SPST rotary switch of alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbeta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08-2020
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft ben ik opzoek naar een SPST rotary switch, helaas blijkt dit een stuk moeilijker dan ik verwacht had.

De bedoeling is dat de switch wordt ingebouwd tussen een transformator en een Raspberry pi + amplifier. Eigenlijk hoeft hij alleen maar het circuit te onderbreken (niet helemaal juiste manier op alles uit te zetten, maar ik zie verder geen problemen).

Op ebay kom ik in principe enkel heavy duty switches tegen, zie onderstaand:

http://www.ebay.com/itm/Plastic-2-Wire-Lead-On-Off-2-Position-Rotary-Knob-Engine-Stop-Control-Switch-/311276170265?hash=item4879816c19:g:51IAAOSwu4BVlf-l

helaas is dat niet wat ik zoek, ik wil eigenlijk een switch, zoals een normale potentiometer (waar ik een mooie knop op kan zetten), maar die in principe maar 2 posities heeft (of aan, of uit).

Ik weet zeker dat dit er moet zijn, alleen heb ik het gevoel dat ik simpelweg de verkeerde zoekterm gebruik..

Iemand die mij in de richting kan sturen, of kan zeggen hoe zo'n switch heet?

Alvast bedankt,

Laurens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordbeta
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-08-2020
die schakelaar heeft 4 posities, ik neem aan dat je die dan ook kan doordraaien ipv enkel 1x links 1x rechts.

ik heb hier zo een zelfde schakelaar liggen met 12 posities.. zou dit ook kunnen werken in dat geval?

Helaas ben ik niet heel ver gekomen met hoe deze precies aan te sluiten, en had eigenlijk hoop dat een simpele aan/uit draai knop makkelijker was.

de schakelaar die ik liggen heb heeft zo als gezegd 12 posities, en 1 'pole', 1 'waffer'.

misschien een stomme vraag, maar als ik die 12 posities om en om aansluit, dan zou alles ook met elke draai aan/uit moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
Die draaischakelaars hebben doorgaans een metalen ring waarmee je het aantal standen kan verkleinen. Waarschijnlijk zit dat ook op de schakelaar die je al hebt en kan je die gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Inderdaad hebben die zo'n ring die je kunt versteken. Gezien deze schakelaar niet veel mA mag schakelen kan je het beste de 4 polige nemen en de schakelcontacten parallel zetten.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden