijn ouders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Met het risico om als een fanboy te klinken: toch een iPad Air 2. Past perfect in het budget, de halve wereld gebruikt het en het is bij normaal gebruik softwarematig niet te slopen. Voor alles is een _fatsoenlijke_ app. En het heeft software updates/support langer dan een jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door spone op 20-12-2015 18:39 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 19:41

DarkSide

theres no place like ::1

Zoek je een PC in een tablet form (surface)
of zoek je een tablet (android of ios)

Voor ouders om te mailen, surfen en dingen op te zoeken is een iPad toch vaak wel fijn.
Werkt heel makkelijk met icoontjes en het werkt gewoon prima.
Een surface is toch meer een computer. Wat op zich fijn kan zijn. Maar voor het simpele werk vaak ook too much.
En ondersteuning voor ios heb je niet veel kennis voor nodig. Ookal ken je het zelf niet

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Als ik de TS lees zou ik zeggen een Apple iPad.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:56
Tja, ik zou je vooroordelen mbt een iPad aan de kant zetten en een iPad kopen voor je ouders. Is snel en gebruikersvriendelijk, ondersteuning is maar heel beperkt nodig.

(Die Asus is overigens niet eens een tablet te noemen)

[ Voor 14% gewijzigd door upje op 20-12-2015 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Het liefst geen Apple dus (bij problemen kan ik deze zelf niet oplossing).
Waarom zeg je 'geen Apple dus'? Want op het feit na dat je geen Apple-apparatuur hebt zie ik je geen reden noemen waarom niet.

En wat voor mogelijke problemen heb je het over?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:36
Ook ik zou een iPad aanbevelen. Kinderlijk eenvoudig te bedienen en bij normaal gebruik niet te crashen te krijgen.

Je geeft als argument om geen iPad te nemen dat je de problemen niet kan oplossen, maar wat voor soort problemen denk je dan aan?

Ik heb bij meer mensen op leeftijd in mijn omgeving een iPad aangeraden en de enige "problemen" waarmee ze komen is dat er een software update klaar staat of ze de mail van hun provider niet ingesteld krijgen.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:00

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Heb mijn pa vorig jaar een Tab S kado gedaan, vind het helemaal super. Voor de dingen die hij er mee doet misschien wat overkill maar hij zal zeker 3 jaar probleemloos meegaan.
Voornaamste reden was het oled scherm, qua mogelijkheden maakt het niet veel uit of het iOS of Android was maar aangezien hij een google apps account heeft sloot dat wel meer aan.

Heb er zelf ook een gekocht.. gebruik hem vrijwel iedere dag. Had daarvoor wat budget tablets maar de snelheid van zo'n top model is echt een verademing en maakt of breekt de positieve ervaring met Android.

Ik zie overigens qua 'eenvoud' niet zoveel verschil tussen iOS en Android.. wel qua beperkingen.

De surface 3 zie ik meer als 'net geen' laptop.. veel waar voor je geld maar maar met alle accessoires die je er dan eigenlijk bij wilt hebben toch wel erg aan de prijs.

[ Voor 41% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2015 18:54 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBtweakers
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-12-2024
Bedankt voor de reacties! Een iPad is dus een aanrader.

Mijn ouders hebben het liefst een tablet van 10 inch of groter. Ik zie dat de iPad Air 2 9,7 inch is. Zijn er grotere versies of is jullie ervaring met 9,7 inch goed?

Zijn er nog specifieke zaken waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een iPad (garantie, los aanschaffen van oplader, etc.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

zal die 0.3" echt uitmaken?

een 2e oplader kan soms handig zijn. Maar niet perse nodig.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:25

CeesKees

I rest my Kees

TBtweakers schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:55:
Bedankt voor de reacties! Een iPad is dus een aanrader.

Mijn ouders hebben het liefst een tablet van 10 inch of groter. Ik zie dat de iPad Air 2 9,7 inch is. Zijn er grotere versies of is jullie ervaring met 9,7 inch goed?

Zijn er nog specifieke zaken waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een iPad (garantie, los aanschaffen van oplader, etc.)?
Zit gewoon een oplader bij hoor.

En 9,7 vs 10 inch... Dat gaan ze niet merken hoor. Misschien de andere beeldverhouding (4:3 tov 16:9)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

CeesKees schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:04:
Dat gaan ze niet merken hoor. Misschien de andere beeldverhouding (4:3 tov 16:9)
^ Dat, en welke verhouding het beste is, is vooral afhankelijk wat er mee gedaan wordt + de resolutie van dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:21

Mavamaarten

Omdat het kan!

spone schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:38:
Met het risico om als een fanboy te klinken: toch een iPad Air 2. Past perfect in het budget, de halve wereld gebruikt het en het is bij normaal gebruik softwarematig niet te slopen. Voor alles is een _fatsoenlijke_ app. En het heeft software updates/support langer dan een jaar.
Tgoh. Nu klink ik zelf als een fanboy, maar ik vind eerlijk dat er voor alle basisdingen betere gratis Android apps bestaan dan iOS apps. En qua gebruik was mijn moeder sneller weg met Android dan met iOS. (En tja dit bericht is getypt op een iPad air). Maar goed, aan welles-nietes heeft de TS niets.

Ik zou een nexus 9 aanraden.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-07 12:29
Mijn moeder is 82 jaar en heeft nooit met computers gewerkt -kan net de tv bedienen- en kan nu niet meer zonder haar iPad. Dat vind ik toch wel een heel groot compliment voor iOS...

(dit was geen reactie op voorgaande bericht overigens...)

[ Voor 14% gewijzigd door technorabilia op 20-12-2015 20:25 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:42
Mavamaarten schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:23:
[...]

Tgoh. Nu klink ik zelf als een fanboy, maar ik vind eerlijk dat er voor alle basisdingen betere gratis Android apps bestaan dan iOS apps. En qua gebruik was mijn moeder sneller weg met Android dan met iOS. (En tja dit bericht is getypt op een iPad air). Maar goed, aan welles-nietes heeft de TS niets.

Ik zou een nexus 9 aanraden.
Wat betreft smartphones is het volgens mij heel erg om het even of je nou Android of iOS kiest, maar qua tablets zou ik toch echt geen Android nemen, omdat er weinig echte tablet apps zijn op Android (in tegenstelling tot iOS).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Klopt Android heeft veel meer apps die exact hetzelfde zijn voor de telefoon als de tablet.
En IOS heeft meer apps die gebruik maken van het grotere scherm.

Zelf vind ik android fijner omdat je die meer naar eigen hand kan zetten.
Maar voor de wat oudere onder ons merk ik dat die 9/10 x gewoon makkelijker met IOS aan de gang gaan dan android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

Stap anders eens samen de media markt binnen.. je kan ze daar allemaal proberen. Doe een paar simpele dingen (open nu.nl, open mail, maak een foto en zoek hem terug..) je krijgt dan al snel een feeling met wat je het meeste aanspreekt.

Voor wat ik begrijp heb je op zich geen extra app's nodig en de apps die handig zijn; bankieren, nieuws, reisplanners etc.. heb je voor beiden met (indien van toepassing) vrijwel dezelfde kosten.

Zelf denk ik dat het niet veel uitmaakt, het helpt natuurlijk wel als je zelf blindelings 'support' kan bieden.

[ Voor 22% gewijzigd door DukeBox op 20-12-2015 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:59
Als je voor een Android tablet gaat, kan je het beste voor een Nexus gaan. De laatste tijd vind ik dat veel andere merken al snel (na anderhalf jaar) na de release datum de support stoppen. Voor mijn gevoel zit je met een Android tablet veel sneller met een 'oude' tablet, dan met iOS of Windows.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Dat is idd helaas zo. Tenzij je een nexus neemt idd.
Mijn nexus 7 is gisteren gewoon naar marshmellow gegaan.

Pagina: 1