Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Vraagje over klein bedrijfje en toegang op afstand.

Pagina: 1
Acties:

• vosss
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 27-10 01:35
Hoi,

Mijn broertje heeft een eenmanszaakje en neemt binnenkort een secretaresse aan.
Tot nu toe heeft hij al zijn data op een laptop staan die hij vaak mee neemt het veld in zegmaar.

De bedoeling is dat zowel hij als zijn secretaresse, beide met een laptop, toegang krijgen tot de data die er is. Dat zijn een paar applicaties geloof ik en wat mail en officedocs.

De bedoeling is dat het een beetje goedkoop mag, dus een eigen server draaien inclusief mail en vpn toestanden of weet ik het wat gaat hem niet worden.

Zelf zat ik te denken aan gewoon een simpel PC-tje met windows 7 in de meterkast te flikkeren daar en gewoon een of ander remote tooltje a la teamviewer of iets te gebruiken zodat de laptops bij de gegevens kunnen.

Dat moet prima gaan werken toch? Of denk ik dan echt te simpel? :)

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:21
Ik ben geen IT-er, maar 1 HD en een bedrijf geeft mij de kriebels! Doe dan in ieder geval een knappe NAS oid met 2 schijven in RAID1.

Of 1 pc en cloudopslag als backup.

• vosss
Terechte opmerking. Die data van hem ben ik al tijden op aan het hameren dat ie daar iets mee moet.
Dat neem ik meteen mee. NAS inderdaad, of voor mijn part gewoon een paar extra schijven en robocopyscriptje wat zo nu en dan eens de hele bubs overzet.

• BCC
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 19:09
Neem Office live oid, daar krijg je gratis een 1 TB aan storage bij en 5 licenties office.

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:36
Office 365 abo afsluiten, makkelijker en goedkoper ga je het niet vinden. 1TB opslag en zoals BCC zegt een zut licenties voor Office.

Ga nou niet klooien met robocopy enz, als het een keer fout gaat of je backups raken corrupt dan heb je nog niks.

[Voor 30% gewijzigd door Megamind op 20-12-2015 18:43]

• vosss
Wat gebeurd er als vanaf 2 verschillende laptops dezelfde pc overgenomen wil worden door teamviewer?

Gooit ie dan de ander eruit? Krijg je dan een melding van hey pietje is ook bezig of iets?

Dat zou denk ik niet eens zo een probleem zijn; even een appje dat die ander er ff uit moet en de ander kan zn ding doen.

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

Goedkoop is duurkoop.
Zal ook voor een o365 gaan. Daar kan je makkelijk bestanden delen. En alles staat netjes in de cloud.

losse pc's met win7 etc zal ik zeker niet doen.
Daarbij moet je ook je NAS onderhouden etc. Moet een x updaten. Of er gaat wat anders mis.
Denk aan je data die perongeluk weggegooid word. Of data corruptie door een stroomstoring.
Dus die data wil je ook goed backuppen of iemand voor kunnen bellen.

Ookal ben je een eenmanszaak. Dan moet je goed over je data nadenken. En die van je klanten.
O365 is daar prima voor.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Stacheldraht
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 14-04 13:10

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Ik adviseer ook Office 365 en niet een of andere hobby oplossing.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• vosss
Ik ben in het geheel onbekend met Office 365. Moet je daar zelf aangeven wat je wilt delen of wat?

Buiten dat gebruikt hij volgens mij ook een of andere applicatie waarvan ik geen idee heb welke en die moet ook vanaf beide laptops te gebruiken zijn met de data die er is.

Ik zal met de kerst eens informeren wat nou precies zijn bedoeling is :)

=edit=
Ik bedenk met net, volgens mij logt ie daar gewoon ergens in op een of andere server met gebruikersnaam en wachtwoord, dus die data heeft ie nu ook niet lokaal staan en dat zou verder ook geen probleem zijn dan.

Ik zal eens kijken naar dat Office 365 gebeuren. :)

[Voor 40% gewijzigd door vosss op 20-12-2015 18:49]

• DarkSide
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 22:01

DarkSide

theres no place like ::1

vosss schreef op zondag 20 december 2015 @ 18:47:
Ik ben in het geheel onbekend met Office 365. Moet je daar zelf aangeven wat je wilt delen of wat?

Buiten dat gebruikt hij volgens mij ook een of andere applicatie waarvan ik geen idee heb welke en die moet ook vanaf beide laptops te gebruiken zijn met de data die er is.

Ik zal met de kerst eens informeren wat nou precies zijn bedoeling is :)
Goed kijken wat ie wil
Applicatie kan je misschien ook op 2 laptops draaien (heb je wel licenties) En de data kan je gewoon in Onedrive kwijt bv.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• vosss
Het moet wel allemaal een beetje eenvoudig blijven om te gebruiken. Nu gebruikt hij gewoon de verkenner om zijn bestanden te openen. Hoe werkt dat met bestanden openen met dat Office 365? Kan je dan gewoon op bestand openen klikken en dat je dan zoals met een gewone office ook een verkenner krijgt waar je door de mappen kan scrollen en klikken en zo je bestanden kan vinden?

Of moet dan alles op de schop en opnieuw ingedeeld gaan worden?

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 16:36
Het is een soort combinatie van Google Docs en Dropbox. Je kan one drive installeren, dan heb je gewoon een soort verkenner. Je kan ook in Office bestanden direct in O365 opslaan. Maar je kan ook bestanden direct in je browser editen.

Probeer het gewoon eens, sluit een trial accountje af voor een maand.

• vosss
Ik zit even te lezen, maar dit lijkt me wel wat. Ik ga het met de kerst even overleggen wat ie nou precies wil en hoe en wat en dan kijken we eens naar Office 365 of dat biedt wat ie wil.

Zo te zien op het eerste gezicht gaat dat prima werken. Is dan alleen een kwestie van mail overzetten en die bestanden kijken hoe en wat.

• DukeBox
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:13

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Waarom begin je niet gewoon met de gratis test variant van google apps ? Kijk je hoe in de cloud werken bevalt. Online office 365 haalt het qua mogelijkheden niet bij google apps.. maar offline is office 365/2016 wel uitgebreider.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• vosss
Het zou dan denk ik sowieso de Office 365 Business Premium versie worden want die heeft ook volledige versie van Office erbij en email. Dus dan werkt het niet alleen online zegmaar.

• vosss
Als hij dan iets moet dan moet het ook meteen maar alles bij elkaar. Dus ook de email via Office 365 laten lopen lijkt me ipv via de Outlook wat hij nu gebruikt.

Er moet in elk geval 1 mailaccount bijkomen, hij heeft er al 2, en die wat erbij komt moet ook toegang hebben tot die andere 2. Ik neem aan dat dat soort zaken dan ook te regelen zijn met dat Office 365? :)

• DukeBox

DukeBox

vosss schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:33:
Dus dan werkt het niet alleen online zegmaar.
Google Apps ook hoor..

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:03

Nox

Noxiuz

Email zou je het netste via een eigen domein bij je hoster kunnen doen. Maak gelijk een alias info@ aan bijv.

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• DukeBox

DukeBox

NoxiuZ schreef op zondag 20 december 2015 @ 19:47:
Email zou je het netste via een eigen domein bij je hoster kunnen doen. Maak gelijk een alias info@ aan bijv.
Met office 365 of google apps is dat ook geen enkel probleem. Daar hoef je geen hosting pakket (buiten DNS hosting) voor te hebben.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
O365 is toch wel het beste keuze dankzij de zeer kleine leercurve. Eventueel kan je ook Google Apps proberen.

Mocht de cloud niks zijn dan kan je een Synology ook al het werk laten doen. Vergeet alleen niet een tweede aan te schaffen om thuis neer te zetten als Offsite backup.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

• DukeBox

DukeBox

Deveon schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:03:
Vergeet alleen niet een tweede aan te schaffen om thuis neer te zetten als Offsite backup.
Ook die kun je prima syncen met cloud producten.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
DukeBox schreef op zondag 20 december 2015 @ 20:17:
[...]

Ook die kun je prima syncen met cloud producten.
Tja als je "mocht de cloud niks zijn" deel weg knipt dan heb je natuurlijk gelijk...

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / GTE

• DukeBox

DukeBox

^ Je hebt gelijk.. zelf dacht ik meer aan alleen de office oplossingen.

Eigenlijk kun je helemaal geen goed advies geven op de vraag van TS omdat je niet weet om wat voor data het expliciet gaat en/of welke diensten er nodig zijn. Voor het zelfde geld gaan die 'paar applicaties' om photoshop of indesign e.d., dan zou een Creative Cloud product incl. storage ook prima zijn.

• kwakzalver
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20-10 12:26
Als het 'sec' data/documenten delen betreft...

Meld je even aan bij TransIP. Als je een uitnodiging krijgt heb je 1 TB opslag
a la DropBox. Prima oplossing om bestanden te delen in de Datacentre in de Hollandse kleigrond...

https://www.transip.nl/stack/
(inschrijf linkje staat halverwege...de oranje regel..)
nieuws: TransIP introduceert Dropbox-concurrent met 1 terabyte gratis opslag

Nadeel is wel dat beide gebruikers op hetzelde account werken.

}:O Dan lokaal een NAS om een backup van alle data lokaal op te slaan....
Altijd een backup is wel zo slim.

[Voor 19% gewijzigd door kwakzalver op 21-12-2015 19:46]

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True